1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Stoelverwarming

Discussie in 'Handleidingen Focus II' gestart door Focus-013, 11 jan 2012.

  1. OEM schakelaars met universele matjes gaat niet werken.
     
  2. Universele matjes zou op zich nog wel moeten werken zolang je maar de originele regelmodules van de Focus 2 gebruikt. Deze regelmodules zijn echter onderdeel van de originele verwarmingsmatjes en niet los verkrijgbaar.
     
  3. Bij de onderdelenlijst van de fase 2 staan ze wel als los onderdeel.

    [​IMG]
     
  4. Idd, zijn wel los te krijgen.

    Ik heb destijds voor mijn Focus 3 een setje uit Amerika gehaald voor het luttele bedrag van 20 euro p/stuk
     
  5. Wat moet er nog tussen dan de aansluitingen zitten er toch allemaal.
    Is het dan niet dat je de stekkers gewoon kan door verbinden
     
  6. Welk onderdeel zou ik dan nog moeten hebben.?
    Of kan ik beter de originele bestellen ,en zit dat er dan bij.
     
  7. Hmmmmmm originele matjes hebben een soort van weerstand ingebouwd zitten, universele niet.

    Wij hebben ook universele matjes met originele schakelaars en de modules, echter heb ik het idee dat behalve aan en uitzetten de originele schakelaars niet veel doen. Ik kan eigenlijk niet voelen of de standenschakelaar daadwerkelijk ook standen regelt. Op stand 1 worden de matjes al bloedheet.

    Dus op de vraag of het daadwerkelijk op de originele manier gaat werken durf ik niet direct ja te zeggen.

    Wel weet ik dat [MENTION=1359]JoHo[/MENTION]o gelijk heeft dat universele matjes zonder de modules niet op de originele schakelaars gaan werken.
     
  8. #68 JW, 3 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2014
    Mijn ervaring is dat de elektrische weerstand (en dus ook het vermogen) van aftermarket verwarming matjes vaak behoorlijk afwijkt van de originele matjes. Mogelijk dat dit de oorzaak is dat het niet helemaal goed werkt.


    Bij het originele stoelverwarming systeem sturen de schakelaars een weerstandssignaal naar de stoelverwarming modules die onder elke stoel zijn gebouwd. Aan de hand van dit weerstandsignaal regelt de module vervolgens de temperatuur. Deze modules kunnen min of meer worden gezien als een soort elektronische thermostaat.

    De originele schakelaars zijn niet geschikt om rechtstreeks op aftermarket stoelverwarming matjes te worden aangesloten. Als je het op de originele manier aan wil sluiten zal je dus altijd ook de originele modules moeten gebruiken.

    De connectoren die op de modules worden aangesloten zitten aan de bekabeling van de originele verwarmingsmatjes vast. Dit is dus geen los verkrijgbare kabelboom. Als je dus aftermarket matjes wil gebruiken zal je ook passende connectoren moeten zien te vinden.
     
  9. Wel handig zo'n bbq in je auto Marco ;-)
     
  10. @JW; ik heb de originele schakelaars, met de originele moduultjes en de bijbehorende stekkers maar met universele matjes... Het "probleem" is dat de schema's niet geheel duidelijk zijn, temeer je meer draden aan de stekkers van de moduultjes hebt dan het schema weergeeft.

    Zoals ik al zei, nu lijkt de regeling het niet af te regelen.

    Wellicht dat jij anders een compleet schema hebt?
     
  11. goede morgen alle,

    nou ik heb op de sloop 2 stoelen gekocht met stoelverwarming erin.beide werkte .
    Dus stoelen gesloopt,uitelkaar gehaald stoelverwarmingen eruit gehaald.
    mijn eigen stoelen uitgebouwd,bekleding gedemonteerd,stoelverwarming ingebouwd.
    tevens was een sloop stoel voorzien van een lendesteun en hoogteverstelling voor de rechterstoel.mijn eigen stoel had dit niet,dus gelijk dit deel overgebouwd op mijn stoel.
    dus nu stoel verwarming origineel,en luxere meerijdersstoel.ik ben weer een blij mens.
     
  12. #72 dutchguy, 13 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 feb 2014
    zo.... dikke handleiding hoor ;)
    Als autobekleder (volgens je profiel) had ik toch op zijn minst een paar mooie foto's en tips verwacht hoe je de stoelen het beste uit elkaar kan halen.

    maar toch mooi dat je het werkend hebt. :cool:
     
  13. ik mag geen reclame maken.dus dat doe ik dan ook niet.
    ik heb wel foto's voor je als je wilt.
     
  14. Dan ben ik ook wel benieuwd naar de foto's !
     
  15. ik wil best wel wat foto's neerzetten,maar iemand een idee hoe ik dit doe?
    ben er niet zo handig mee.
     
  16. #76 dutchguy, 13 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 feb 2014
  17. Wat zijn de onderdeel nummer voor de onderstaande matjes?
    [​IMG]

    Ik wil ze graag gaan bestellen bij Ford dealer of heeft iemand anders een andere tip?
     
  18. Wil je ze via de originele schakelaars kunnen bedienen? Of maakt je dat niet uit? Als wel dan moet je buiten de schakelaars ook de stoelmodules hebben. Anders zou ik een aftermarket setje bestellen. Scheelt je een hele hoop geld.
     
  19. Ja wil ze graag via de originele schakelaars bedienen. (deze heb ik ook al.)
    Ik keek onder de stoel en hele bekabeling ligt er al.
    De schakelaars (originele) kon ik dan ook zo aansluiten.

    Waar komt die module te zitten dan? Ook onder de stoel? Las op de 2e pagina hier niks over?
     

Deel Deze Pagina