1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Schandalige verhoging van de BPM per 1 September

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door Wipneus, 27 jul 2018.

  1. Yep dat klopt ook weer, ene kant goed anders neem je overal een abbonement op tot je nergens meer voor kunt betalen.

    Hoe dan ook deze verhoging is deels onze eigen schuld. Wij wiouden dat de genoemde resultaten klopte . Nu deze hoger uitvald zijn we ook de dupe ervan.

    Het is wel zo dat van september tot aan het einde van het jaar een omschakeling is van de nedc naar wltp. De wltp wordt omgerekend naar nedc en dan wordt de bpm pas bepaalt. Echter wel in voordeel van de overheid.

    Voor mij blijft het dat ik een 5jaar oude auto pak.
    Dus over 5jaar een focusmk4 dat dit in import is zal dus groter worden dankzij de overheid
     
  2. #22 Davendre, 28 jul 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 okt 2018
    ...
     
    meeder vindt dit leuk.
  3. Terug naar de BPM: de autobranche heeft aan de overheid niet tijdig kunnen aangeven wat de stijging van de uitstoot zou worden. Zonder zo'n goede indicatie heeft de overheid daarom de BPM tarieven nog niet aangepast. Dus de autobranche is ook zeker zelf schuldig aan deze prijsstijging. Geldt ook voor Portugal, Spanje en in mindere mate Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Maar voor de grootste markt in Europa, Duitsland, heeft het geen effect op de autoprijs. Was dat wel het geval, dan was er ongetwijfeld anders gehandeld door de branche.
     
  4. die belastingregels die in DLD gelden zijn wat dat betreft veel eerlijker verdeeld per auto/inwoner.
    maar we zijn wel 1 Europa........jaja :loco:
     
  5. Probleem is hier ook nog dat niet alle autofabrikanten zomaar even hun CO2 waarden en verbruikgevens even op tafel leggen. Ik werk zelf bij een auto importeur en ik spreek uit ervaring dat er vaak en veel contact is geweest met onze branche organisatie. Veel fabrikanten wisten ook echt niet in welke mate de uitstoot en verbruik omhoog gaat. Je hebt niet alleen te maken met een andere test maar ook een aangescherpte euro-norm. Ben benieuwd wat de komende periode (na de zomervakantie) ons gaat brengen...
     
  6. Ik heb ook bij een importeur gezeten en weet een beetje hoe het gaat: je bent dan heel afhankelijk van de fabrikant. Maar fabrikanten zijn best laat gaan testen. Bij de Volkswagen groep bijvoorbeeld veel te laat, zodat nu veel modellen niet op tijd gekeurd dus niet geleverd kunnen worden.
    Ik ben ook benieuwd naar de komende tijd. Ik vrees dat sommige merken erg weinig nieuwe auto's gaan registreren, naast de opgebouwde voorraad.
     
  7. Ach en Nederland blijft weer massaal op zijn reet zitten en laat het rustig gebeuren omliggende landen gooien ze alles plat en dit ho maar.
    ik zie dit ook gebeuren in Groningen complete wijken zwaar beschadigd mensen in de problemen omdat hun huis onbewoonbaar verklaard is
    en dan worden ze aan hun lot overgelaten welkom in onze fijne participatie samenleving.
     
    focusguy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina