1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Schokbrekers achter Wagon Mk 2.1

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door montagne, 5 apr 2020.

  1. Iemand ervaring met vervangen van schokbrekers achter van een Mk 2.1 wagon?
    Ben op zoek naar tips.
    Ten eerste kom je er slecht bij. Sowieso en ik lig er op straat onder. Zou ergens een brug moeten huren of zo. Maar buiten dat.

    Volgens het Haynes boek moet je de bovenste moer los draaien en de bout eruit halen. De moer kom je al helemaal niet bij en naar mijn idee is het een gelaste.
    Door de weinig ruimte kun je nauwelijks kracht zetten op de bout.
    Ook is de slag die je met de sleutel kunt maken verdraaid kort.

    Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
     
  2. Zover ik kan zien heb je boven en onder een oog. De hatchback heeft boven een pin en onder een oog.

    Denk dat dit voldoende info is.
     
  3. @trucker0werner Idd. Blijkbaar maakt het niet uit of je onder of boven begint maar voor boven heeft hij knik en verlengstuk voor z'n sleutel maar die brug is ook handig. [emoji4]

    Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
     
  4. @montagne

    Ik heb een brug tot de beschikking maar ivm Corona virus zal dit moeilijk worden.
    De grens is nog wel open maar toch....;)
     
    montagne vindt dit leuk.
  5. een brug is altijd fijner, maar op de grond kan het ook. niet ergonomisch maar te doen.
    zelf zou ik ook eerst de onderste eruit halen. dan heb je minder krachten op de bout waar je het moeilijkst bij kunt.
    bij de onderste kun je wat doen met een krik of dergelijke om hem los te krijgen

    goeie 3ton krik is beter dan een 1ton krik van de aldi
    goeie krik gaat 50cm hoog met opkrikken en die goedkoopste krik kom je net aan 20cm, leuk voor 1 wiel te vervangen maar niet voor een klus als deze
     
  6. Kan ik meteen die schermen meenemen [emoji23][emoji23][emoji23]

    Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
     
    Tigershark vindt dit leuk.
  7. Daar dacht ik ook aan, vandaar mijn reactie. ;)
     
    montagne vindt dit leuk.
  8. Vandaag voor de APK geweest. Heb bij afspraak nog gevraagd of ze gekochte shocks wilde plaatsen maar dat deden ze niet bij BCS [emoji24]

    Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
     
  9. als de afkorting is wat ik denk, dan zijn ze idd zo.
    veel bedrijven weigeren producten te gebruiken die aangeleverd worden. ivm ze alleen monteren wat ze zelf inkopen.
    ivm daar ook weer winst op kunt krijgen.

    alleen arbeid hadden ze kunnen rekenen zonder garantie op onderdeel/reparatie.
    sommige willen dit doen sommige doen dit niet
     
  10. Eigen aangeleverde spullen zou een hogere uurloon moeten zijn, je snoept immers een stukje omzet weg van ze. Zolang het een deugdelijk en bekend merk is zou ik daar zelf niet moeilijk over doen. Op het moment dat het uurloon wat hoger word bij montage van door derde geleverde onderdelen zal de consument ook minder snel buiten de deur shoppen. Is een eerlijk en makkelijk uit te leggen concept aan de gemiddelde particulier.

    vwb de schokdempers, met een brug is het redelijk makkelijk zelf te doen. Zou het echt niet buiten met een bokje oid doen!
     
  11. Bosch Car Service

    Had ik verwacht maar zeker gehoopt maar dus niet.



    Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
     
  12. Die brug heb ik niet. Ben al op zoek geweest naar een dhz garage. Heb wat gevonden maar moet er nog gaan kijken.

    Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
     
  13. Plooij in Westbroek is een plezierige DHZ-garage, is ook niet ver van Amersfoort ...
     
  14. Is ook genoemd in het mijn Focus topic door Thomas Henry. Zal eens googlen

    Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
     
  15. meest mooie is dat ze toch een veer achter hebben vervangen voor je, maar goed daarvoor hoeft de schokbreker niet los.

    echt een brug hoef je niet te hebben. goeie stevige krik van 2 beste van 3ton. twee bokken en gereedschap.
    rest kun je op de grond doen namelijk. voordeel is dat je ook geen veer of zo los moet gooien.
    wiel eraf, wielkuip eventueel weg halen. en 2bouten loshalen.
    al lees ik dat die soms best vast willen zitten, maar kan in de war zijn met degene van de draagarm dat die vast willen zitten
     
  16. Het is een station dus ook de bovenste bout is moeilijk bereikbaar en zit onder de auto

    Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina