1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 2 ST250 Tangerine

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Wiz, 23 apr 2020.

  1. Voor Xenon, achter led.

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
  2. Mooie bak hoor, dat Tangerine staat zo'n ST echt super. Mooie uitvoering ook!

    En jij bedankt voor het linkje, net ruim 200 gbp naar autobeam heen geboekt voor heel wat ledjes :schater:
     
    Thieske vindt dit leuk.
  3. Ik ben ook redelijk voorzien van Autobeam. Registreer je voor hun mailing/nieuwsbrief of hoe het ook heet, dan krijg je info over hun kortingen en dat gebeurt geregeld. Ik zit te twijfelen over de xenon lampen en de sequential spiegellampen. De H1 voor de bochtenverlichting lijkt mij niet geschikt omdat die niet rondom verlicht maar links en rechts van een steeltje... De vraag is ook of die past?
     
  4. Zojuist pakketje van autobeam al binnen gekregen. Dit weekend alles erin en dan laat ik wel weten hoe de xenon bevalt.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
    Kludrex vindt dit leuk.
  5. Ben ik wel benieuwd naar :thumbup:
     
  6. Ga verder in mijn eigen topic
     
    Kludrex vindt dit leuk.
  7. Eindelijk de eerste serieuze upgrades aan de auto doorgevoerd.

    Om te beginnen heb ik de remmerij een upgrade gegeven. Ik vind de standaard remmen net niet voldoende voor de serieuzere ritten. De blokken voor waren zo goed als op dus dat was meteen de kans om alles mee te nemen. Uiteindelijke zijn het EBC USR schijven i.c.m. met EBC redstuff blokken geworden. Ten opzichte van stock zou dit een aardige verbetering moeten geven, tevens zou redstuff voor minder remstof moeten zorgen.
    De RS Brembos heb ik ook nog overwegen, maar dan zou ik grotere velgen moeten kopen of met spacers moeten gaan werken.

    [​IMG]

    Ik heb overwogen om ook direct RVS remleidingen te nemen, maar ik wil eerst eens kijken wat het effect van deze upgrade is.

    Vervolgens heb ik ook een Milltek non-resonated Catback laten instaleren. Het standaard geluid van de Focus is veels te tam voor het soort auto dat het is. Hij zit er nu twee weken onder en ik ben er zeer content mee. Tijdens normaal cruisen hoor je bijna niks, maar wanneer je op het gas is de auto zeer duidelijk aanwezig.

    Als laatste heb ik er nog een maxton spoiler extensie op laten zetten.

    [​IMG]
     
    GewoonD, gerardTDCI, jason101 en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. Lekkere updates
     
    Wiz vindt dit leuk.
  9. Richting "Sjonnie Bak" dus.
     
  10. Mooie updstes @Wiz.

    @FirstFocus Ik weet niet wat jij onder een "Sjonnie Bak" verstaat!
     
    Wiz vindt dit leuk.
  11. lekker bezig Tom :thumbs:
     
    Wiz vindt dit leuk.
  12. Zeker niet, het geluid is wat meer geraffineerd geworden. De Milltek is een van de stillere aftermarket uitlaten die je er op kunt zetten.
     
    Henry-ST en VinRS vinden dit leuk.
  13. Dat zijn gave updates :thumbup:
     
  14. Al best lang geen update geplaatst maar ondertussen toch al wel weer het een en ander aan de auto gedaan:

    Vlak voor de vorige winter waren de zomerbanden op dus toen heb ik winterbanden op de originele velgen gezet. Dat voorjaar kwam natuurlijk de grote vraag, zomerbanden maar hoe? De enige oplossing is natuurlijk een extra set velgen met daarop de zomerbanden :P.
    Na lang (heuuul lang) zoeken, wikken en wegen is de keuze gevallen op de Team Dynamics Pro Race LT 18 inch, een lichte (8,4kg) maar toch zeer sterke velg. Dit met de nieuwe Eagle F1 Assym 6 banden zorgt voor merkbaar meer grip dan de originele velgen/banden.

    [​IMG]


    De mistlampen zijn omgebouwd om een soort OEM look DRL te maken. Witte LED pit er in, melkglasfolie eroverheen en vervolgens een cover van "Thatfoglightguy" er overheen gemaakt. Het resultaat is subtiel en toch best straks (al zeg ik het zelf):
    [​IMG]

    Toen werd het tijd voor weer wat performance upgrades, om van de wheelhop af te komen moest er een nieuwe versnellingsbaksteun (RMM) komen. Omdat ik geen zin had in te veel trillingen e.d. (NVH) heb ik voor de Mountune RMM gekozen. Na de inrijdperiode voelt deze als origineel maar je merkt dat de auto zijn vermogen beter kwijt kan en dat hij wat directer schakelt.

    Afgelopen maand heb ik de nieuwe intercooler gemonteerd. Om deze uit te zoeken was wederom een lastige keuze aangezien hier ook tal van verschillende voor zijn.
    Uiteindelijk is het de Mishimoto geworden, met name om de pasvorm en bouwkwaliteit. Ik vind de ontwerpen van bijvoorbeeld Airtec maar vreemd omdat daar de helft van de IC achter de crashbar zit. (Ik weet het, deze doen het ook goed, maar dat soort ontwerpkeuzes staan mij gewoon tegen :P). Bij de Mishimoto kun je ook de shroud van de originele intercooler hergebruiken, ook niet geheel onbelangrijk.

    [​IMG]

    Op papier zou het een relatief eenvoudige klus moeten zijn, bumper eraf, intercooler uitwisselen en bumper er weer op. De bumper losmaken was zo gedaan, maar er was een punt waar hij op bleef hangen, de kapjes van de koplampsproeiers. Dit waren echt ondingen om er fatsoenlijk af te krijgen, maar wat wrikken met een schroevendraaier is het uiteindelijk toch gelukt.

    [​IMG]

    Demontage van de originele intercooler is zo gedaan. Toen hebben we hebben we hem even naast de nieuwe gelegd en dan zie je pas het verschil.


    [​IMG]

    Vervolgens was het een kwestie van monteren. Na een kwartier aan het duwen en trekken wou hij er nog niet in.
    Wat bleek nou, aan de onderkant van de crashbar zat een omgevouwen randje waardoor de intercooler er net niet onder paste.

    Tijd voor de haakse slijper :shock:.

    [​IMG]

    Het randje er af gehaald, netjes bijgevijld en geverfd om roesten tegen te gaan.

    Dan de vraag, wat gaan we doen met het oude active grill shutter systeem? In originele vorm gaat hij sowieso niet passen omdat de intercooler veel dikker is. Wil ik het bovenste gedeelte hergebruiken?

    Ik had mij van te voren al enigszins verdiept in de ontwerpfilosofie van radiator shrouds/ducts en het blijkt dat hier veel meer achter zit dan alleen geleiding van de lucht richting de radiator (laminaire stroming, oppervlakte vergroting om stroomsnelheid te vergroten etc etc). Conclusie: het bovenste deel van het shutterframe wil ik hergebruiken.
    Deze heb ik netjes doormidden geslepen zodat de onderkant van het shutterframe precies op de nieuwe intercooler rust en aansluit. Shutters zelf verwijderd omdat die niet meer kunnen bewegen en het motortje hiervan heb ik ergens onder het frame getywrapped zodat deze nog wel aanwezig is en geen foutcodes kan geven.

    [​IMG]

    en vanaf de onderkant gezien:
    [​IMG]

    Intercooler er weer onder, voor de zekerheid de rubber slangen even ingespoten met haarlak zodat ze zeker blijven zitten en niet onder boost er af willen springen ;)
    [​IMG]

    Als laatste kunnen de shrouds er weer op, voor zowel de radiator als de intercooler. De onderste past precies voor de nieuwe intercooler (goed ontwerp, jeej!).

    [​IMG]

    Bumper hermonteren was zo gedaan en klaar was de klus. Samen met een collega heeft dit al met al een uurtje of 4 gekost.

    Tijdens het rijden merk je direct al het verschil, met de oude intercooler waren er tijden dat je het gevoel had dat hij echt inhield. Met de nieuwe heb je altijd direct het volle vermogen beschikbaar, ook als je door blijft trekken blijven de charge air temps rond ambient hangen.
    Zelfs mijn vriendin merkte op dat de auto sneller aanvoelde :D:D:D. Dit is allemaal op de stock software nog.

    Ondertussen zitten de volgende upgrades ook al weer in het verschiet. Omdat hij nu net de 150k km gepasseerd heeft ga ik de kleppen laten reinigen (walnut blasting) en de injectoren vervangen. COBB Accesport en nieuwe bougies komen er ook aan. Daarna is het tijd voor een tune en dan waarschijnlijk de downpipe.
     
    miura, JanG81, Frank MK3 ST en 12 anderen vinden dit leuk.
  15. Heerlijke updates.
    Vreemde vraag misschien, maar bewuste keuze om in de toekomstige plannen eerst te gaan voor een tune en daarna pas downpipe? Vervang je de downpipe, moet meestal de tune ook aangepast worden :shrug:
     
    Wiz en hoomer vinden dit leuk.
  16. Die mistlampen zijn erg mooi gelukt!
     
    Wiz vindt dit leuk.
  17. Goede opmerking, ik ga straks voor de Monster Tuned Adapt-X tune. Als je een nieuwe mod toevoegt dan kun je daarna met een KAM reset van de ECU weer vers beginnen. Hij leert dan in met de nieuwe mods.
     
    gerardTDCI en Thieske vinden dit leuk.
  18. Wat een mooie update! Die mistlampen erg gaaf, de intercooler oplossing is top. En die wielen blijven echt heel erg mooi
     
    Wiz en Kludrex vinden dit leuk.
  19. Gave updates, vooral de dikke Mishimoto IC en hergebruik van de shrouds is cool. Ik weet niet of je al een tune er op hebt gehad (ik lees dat een Accessport er aankomt) maar dan ga je pas echt een performance boost merken. Fantastisch apparaatje die AP, kan er over meepraten :thumbup:. Rij zelf met een Stratified tune, die ik eigenlijk na wat logs zou moeten laten finetunen om er wat meer uit te halen. Die standaard downpipe is verder echt een bottleneck, dus die snel vervangen... Eigenlijk voor performance veel belangrijker dan de catback, maar je hebt gelijk: de auto is veeeeeel te stil.

    Hoe bevallen de EBC schijven met de Redstuff pads tot nu toe? Precies de combinatie die ik rondom wil gaan aanschaffen binnenkort. Waarschijnlijk wel de GD schijven dan.
     
    Wiz vindt dit leuk.
  20. Ik ben redelijk tevreden, het is iig een upgrade ten opzichte van stock. Ze grijpen iets minder fel aan en als je aan het serieus aan het rijden bent dan merk je wel dat ze faden. Als je rustig rijd heb je wel amper remstof, scheelt weer met het poetsen :lol:.
    De USR schijven zijn trouwens wel pillared, niet slotted, best kans dat dit bij de GD ook zo is.
     

Deel Deze Pagina