1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Speed Sign Recognition Focus MK4

Discussie in 'In Car Entertainment' gestart door Wipneus, 28 jul 2020.

  1. In mijn dashboard heb ik de speed sign recognition aangevinkt. Nu zou je denken dat de auto snelheids- borden herkend. Dit is helaas niet het geval. Het systeem werkt via het navigatiesysteem lijkt het wel. Reed de autoweg op en hij gaf meteen in het scherm 130 aan maar er stonden borden met 100 links en rechts dus die zou het systeem dan moeten aangeven. Helaas bleef die op 130 staan. Dat is neem ik aan niet de bedoeling van het systeem. Hij moet dan 100 aangeven. En waar geen borden stonden toen ik van de snelweg af ging gaf die meteen 80 aan.

    Werkt die via het navigatiesysteem of werkt die onafhankelijk van het navigatie systeem?
     
  2. De camera herkent de meeste borden maar na een minuut of 3 valt het systeem terug op de snelheid die in de navigatie zit. Is helemaal een ramp als je Heads Up hebt want dat kan de nuance niet maken, zal wel een update voor komen want de manier van borden plaatsen in Duitsland (met droog en nat weer), herkent het systeem perfect.

    Denk dat de grootste uitdaging zit in de vele verschillende snelheidsborden in Nederland, van groot tot klein.
     
  3. En dan heb je nog de tijdsgebonden borden.. Dat is al helemaal een uitdaging
     
  4. Er zijn twee mogelijkheden qua verkeersbord weergave in je instrumentenpaneel;
    - alleen camera herkenning, deze zit achter de voorruit (IPMA)
    - een combi van navigatie gegevens en camera waarbij de camera voorrang heeft.

    Sync3 systeem kan in het navigatie scherm ook verkeersborden weergeven, deze informatie komt uit de navigatie gegevens en staat dus los van de camera. Als er dus op de weg borden zijn aangepast zal dit verkeerd worden weergegeven.

    Bij mij werkt het prima, borden met een tijdslot of uitzonderingen worden ook weergegeven alleen de werkelijke tijden of uitzonderingen zijn niet te lezen in het venstertje. Het blijft ook een hulp systeem !!!
     
    OmeJoyo, Waus26 en M.Blaak vinden dit leuk.
  5. Had ook even vandaag gevraagd bij een Ford dealer. Het schijnt dat er een update is voor het IPMA systeem (camera achter de voorruit). Of dit auto (nummerbord/VIN) gerelateerd is weet ik niet. Zal wel niet gratis zijn om het te upgraden ?!

    In mijn vorige Focus uit 2017 werkte die gewoon 100% en die zag alle borden meteen. Die gaf zoals het moet ook 2 borden tegelijk in het systeem aan.
     
  6. Als je nog garantie op de auto hebt, heb je kans dat het daaronder valt omdat het niet helemaal lekker werkt bij jou. Anders ben je al gauw een 'uurtje' kwijt aan kosten voor het updaten.
     
  7. #7 Wipneus, 29 jul 2020
    Laatst bewerkt: 29 jul 2020
    Ford dealer gaf aan dat het onder garantie valt voor mijn auto ivm fabrieksgarantie. Nog 3 of 4 jaar.
     
  8. Vandaag nieuwste update uitgevoerd op het IPMA systeem. Ook hebben ze de camera voorrang gegeven boven navigatie systeem qua snelheden herkenning. Ga hem dadelijk testen of die meteen de borden ziet. Hij gaf eerst gewoon 130 aan op de snelwegen waar overal nu 100 gereden moet worden dat zou nu anders moeten zijn volgens garage, die dit heeft aangepast naar voorrang camera ipv voorrang navigatie. Schijnt een (computer) instelling te zijn.
     
    pd3jcw vindt dit leuk.
  9. Heb de nieuwe update geprobeerd. Helaas werkt die nu nog slechter. Borden ziet die niet en de nagenoeg de hele rit geen borden in mijn scherm. Rij snelweg op ziet dan wel borden 100 maar naar 1 km van snelweg af, geeft die nog wel 50 km aan naar tankstation aan de snelweg. Dan meteen door maar geeft die geen 100 km meer aan op de snelweg. Dan helemaal van snelweg af geeft die ook niks meer aan. Weet dus niet welke snelheid te rijden maar op die weg staan wel op 2 plaatsen flitskasten. Of de update werkt nog slechter of de camera ziet 80% niets. Instelling wordt door garage terug gezet en aangepast onder garantie want zij hebben dit ingesteld en dus niet blijkt te werken. Vrijdag weer naar garage daarvoor en ook wordt er iets aan het panoramadak gedaan. Ze hoorden namelijk bij het inrijden in de garage dat die kraakte wat ik ook had aangegeven.

    Hadden ook een klem geplaatst ivm geluid (bekend probleem bij Ford). https://ibb.co/ydKXTYw

    Kraken armsteun was bij een andere focus ook zo dus daar hebben ze niks aan gedaan. Heb wel gezegd dat dit heel vervelend is dat kraken van de armsteun. Ben benieuwd of ze hier alsnog wat aan gaan doen even als het kraken van portier zijde zodra ik mijn arm erop leg.
     
  10. misschien een beetje een hoog 'carglass' gehalte, maar moet die camera misschien gekalibreerd worden...?!
     
  11. Ik zal het vragen zodra die vrijdag weer naar de garage gaat. Bedankt voor de reactie. Ben benieuwd wat ze precies aan het panoramadak gaan doen ivm kraken.
     
    pd3jcw vindt dit leuk.
  12. Heb inmiddels wel contact gehad met de werkplaats en zij geven het volgende aan over de kalibratie camera: Dat zou niet het probleem kunnen zijn. Als een camera niet goed gekalibreerd is krijg je een foutmelding en zou het systeem helemaal niet werken.
     
  13. Kan het raam vies zijn thv de sensoren? Of dat iemand wax/coating op t raam heeft gesmeerd, wat een effect heeft op de camera?

    Greetz Emiel
     
  14. Nee daar ligt het niet aan Emiel.
     
    TWA vindt dit leuk.
  15. Ben afgelopen week even in Duitsland onderweg geweest en daar herkent het systeem de borden goed, denk dat het meer een landeninstelling is. Ford zal het wel updaten binnenkort neem ik aan.
     
  16. Dergelijke systemen zijn leuk maar als je ineens niet meer weet welke snelheid er op een weg gereden mag worden maar je weet wel dat er flitskasten staan dan ,tja hoe zeg ik het netjes, misschien wat meer op de weg letten dan op je Dashboard
     
  17. Helemaal mee eens, moet het misschien iets duidelijker vertellen. Ik heb in beide auto's het Heads Up Display en dat geeft in Duitsland de borden aan die er langs de weg staan, in Nederland alleen de borden die in het GPS opgeslagen zitten, dus daar waar de 100 borden staan blijft er stug 130 in de HUP staan.

    Maar gewoon op de teller en borden kijken is nog het veiligste.
     
  18. #18 Wipneus, 14 aug 2020
    Laatst bewerkt: 14 aug 2020
    Dus als je ergens rijd waar je nog nooit bent geweest weet jij precies of er flitsers staan en alle verschillende snelheden ?

    Daarom met de HUD blijf ik gewoon de weg zien en volgen
    Het gaat om het probleem van de borden herkenning (systeem auto) van hoe het werkt cq niet werkt en wat sommige hier dan dingen gaan zeggen wat niet ter zake doet vind ik vreemd.
    Dit is toch een forum voor oplossingen en problemen en je hebt nog gedeeltes waar je van alles kunt zeggen.

    @Michel_limburg ik woon net langs de grens in de kop van Limburg en hoe het in Duitsland werkt heb ik nog niet getest. Vind het dan vreemd dat het in Duitsland wel perfect werkt. Is toch raar dat die in Duitsland wel goed werkt? Het gaat erom hoe het systeem werkt en of het aangepast kan worden om het te verbeteren. Eerst werkte het systeem via GPS en nu via alleen camera.

    En je weet hoe snel Ford Nederland is met beantwoorden van vragen en met updates voor je auto.

    We zien vandaag wel hoe het gaat nadat hij bij de garage is geweest.
     
  19. The mijn 3.1 heeft ook borden herkenning via de camera en dat werkte voor de verlaging van de snelheid goed nu werkt het ook nog. Maar door de grotere hoeveelheid aan borden bij elkaar wordt het wel lastiger voor een dergelijk systeem. En dat is een groot verschil met duitsland daar staan veel minder verschillende snelheidsborden bij elkaar met onderbord.

    ik weet niet hoe de focus 4 er precies mee omgaat maar ik betwijfel of Ford er veel aan kan doen zolang er zoveel borden bij elkaar blijven staan. De 3.1 geeft ook wel eens 30 aan op de snelweg meestal heeft ie die dan gezien bij een benzinepomp

    ik snap dat systemen die erop zitten goed zouden moeten werken maar het blijft redelijk nieuwe techniek

    verder weet ik zeker niet alle flitsers te staan vindt ik ook niet van belang op veel wegen is het bepalen van de maximale snelheid ook te doen aan de weg zelf of de inrichting en belijning
     
  20. Dit zijn en blijven hulpsystemen he. Je bent nog altijd zelf verantwoordelijk voor hoe hard je rijdt. Dat betekent dat je daarom dus zelf ook naar de verkeersborden moet kijken. Daarnaast helpt Flitsmeister ook wel :thumbup:
     

Deel Deze Pagina