1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

staat wet belt distributie

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Yeah Steel, 28 sep 2020.

  1. Ah oke, die 16V versie was dat toch? Die had niet echt een fijne reputatie.
     
  2. @Marco Morello
    Idd de 1.6tdci uit de mk2 was geen geweldig ontwerp.
    Dikke olie heb ik wel aantal keer gehad. Dit puur omdat klant pas na 20.000km voor beurt kwam. Record was 90.000km. Carterplug onderuit en geen enkel druppel olie eruit.

    De 8klepper die later kwam was idd velen malen beter.
     
  3. nee joh, wereldauto :mrgreen:
    gekocht in 2011 met 86K op de teller, 1x preventief de turbo vv en nu alweer over de 300K heen.
    zit nu wss een verstuiver aan te komen ;)
     
    Patman vindt dit leuk.
  4. Jeetje wat een kennis hier zeg, weer wat geleerd. Ik zal het even goed in de gaten houden, voorlopig hou ik wel het motto aan "if it ain't broken don't fix it"....

    Meldt een versleten turbo zich nog vooraf op een bepaalde manier ? bij mijn Saab was dit overduidelijk, bij koude start een olie pluimpje uit de uitlaat.... bij de ecoboost niets van dat, en ook geen geluiden oid. ik geef hem voorlopig het voordeel van de twijfel.
     
  5. Als je uitgebreid wil zien hoe oliefilters in elkaar zitten:

     
  6. Hier de ervarings deskundige.
     
  7. Beetje gerelateerd aan dit topic: kennis van me heeft een Citroën C3, en de motor stopte er met een klap mee. Hij is door de ANWB naar huis gebracht. Samen met de monteur heb ik 'm weggesleept, waarna de monteur aan de slag ging. Wat mij opviel: de riem zag er van boven nog goed uit. Wat bleek er gebeurd: er had langs de koppakking olie gelekt op de distributieriem. Als gevolg daarvan waren over een stuk van 10 centimeter alle tanden van de riem af. Zo zie je maar wat olie, of in het geval van de Focus met wetbelt: verkeerde olie, met een riem doet!
     
    meeder vindt dit leuk.
  8. Maar die beun doet het onderhoud zo goedkoop. :mrgreen:
     
  9. Dikwijls is niet de buitenkant van de riem het probleem die is dik genoeg, maar laten de tanden het afweten en 1 tand gaat nog wel als het er een aantal bijbelvast zijn dan blijft de riem stil staan op het krukastandwiel en liggen daar een aantal losse tanden bij
     
  10. Die levert vakwerk. Alleen moet je een auto wel te zien krijgen om de lekke koppakking vast te stellen.
     
  11. Heb ik iets gemist?
     
  12. Ligt eraan wie je met beun bedoelt. Hij is nu in onderhoud bij een bevriende monteur, met meer dan 55 jaar sleutel ervaring.
    Maar die C3 was twee jaar geleden gekocht bij een dealer.
     

Deel Deze Pagina