1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Schade Ford Fiesta (hersteld)

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Harold1, 4 jul 2015.

  1. Dat kan ik me voorstellen, maar onderliggende schade is niet te zien. Is dat ook ervaring?
     
  2. ik neem aan dat een schadehersteller daar geen risico mee neemt.
    hij kan het natuurlijk niet maken om een bedrag te roepen en later met een rekening komen die X% hoger ligt dan geschat.
     
  3. Man, wat ben jij toch een moeilijk mannetje...
    Deze auto heeft een drukkert gehad, lekker belangrijk. Vermoedelijk veelal plaatwerk en bumper schade. En als er een balkje rechtgetrokken moet worden, dan is dat echt geen probleem. Het is niet zo dat het ding plat heeft gestaan of uit twee auto's wordt opgebouwd.

    Ik heb ze erger gezien die weer werden opgebouwd.

    [MENTION=845]Harold[/MENTION], als het bedrijf netjes werk levert, zie je er niks meer van.
     
  4. Pfoe Harold, ziet het nu 'pas'
    Dat is echt pittig, niet zien aankomen? Als in niet in de spiegel gekeken terwijl hij kwam?

    Toen het bij mij gebeurde zat ik in de spiegel te kijken en hopen dat hij zou gaan remmen wat hij uiteindelijk nooit deed (is met 110-120 toen op mijn trekhaak geknald terwijl ik teruggezakt was naar 50-60 ivm filevorming...). Heb helaas nog steeds vaak en veel last van mijn rechterschouder richting nek.

    Hoop het allerbeste voor jou en dat blik komt wel weer goed. Desnoods een second opinion bij GJ.
     
  5. Ik zag het ook gebeuren. Zei nog in mezelf: Daar gaan we dan! Maar je staat machteloos. Je kan niks doen.

    Zelf heb ik helemaal nergens last van. Die eigenaar van de auto voor en achter mij wel.
    Die stevige Recaro sportstoelen zijn ervoor gemaakt zeker !
     
  6. #66 nctnico, 7 jul 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jul 2015
    Lees mijn eerdere post; ik heb ervaring met auto's die achteraf toch niet zo goed gerepareerd blijken te zijn. Het plaatwerk mag er dan weer goed uitzien maar onderhuids kan er nog van alles mankeren. Bij m'n vorige auto heb ik de hele voortrein recht moeten zetten + nieuwe schokbrekers om de auto weer rechtuit te laten rijden als je het stuur loslaat. Op het laatst liet de blanke laklaag van het overgespoten spatbord ook nog eens los. :nocheer:

    De auto daar weer voor had een aanrijding tegen de achterkant gehad. De achterklep hadden ze weer recht gemaakt maar er zat geen stijfheid meer in omdat het binnenframe niet was gerepareerd. Het resultaat was dat de lak + plamuur ging scheuren door het doorbuigen van de achterklep en het onderliggende plaatwerk ging roesten. Die reparatie ziet er dan prima uit en houdt het een paar jaar vol (tot na de garantie) maar echt goed gerepareerd is het niet. Uiteindelijk heb ik het opgelost door de achterklep vol te spuiten met PUR schuim zodat de constructie weer voldoende stijfheid kreeg (geen zin om een andere achterklep te kopen).

    Ik ben niet makkelijk tevreden te maken; ik heb door schade en schande geleerd dat het nodig is om kritisch te zijn.
     
  7. #67 Godtoh, 7 jul 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jul 2015
    Dacht al dat het meeviel, is waarschijnlijk voor 70-80% schroefschade. Bedrag valt heel erg mee zeker als je bedenkt dat er nieuwe onderdelen op komen. Wel mooi dat het hersteld wordt. Enige waar je op moet letten is kleurverschil.

    Krijg je via de verzekeraar ook een leenwagen?
     
  8. #68 Vogel, 7 jul 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jul 2015
    @ Silver Baron / ntcnico

    Ook ik ken een paar auto's die door erkende schade bedrijven, belachelijk slecht gerepareerd zijn. Maar als je 6 jaar na dato de gevolgen merkt, heb je geen poot meer om op te staan. Het lijkt overigens een kwaal te zijn die vaker voorkomt in de stad dan in de landelijke gebieden.

    Het maakt heeeel veel uit of de hersteller professionele trots heeft of met minimale inspanning/maximaal geld de auto weer oplapt.

    Ik lees over deze hersteller positieve verhalen dus zal het in dit geval goed zitten.
     
  9. Calculatie word gemaakt via software waarbij de herstelwerkzaamheden al zijn voorgecalculeerd. Het moet gek lopen als onderhuidse schades niet zijn megecalculeerd, maar er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk. Huidige schadeherstel en eventuele meerwerk zal allemaal gedocumenteerd moeten worden voor de verzekering en/of schade expert (=geen feestje)

    Vind het jammer om te lezen dat je auto schade heeft Harold. Hopelijk kan de ST naar wens worden hersteld. Ik houd dit topic in de gaten in elk geval.
     
  10. Ik hou jullie op de hoogte.
     
  11. Toch kan ik me wel vinden in deze opmerking.

    Misschien heb ik het helemaal mis, maar iets wat verbogen is geweest en bijv. weer recht is getrokken, is dat net zo sterk of knikt het "makkelijker" als er nog een keer iets gebeurd.
     
  12. Ik heb nog even contact gehad met schadebedrijf. Voor- en achterbumper, achterklep en motorkap worden in ieder geval in zijn geheel vervangen.
     
  13. Top dat je Fiesta :st: wordt hersteld Harold :D
     
  14. Waar ik boos van wordt is dat men de boel demonteert om de schade te herstellen. En vervolgens de boel weer terug zet met maar een gedeelte van de schroeven.

    Gevolg rammeltjes en kraakjes in je interieur die er voordien niet waren.
    Heb bij achterschade drie terug moeten gaan om dat ik steeds weer lege schroef gaten tegen kwam. Ze vonden mij maar een zeurpiet. "Zit toch vast!" was hun reactie.
    Grrrrrr

    Zo moest ik even kwijt. Nu weer On topic.

    Succes met herstel. En hou je lijf goed in de gaten. Lichamelijke effecten van een ongeluk treden soms later op.
     
  15. Met zulke schades wordt je al helemaal niet blij. Nu wordt het naar zeggen voor 100% hersteld. Hier geloof ik dus helemaal niets van. Zoals het was krijg je het nooit meer.
    Maar goed, zoals Harold al aangaf, hij heeft geen keus. Hopen dat het allemaal meevalt.
     
  16. 8000 euro? Is niet erg duur. Ik zet mijn vraagtekens bij dit bedrag. Een koplamp kost al 450 hier in nl en een (complete) voorbumper 1600 euro. Het is wel erg spijtig dat je dit is overkomen. Hoop dat alles in orde komt. Met het herstel van een st heb ik inmiddels zelf ervaring. Ik ben overigens wel benieuwd of jij ook last hebt van groeven aan de binnenzijde van de remschijven voor.
     
  17. #77 Harold1, 8 jul 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jul 2015
    Ze zorgen maar dat het voor elkaar komt. En als het mij niet naar het zin is ga ik terug. Er zit 4 jaar garantie op. En voor die 4 jaar om zijn heb ik allang weer een andere auto.
     
  18. Dat zat ik me ook al af te vragen. Puur financieel bekeken:

    Als er sowieso 2 bumpers+achterklep+motorkap vervangen moeten worden voor dat bedrag, is er weinig budget voor de schadehersteller meer over voor de overige schade. Dus die overige schade valt misschien erg mee. Laten we het hopen. ;) :D
     
  19. Mannen, kostprijs en de prijs die de klant betaald zit ook nog wel wat tussen. En als ik deze schade zie en het bedrag, denk ik dat er misschien niet eens wat krom is.
     
  20. Die garantie heeft niets met deze schade te maken. Ford kan er nl niets aan doen dat jij schade hebt gereden. Dus let op: als er vervolgschade is uit deze reparatie moet je bij de schadehersteller zijn en niet bij de dealer.

    Wel zonde trouwens dat je schade hebt!!
     

Deel Deze Pagina