1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Stop/start systeem werkt niet

Discussie in 'Electronica' gestart door Markamon, 23 okt 2011.

  1. Hallo jongens,
    Ik ben de trotse eigenaar van een nieuwe Focus.
    Probleempje: ik krijg het start/stopsysteem niet in werking.
    Gebeld met de dealer, volgens hem doe ik alles goed dus zou er een mankement in het systeem zitten.
    Moet ik terug of heeft iemand nog een suggestie?:nocheer:
     
  2. Welkom op het forum.
    Ik zou zeker naar de dealer teruggaan.
     
  3. Wat doe je precies??

    Het systeem werkt niet bij een koude motor of als er veel stroomverbruikers aanstaan, airco, verlichting, voorruit- en/of achterruitverwarming.

    Is dit alles niet het geval dan terug naar de dealer ;)
     
  4. naast bovengenoemde zijn er nog veel meer situaties waar het niet werkt
    -gordel niet om
    -deur niet dicht
    - handbak moet je de koppeling omhoog hebben en in zijn vrij staan
    dan onder de 40km/h stopt de motor, trap je de koppeling in dan start de motor binnen 400ms dus sneller dan dat je in versnelling zet
    met automaat moet je alleen remmen en werkt het onder de 8km/h
    is ook geen echte automaat maar een handbak met motors
    eenmalig boven 50km/h voordat het gaat werken was dacht ik ook een verplichting
    -geen storingen in het systeem waaronder de motor
    -systeem moet aan staan ( eco verschijnt dan op display als hij uit staat)

    in totaal zijn 2 pagina's vol waar je aan moet voldoen
    belangrijkste zijn inderdaad dat comfor doeleinde voor gaan dit ivm je eigenlijk geen last van moet hebben dat je motor uitvalt



    dit is van peugeot maar in de focus licht dezelfde motor en start stop systeem is dan ook door psa groep ontwikkeld en ford heeft het alleen overgenomen en ingebouwd


    exacte lijst heb ik ook maar moet ik ff zoeken waar ik deze gelaten heb
    tevens heb ik er al paar keer mee gereden maar voor mij mag de functie uit blijven (bij peugeot mogelijk door eco knop in te duwen)
     
  5. #5 Edward, 23 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 okt 2011
    Bij Focus 3 ook met knop uit te schakelen.

    Waarom mag van jou de functie uitblijven? Ik vind het wel gelikt met name op die verkeerspunten waar je van te voren weet dat je wat langer moet wachten.
     
  6. Het is ondertussen algemeen goed, zo zelfs dat de jarenlange discussie over het oranje licht na rood voor dat je groen krijgt, weer het gesprek van de dag is ;)

    Ik heb erg moeten wennen aan het systeem en hoe ermee om te gaan, maar ben ondertussen helemaal over :thumbs:
     
  7. Ben vandaag op pad geweest met een Tdci Focus 3, start stop deed gewoon zijn werk hoor met licht, met airco en nog veel meer aan. Werkt geweldig!
     
  8. zet je binnentemperatuur eens op 15 graden,,,,,
     
  9. :schater: En vergeet de voorruit verwarming niet ;)
     
  10. Als er een defect in het systeem is, geeft hij de melding start/stop niet beschikbaar.
    Ik denk dus dat je niet aan de voorwaarden voldoet waaronder er een cyclus plaatsvind.
     
  11. Ik heb in een Caddy diesel met dat systeem gereden....alleen waren ze het
    vergeten te vertellen....ik schrok me het apenzuur:schater:
    Maar het werkt wel heel vloeiend...eigenlijks boven verwachting
     
  12. systeem werkt ook vloeiend daar ben ik het met je eens
    maar ik kan er niet aan wennen aan het systeem
    ik wil ten alle tijden gewoon dat motor blijft lopen

    ze zeggen tevens ook dat je er geen last van hebt
    dus wel
    voor stoplicht tot bijna stilstand komen
    motor valt uit
    groen en gas geven dan merk je wel dat het systeem even tijd nodig heeft voordat je verder kan rijden

    verder vindt ik automaat ook niet lekker rijden
    ik wil schakelen wanneer ik dat wil en ook ontkoppelen wanneer ik wil
    heb namelijk elke keer heet gevoel met zo'n auto
    dat ik hem opnieuw moet starten
    zelfde als electrische auto's ook levensgevaarlijk om in een werkplaats daarmee te rijden
    collega's schrikken omdat ze hem niet horen
    zo is met start-stop systeem ook ivm je dan van voren naar achteren gaat en daarbij de motor ook stopt

    maar dit is puur mening en als ik zelf de auto als lease onder me had dan deed ik ook niet moeilijk, hebben al 1 lease rijder gehad met de vraag hoe het systeem uit kon, ik weet niet of er meer zijn
    waarschijnljik wel maar hebben het boekje dat bij de auto zit wel gelezen ivm je dan kunt zien dat hij ook uit te zetten is
     
  13. Ik rij wel steeds korte routes (+/- 10km) zou het daaraan kunnen liggen ?
    De motor moet dan toch warm zijn, en als ik alles uitzet (verwarming, radio e.d) doet hij het nog niet.
    Ik zie ook geen foutmelding.
     
  14. De motor moet idd warm zijn, en als je veel korte stukken rijd kan het ook nog zo zijn dat de accuspanning te laag is , dan werkt het systeem ook niet!
     
  15. Ik heb alle uitzonderingen in het instructieboekje gelezen, maar als ik het goed begrijp zou ik dan ook een "A " met een kruis erdoor moeten zien op het dashboard !
     
  16. Dat heb ik nog niet gezien, maar die knop van het start/stop systeem zit toch gewoon onderin je middenconsole?
    Denk dat het eerder de korte ritten zijn waardoor het systeem niet werkt. Nu lijkt het alsof je aan 100 voorwaarden moet voldoen wil het systeem werken, maar bij mij werkt het systeem toch vrijwel dagelijks.
     
  17. De A met het kruis erdoor is als het systeem niet werkt..
    Als je altijd korte stukjes rijd, werkt het inderdaad niet, de motor is nog niet warm, en de accu is niet vol genoeg.

    Rijd maar eens een lang stuk dan zal ie het heus wel doen.
     
  18. Op de Ford Ka is het systeem ook wat vaag,de ene keer wordt er een melding gegeven dat het niet beschikbaar is en de andere keer wordt er geen melding gegeven.
    Als je de auto in zijn achteruit hebt gehad ,werkt het ook niet meer (komt wel met melding). Accu moet helemaal vol zijn, koelwater hoeft niet volledig op bedrijfstemperatuur te zijn, bij de ka is 60-70 graden al voldoende om het systeem te laten werken.
    Die A met dat kruis erdoorheen heb ik bij de Ka ook nog nooit gezien als er niet aan een voorwaarde wordt voldaan. Alleen maar als ik handmatig het systeem heb uitgeschakeld.
     
  19. Ik heb nog eens zitten googelen en op een Engelse site van de "Ford owners club " kwam ik toch nog wel meer reacties tegen van mensen die hetzelfde probleem hebben. Ook verontrustend hier was dat de monteurs geen oplossing weten. Er werd van alles gedaan: andere accu, accu opladen, andere pedalenset, pedaalsensors enz, enz, maar allemaal met wisselend resultaat.

    Voel ik hier een terugroepactie aankomen ?
     
  20. Kweetniet...als er inderdaad veel klachten zijn, misschien wel

    Wat ik wel weet is dat het systeem bij mij echt goed werkt. Inderdaad net na een koude motor start komt het systeem niet in het eerste (dichtbij) stoplicht, maar daarna altijd.

    Gebruik het systeem altijd in de stad, vooral op die bekende punten waar je weet dat het langer duurt voordat groen komt. Even wennen maar werkt perfect. Motor start weer snel genoeg.
     

Deel Deze Pagina