1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

stotteren

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Gtsi-R, 7 jun 2007.

  1. de ford focus van mijn vriendin die stotterd af en toe welleens

    betreft hier een 1.6 uit '99

    naast de km teller die weleens wegvalt (baksensor moet daarvoor worden vervangen) stotterd de auto weleens..

    net alsof ie wat overslaat

    gevoel is alsof je pulserend gas geeft terwijl je je gas er normaal op houd..

    het is dan schokkerig maar wel met een regelmaat.. niet alsof ie een paar arbeidsslagen overslaat.. maar eerder een MM storing..

    is zoiets bekend..

    hij heeft het ook niet te vaak hoor!! is maar af en toe...

    kan het te maken hebben met de carterventilatie.. met dat klepje.. of heeft alleen de 2.0 dat?

    gr roel
     
  2. ff naar de logopedist!!! :D :D :D :D :lol!: :thumbs: :harhar: :rofl:

    neej ik zou t niet weten hoor!! :)
     
  3. ik heb hetzelfde probleem, rond de 2000 toeren. Zit je daar boven heeft die geen problemen. Naar de garage geweest en uiteraard toen was alles goed en nu 3dagen verder en nog steeds geen problemen meer :?
     
  4. dank je wel dennis.. dat helpt echt.. :wink: :?
     
  5. een uitvallende snelheidsensor geeft ook inhouden zou deze eerst vervangen en dan kijken of het goed is zoniet kan je dit vast uitsluiten
     
  6. Temperatuursensor?
    Wat doet bv de koelwatertemp op dat moment?
     
  7. het is niet op het moment van falen van de snelheidssensor..
    maar ik moet die idd eens vervangen :oops: wacht al zo lang..

    koelwater temperatuur maakt niets uit.. hij doet dit zowel bij warme als koude motor (koelvloeistof temp en olie temp warm of koud)

    gr roel
     
  8. Gaat om het signaal dat hij uitgeeft.
    Bv je motor is warm en de sensor denkt koud.
    Gevolg; meer brandstof (net zoals je choke bij de koude start, maar nu is 'ie warm).
    Kan die beroerd gaan lopen natuurlijk.
     
  9. ik begrijp wat je bedoelt..
    maar als ik logisch nadenk.. signaal is een PTC of een NTC waarschijnlijk NTC (negatieve temperatuurs coƫficient.

    een weerstand die tov temperatuurverschil veranderd... die verandering gaat geleidelijk en is analoog.. zeker niet digitaal..

    het schokken .. lijkt digitaal.. omdat het ook met een bepaalde regelmaat gaat...

    gr roel
     
  10. schokken

    hey probeer eerst die snelheidssensor maar eens te vervangen en anders kun je altijd nog eens je dis bobine loshalen daar kunnen hel kleine scheurtjes in zitten waardoor de vonk niet naar je bougie toe gaat.
    het schudden wordt dan veroorzaak doordat hij op 3 cylinders loopt


    grtz pascal
     
  11. Bij mij 4 nieuwe bougiekabels en nergens meer last van :D :D :D :D
     
  12. Re: schokken

    de bobine is ooit al eens vervangen omdat ie op 3 poten liep....

    en het is echt een op en neer gejank met redelijke lage frequentie... zeg maar een schok naar voor achter in een sec...
     
  13. Heb dat probleem ook en dan vooral in zijn drie.
    Computer is uitgelezen en die geeft aan dat cilinder 1 een te arm mengsel heeft gehad.
    Beweert de dealer dat dit komt doordat er een open filter opzit, kan natuurlijk niet omdat ie het ook met het originele filter deed.
    Dat van bobine en bougiekabels zal ik dan ook maar eens proberen.
     
  14. Je zal eerst met je open filter hebben gereden, dit heeft je stappenmotor
    geconstateerd en geleerd, dus heeft hij zich daar op geprobeerd aan te
    passen, als je dan weer je originele filter terugplaatst, staat je stappen-
    motor nog voluit, dan zou je je motormanegment even moeten resetten,
    dit zal de dealer intussen ook wel gereset hebben, dus als het nu over is
    weet je hoe het kwam :idea:
     
  15. Ik rijdt nog steeds met het open filter.
    Het inhouden gebeurde ook bij het standaard filter, had gehoopt dat het open filter daar wat aan zou kunnen verhelpen maar dat was helaas niet zo.
     
  16. Probleem ook gehad met de Focus (1.6, 1999, fabrieksstandaard). Ding trok hortend en stotend op. Merkte je vooral in de 3e versnelling. Probleem werd erger, tot 'ie op een gegeven moment ook bij een 80km/u constant op de klok begon te schokken. Analyse gehad bij de dealer in Oslo (waren op vakantie). Verdeler vervangen, alle bougies (waren versmeerd / ingebrand) en kabels. Nu rijdt 'ie weer smetteloos :)
     

Deel Deze Pagina