Welke maat spacers kan ik voor achter en voor kopen, er zijn zo veel ik kom er niet wie kan mij helpen.
Als je wielmoeren hebt dan zit limiet al op 5mm qua dikte. Anders heb je te weinig schroefdraad om het te monteren. Al licht dit ook deels aan hoe dik alu is van de velg. Hiernaast moet je steekmaat weten en je naafdiameter. Kijk je eenvoudig op steekmaat.nl Dan kom je voor smax uit 2006 uit op volgende. Steekmaat 5x108 Naafdiameter 63.4 Dikte is aan de hand van je smaak. Alleen zoals gezegd boven de 5mm spacer kom je ook uit op andere bouten. Of je moet een hebben waar je eerst de ring vastzet en daarna de velg op de ring. Grotere naafdiameter is niet direct erg. Want je kan centreerringen kopen om verschil op te vangen. Is naafdiameter niet goed en dus je wiel niet goed gecentreerd dan merk je dit met rijden. Want dan trilt de hele wagen
De meeste spacers die groter zijn dan 5 mm hebben draadeinden eraan vast. Dus dat zou geen issue moeten zijn. Ik heb zelf 15mm voor en 20mm achter
Volgens mij zijn de MK2 ST-velgen dezelfde maten. misschien dat de ET 52,5 is, maar dat weet ik niet zeker. Dat is weer bij een MK3 geloof ik
https://www.extreme-carstyling.nl/n...zine-162-220-huwa/a22653?show_universal=false Als ik moet kiezen welke?
Let goed op, als ik me niet vergis heeft de S-max M14x1.5 ipv M12x1.5 bij de Focus. En een kleine correctie, @M.Blaak , spacers met ingeperste draadeinden zijn er pas vanaf 15mm dikte.
En als me banden die zijn ook aan vervanging toe, ik wou achter 255 40 18 of 245 40 18 is dit mogenlijk? Voor wil ik zo laten 235 45 18
Grote kans dat dan ook de prijs van de banden omhoog gaat. Ik heb trouwens nog 2 spacers liggen van 5mm, die kun je dan eventueel achter plaatsen voor hetzelfde effect als een bredere band. Ik weet niet zeker of ze ook op een S-Max passen...
Was net even aan het kijken wat zoiets moet kosten (heb ze zelf niet gekocht), en zag toen dat de S-Max inderdaad M14x1,5 heeft ipv M12x1,5 voor de Focus. Ik ben bang dat dat dus niet gaan passen...