1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Schandalige verhoging van de BPM per 1 September

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door Wipneus, 27 jul 2018.

  1. Per 1 september worden de auto`s weer veel duurder door de verhoging van de BPM. Ik was aan het kijken voor een Kuga ST. In de brochure van 1 januari 2018 kost een Kuga ST Line 1.5 automaat AWD ruim 46.000 euro. Kijk ik dan in de brochure van 28 mei kost deze auto opeens 62.000 euro. De BPM is gewoon verdubbeld op deze auto.
    Hetzelfde geld voor de Kuga Vignale 1.5 ecoboost automaat AWD die in januari nog 50.000 euro koste en die in mei 66.000 euro kost. Dus per 1 september wil de staat weer meer BPM gaan heffen op de auto`s.

    Dit gaat natuurlijk veel klanten kosten voor de dealers en mensen gaan nog meer in Duitsland kijken voor zo`n auto. 1 januari.PNG 28 mei.PNG
     
  2. Toevallig staat er een stuk in het AD vandaag.
    Daarin staat dat het nog maar de vraag is of auto’s duurder worden.
     
  3. Kan jij misschien die andere topic van mij weghalen?
     
  4. Dit gaat toch gebeuren want de regering wil extra inkomsten hebben. Ik had het ook gelezen. Een medewerker gaf al aan dat auto`s zoals BMW en Audi en Mercedes en ander dure auto`s nog veel duurder worden.
     
  5. Dit is niet helemaal juist. De staat of eigenlijk de huidige regering en specifiek het ministerie van IenW heeft niet tijdig geanticipeerd op de veranderingen en transitie van NEDC naar WLTP. Dit resulteert dat de huidige BPM tabel (die overigens tot 2020 is vastgelegd) niet aangepast is op de verhoogde CO2 getallen. Sommige modellen gaan tussen de 10 en 15% omhoog qua uitstoot en verbruik volgens de nieuwe metingen. Hierdoor stijgt de BPM en dus ook de verkoopprijs. Sommige merken slikken wat marges in om de BPM verhoging wat te dempen, maar dit is lang niet altijd mogelijk. Zeker niet bij de eerder genoemde merken.
    We hebben nu vanaf heden weliswaar meer betrouwbare uitstoot- en verbruik gegevens, de rekening komt helaas nu wel bij de branche en de eindklant te liggen.
    Overigens heeft het importeren van auto uit Duitsland, die ook hogere CO2 heeft geen zin, de BPM zal toch betaald moeten worden bij import.
     
    Berrychello en gerardTDCI vinden dit leuk.
  6. Nou neem maar van mij aan dat dit zeker gaat gebeuren en dat je dadelijk gewoon veel duurder uit bent. Dat heet gewoon weer autootje pesten is een makkelijke melkkoe.
     
  7. Dus niet de schuld van de regering, maar van al die zeikers die vonden dat de gegevens in de folder niet overeen kwamen met de werkelijkheid. Wat ieder normaal denkend mens allang wist.
     
  8. Kort door de bocht, meting was niet juist, nu komt er een betere de real life test, deze is er gekomen na aanleiding van de sjoemel software affaire.
    Wat ieder normaal denkend mens als wist ?, het heeft me altijd verbaast dat de branche er mee weg kwam.

    Ik zag dit aankomen en heb dat medio september 2017 bij div vakbladen gemeld (omdat er niet over geschreven werd) , in mei 2018 lees ik bij AMT dat ze verrast waren....
    Ergens rond die tijd ook div ministers en de branche sinds een paar weken....
    we krijgen zoveel info, maar wat doen we ermee ...
    gelukkig blijft mijn ST dan ook meer waard.
     
  9. Blij dat ik nooit een nieuwe
    Reden te meer op dit (k*t) land te verlaten.
     
  10. Welk land is dan beter dan Nederland, waar zou je heen gaan?
     
  11. Hongkong is ook waar mijn vrouw vandaan komt.
     
  12. Je mag blij zijn dat ze de huidige al gekentekende auto's niet opnieuw testen en je nog achterstallige bpm berekenen....
     
  13. Ik vraag me af hoe ze dan in Nederland nog wagens kunnen/willen verkopen of verdienen jullie zoveel meer dan wij Belgen?
     
  14. Verkoop zal dan dratisch stagneren denk ik
     
  15. Buiten de crisis zijn er maar weinig zaken die de verkoop van auto's merkbaar negatief beïnvloeden. Meeste aankopen zijn zakelijk (vanuit lease) en dan zal de pijn iets minder zijn vanwege evenredig hogere restwaarde.

    Men gaat hooguit iets kleiner rijden of op zoek naar de auto's die minder last van deze maatregel hebben. Dat laatste zou volgens de hele filosofie erachter ook nog eens terecht zijn.

    Als we naar onze eigen Focussen kijken, en dan met name de - theoretisch - zuinige benzinemotoren (de 1.0 driecilinders dus). Wie komt er dan in de buurt van de fabrieksopgave? Fabrikanten roepen het over zichzelf af.
     
  16. Bpm wordt iets verhoogt en door de vernieuwde test stijgt bpm nog verder. 20% duurdere autos is denk zeer reëel.
    Dus ja voor de particulier is een import interresanter dan een nieuwe auto bij de dealer.
    Leaserijders hebben er geen last van want die begalen geen bpm.
    Tuurlijk zitte daar regels aan vast
    Code:
    * U bent ondernemer voor de omzetbelasting en in bezit van een btw-nummer.
    * De bestelauto staat op uw naam of geregistreerd op naam van de rechtspersoon van uw bedrijf.
    * U gebruikt de bestelauto meer dan bijkomstig voor uw onderneming. Dit betekent dat u de auto voor meer dan 10% van de jaarlijks verreden kilometers voor uw onderneming gebruikt.
    Gaat hij na 2 a 3jaar de particuliere markt op dan zal er pas bpm betaalt worden. Dit zal 50% ongeveer zijn. Dan zal het pas het effect naar boven komen en wie weet aa gepast worden. Zal waarschijnlijk niet overheid kennende.

    Bpm is dus goed voor de 2de handse markt. Anders kochten we eerder nieuwe auto dan 2de hands.
     
  17. #17 Davendre, 28 jul 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 okt 2018
    ...
     
  18. Dat wel, maar de verkopen (aan leasemaatschappijen) gaan qua aantallen niet omlaag.

    Mensen hebben een leasebudget van de baas en de factor bijtelling. Die kiezen nog steeds een auto, wordt alleen een ander (kleiner / goedkoper) model of merk.
     
  19. Idd de bijtelling wel. Maar sommige hebben twee autos en dus kunnen ze de lease auto thuis laten. En de gene die dat niet doen betalen iets meer.
    Denk wel dat voor hun nog steeds anders is als voor een particulier die de volle bedrag betaalt.

    Wie weet komen de finacieel lease voor particulier meer in aanmerking. Dat ze bedrag per maand betalen, meer in trek
     
  20. Let wel op met private lease, dit is een BKR registratie en kan hierdoor moeilijkheden geven wanneer je een hypotheek wilt afsluiten voor bijvoorbeeld een huis. Heb al van meerdere mensen te horen gekregen dat ze nu geen huis kunnen kopen omdat ze door hun private lease automatisch een BKR registratie hebben
     

Deel Deze Pagina