1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Stotteren help

Discussie in 'Performance' gestart door Dien, 18 nov 2020.

  1. Hey guys,

    Misschien hebben jullie een antwoord voor mij.
    Ik heb een ford focus 2.0 tdci automaat uit 2012
    Als ik snelweg rijd (vanaf 90)100 a 104 km/u, schakkelt ie naar zn 6 en als er een helling komt of hij moet even aantal grades omhoog bv uit een tunnel dan gaat hij stotteren alsof hij vermogen verliest, zet ik em handmatig naar zn 5 is het probleem weg

    Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

    Garage waar ik hem gekocht heb kon niks vinden en zei dat het een bekend verhaal was bij focus, ben hier beetje sceptisch over.

    Alvast bedankt
     
  2. Het is een DCT (Powershift) toch?
    Wanneer is voor het laatst de olie van de versnellingsbak ververst, deze heeft als ik het goed heb natte platen als koppeling en dan is olieverversen wel verstandig.
    Daarnaast kan het eventueel ook in de mechatronica van de bak zitten maar goed dat is op afstand niet te zeggen.
    Is de auto uitgelezen bij een Ford dealer?
     
  3. Het is idd de dct powershift

    Heb hem nog niet gebracht bij de dealer uit te
    lezen, ik vermoed dat de olie niet ververst is geweest teller staat nu op 140.000.
     
  4. De power shift moet iedere 60.000 km een olie beurt hebben. Dus je zit er minimaal 20.000 overheen of zelfs 80.000.
     
  5. Ik laat em gelijk verversen
     
  6. Ja want eigenlijk moet de automaat zelf terug schakelen zodra jij een helling neemt omdat je snelheid minder word ( te weinig voor 6de versnelling en ook omdat je hiermee meer trekkracht hebt voor de helling. Heb zelf ( overigens een totaal andere automaat bak, Jatco) in een 2.5 ltr v6 mondeo door het schijnbaar slechte onderhoud hierop uitgevoerd voor mijn tijd stuk gereden. Toen heb de auto maar de deur uitgedaan aangezien de revisie automaat bak 2 keer zo duur was als de aanschaf van de auto:schater:
     
  7. Voordeel bij een DCT is dat het intern eigenlijk een handgeschakelde bak is.
    Als er dingen stuk gaan zijn het vaak de koppelingen of de mechatronica. Die mechatronica is te vervangen maar zal overigens ook niet goedkoop zijn.
     

Deel Deze Pagina