1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.3 EcoBoost 280pk Stock recirculation valve ST MK4

Discussie in 'Performance' gestart door petjekel, 19 sep 2024.

  1. Aangezien de ST MK3 een recirculation valve heeft dat deels uit plastic bestaat, heb ik deze destijds laten vervangen voor een van Mountune. Dit heb ik gedaan toen die een remap naar stage 2 kreeg vanwege de turbodruk.

    Nu ben ik benieuwd wat de ST MK4 stock voor valve heeft en voornamelijk qua materiaal.
    Heeft iemand een idee? Op Google kan ik het niet vinden. Of ik heb nog niet goed gezocht :)
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  2. Plastic, zit tussen de firewall en motor net onder de luchtaanzuigbuis richting turbo.
    upload_2024-9-19_21-42-11.png
     
    petjekel vindt dit leuk.
  3. Ben zelf niet van de recirculatie, maar wil de blowoff altijd horen. Dus heb ik de 'vent to atmosphere' VTA T9458 van GFB er tussen gezet voor het geluid, met behoud van een gedeelte van de OEM klep. Je kunt er ook voor kiezen om de hele boel te vervangen, dan kom je bij Turbosmart uit:
    https://cm-performance.de/turbosmart-schubumluftventil-geschlossen-ford-focus-mk4-st280.html

    Je hebt daar ook een open versie van.
    https://cm-performance.de/turbosmart-schubumluftventil-offen-ford-focus-mk4-st280.html
     
    petjekel vindt dit leuk.
  4. Die zit nog een heel stuk makkelijker dan op de RS!
     
  5. Net als bij de mk3 ST achter het linker voorwiel? Het is wel erg krap bij mij, komt lichtjes tegen mijn Airtec aanzuigbuis aan van onderen. Je komt er wel redelijk makkelijk bij.
     
    VinRS vindt dit leuk.
  6. A thanks voor de tips!
    Van mij hoeft het niet overdreven te zijn. Zat gisteren te kijken en toen kwam ik uit bij 2 varianten van Forge.
    Atmospheric Dump Valve for Ford Focus ST 280 | FMDV33A | Forge Motorsport
    Recirculating Valve for Ford Focus ST 280 | FMDV33R | Forge Motorsport
     
  7. Je hebt dus drie keuzes eigenlijk. recirculeren, vent to atmosphere en klep helemaal vervangen of een gedeelte van de OEM klep behouden. Die laatste is goedkoper omdat het gedeelte van de klep dat voldoet wordt hergebruikt. De GFB komt er dan gewoon tussen te zitten. Die Forge versie kende ik ook, maar als ik die onderdelen zie lijkt het mij een heel erg overgecompliceerd product.

    Ik heb deze:
    https://24tuned.com/product/motor-h...Bfxp7P7R6ziaCc5uxUFOBhSSookpH1MwaAnDhEALw_wcB

    https://gfb.com.au/products/blow-off-and-diverter-valves/vta/t9458/

    Hier een plaatje. Niet van een Focus, maar voor het idee.
    T9458_installed.jpg
     
    petjekel vindt dit leuk.
  8. Thanks zal eens met de tuner overleggen binnenkort
     

Deel Deze Pagina