1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

spacers

Discussie in 'Prullenbak' gestart door henk67, 4 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ben op zoek naar 4 spacers voor mijn focus van 2006.
    Ik zit te denken aan 15 of 20mm.
     
  2. Volgens mij kom je met 20mm net onder de ET grens van 33 met 8J breed, dan is 15mm beter.
     
  3. leg eens uit Sjoerd.........
    binnenzijde staat 18x8j
     
  4. De :st: velgen hebben een ET van 52.5. Hoe kleiner de ET waarde hoe verder de velg naar buiten komt.
    De minimale ET waarde bij 18 Inch en 8J breed is meen ik 33. Hier loopt dus nog niks aan maar dit ligt ook aan de verlaging.
    Met 20mm wordt de ET 32.5 dus eronder en risiko dat iets aanloopt. 15mm levert een ET van 37.5 op en zou dus moeten kunnen zonder problemen.
     
  5. ok, dat is dus duidelijk, maar waarom hebben de ST dan voor 20mm, en achter 25mm, als men deze gaat gebruiken. Is de wielkast van de st dan anders.
     
  6. Die is precies hetzelfde.
    Maar zoals ik al eerder schreef hangt een en ander ook af van de verlaging.
    Bij 20mm verlaging kunnen de wielen verder naar buiten dan bij een verlaging van 40mm.
    Ik weet niet hoeveel die ST's verlaagd zijn.
     
  7. Nog op zoek naar een set (4stuks) van 15mm per wiel (30mm per as)
     
  8. Persoonlijk vind ik 15mm wat teveel als je de ST-velgen hebt.
    Misschien is een spacer van 5mm al genoeg om het er beter uit te laten zien.
    Zijn ook nog eens een stuk goedkoper.
     
  9. En die kunnen er zo onder zonder aanpassing, maar er komt nu een band van 235 breed, dus moet minimaal 5mm naar buiten.
    Zou 1 cm zonder die extra bouten ook kunnen, of heb ik dan te weinig draad voor de moeren over.
     
  10. 3mm spacers wel, maar 10mm zeker niet, want dan heb je zeker langere draadeinden nodig.
    5mm is een twijfel geval, maar langere draadeinden wordt aangeraden.
    Overigens denk ik niet dat een 235 band spacers noodzakelijk maakt, volgens mij zit er nog genoeg ruimte tussen de ophanging en het wiel.
     
  11. 5mm kan net. Lange taveides betekend ook nieuwe wielagers voor en veel werk(fuses uitbouwen.) Beter de 15 of 20mm opschroef versie. Achter zou je ook platen achter t wiellager kunnen zetten. Dan is i breder zonder dat je de wielagers extra balast achter.
     
  12. wat bedoel je met die platen aan de achterzijde?????
     
  13. focusfanrossum vindt dit leuk.
  14. #15 marco170, 18 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2018
    Mooie oplossing die Volvo spacers, maar wel een aardig klusje.
     
  15. Tis niks meer werk dan een wiellager vervangen. Heb het zelfde idee ook op mijn mk1 zitten.
    Ook komt de rem mooi mee en verdwijnt die niet in de diepte zoals met spacers. Voor kun je niet veel anders dan met spacers werken.
     
  16. Henry, dit klopt wel maar soms wil je meer afstand tusen remkauw en velg ivm mogelijk aanlopen. Maar voor @henk67 zijn deze Volvo spacers gewoon geschikt.
     
  17. Dat klopt maar dan heb je ze nodig omdat t dan gewoon niet past, Dan zijn de looks bijzaak.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina