1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Spoorverbreders

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door Mark Kraai, 24 apr 2021.

  1. Hallo,

    In november heb ik m'n huidige auto gekocht. Sinds die tijd knarste de banden voorzijde als ik een korte draai maakte (zeg maar straatje keren). Ik wist dat er spacers opzaten (12.5mm) en had een vermoeden dat hier het probleem zat.
    Vorige week heb ik m'n banden vervangen en werd door de garage gebeld. Bleek dat de moeren met maar 2 en halve slag waren vastgedraaid. Moeren waren zelfs versleten. Ik heb de spacers er meteen af laten halen en het knarsen is weg.
    Nu wil ik opzich graag spacers terug maar heb hier niet veel ervaring mee. Ik begreep dat de bouten niet makkelijk te vervangen waren(?) Kan iemand hier iets over zeggen of heeft iemand dezelfde ervaring?

    De spacers waren gemonteerd met verlengde bouten.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Ik heb zelf een set 12 mm spacers rondom, deze zitten met speciaal meegeleverde moeren vast. Deze speciale moeren zakken "dieper" in de velg waardoor deze meer slagen op de wielbouten gedraaid kunnen worden.
     
  3. 2,5 slag :neu_ugly: dat bizar weinig ik ben blij dat er niets fout is gegaan.
    Mijn advies; kijk eens bij de oplossingen van ST-Suspensions. Zij hebben ook een hele mooie oplossing om het tekort aan slagen op te lossen zonder dat je de bouten hoeft te vervangen, ST Shaft nuts.

    Bij ST Suspensions houden ze nu volgende lijstje aan als het om het aantal slagen gaat, zoals je ziet zat je daar wel heel erg ver vanaf:

    Important note! Minimum thread engagement must be considered:

    M12x 1,25 at least 12,0 turns
    M12x 1,50 at least 10,0 turns
    M12x 1,75 at least 10,0 turns
    M14x 1,25 at least 13,0 turns
    M14x 1,50 at least 11,0 turns
    1/2" at least 12,0 turns
     
    Mark Kraai en PhoenixNLx vinden dit leuk.
  4. Kludrex en Mark Kraai vinden dit leuk.
  5. Tnx voor je reactie, ik zal er zeker eens naar kijken. Is gewoon 20% vast van het vereiste.
    Ben dus blij dat er niets is gebeurd. Heb de avond voor m'n nieuwe bandjes de auto nog flink aangepakt in de bochten in het kader van rubber moet roken. Als ik dit had geweten had ik dat nooit gedaan...
     
  6. Juist, zonder is niet lelijk, maar met is toch dat beetje extra. Nu had nederlofje het volgens mij over de bouten aan de assen(?) Die zouden moeilijk te vervangen zijn..
     
  7. Weet je waar je deze los kan bestellen?
     
  8. Heb ze als set bij pumaspeed gekocht, maar ik raad niemand aan om met hun zaken te doen
     
    Sloeber en PhoenixNLx vinden dit leuk.
  9. Check even bij voorwindenparts.
    Oude collega van mij en heeft veel kennis.
    https://www.voorwindenparts.nl
     
  10. Die heb ik ook in 20mm per spacer voor mijn winterwielen icm de originele ST snowflakes. Effectief dus ET35 (55-20) en staan mooi in de wielkasten en nooit problemen mee gehad. 25mm achter kan ook voor het mooie...
     
  11. Ik krijg op kenteken alleen standaard wielmoeren te zien.

    Edit: blijkbaar heten ze "ET wielmoeren", ET als in extra thread.
     

Deel Deze Pagina