Welkom bij de Focusclub

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Samenwerking: EQ Performance

Discussie in 'Sponsoring' gestart door petjekel, 10 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kon zo gauw het topic niet vinden.
    maar je bent niet minder welkom hoor, je hebt al mooie bijdrage geleverd hier :thumbup:
     
  2. :!:Wegens het winter weer wordt de actie verlengd tot en met het einde van deze maand.
     
    gerardTDCI en Sjaak92 vinden dit leuk.
  3. Alweer verlengd en de +70nM blijft van kracht
     
  4. Nou, ik ben vandaag geweest. Hierbij mijn ervaring.

    Ik heb mijn focus mk4 120pk 255Nm diesel automaat laten tunen naar 151pk 351Nm.

    Bij binnenkomst de uitleg, en de toon was heel erg zakelijk met een standaard verhaaltje waar ik niet direct warm van wordt. Niet verkeerd of onaangenaam, maar het is even wennen. Nornaal kom je met een gastvrij gevoel binnen. Hier ook, maar zakelijk.

    Ook toen hij vertelde dat hij de vermogensmeting uit ging voeren ipv op een bank stelde mij eerlijk gezegd erg teleur. Maar ik hield vertrouwen.

    Hij begon na 5 minuten met mijn auto. Het zou 1.5 uur duren, maar het heeft in totaal 2.5 uur geduurd. Hij gaf aan dat hij bij de 1e meting niet tevreden was met het resultaat, en zodoende besloot hem verder te optimaliseren. Dat gaf mij goede moed dat hij de zaak wel serieus nam.

    Het resultaat uiteindelijk op de weg: geweldig! Ik ben een eerdere tuning gewend dus wist wel wat ik kon verwachten. Maar ik had nooit verwacht dat 27pk extra en 96Nm zoveel verschil konden maken. De auto rijdt zoals je hem wilt hebben; sportief, krachtig en directe vermogen. Hij geeft aanzienlijk meer kracht, je voelt echt het verschil. Tevens is de motor ook een stukje stiller geworden.

    Ik ben zeer tevreden, en het is elke euro waard.
    Dikke aanrader! De teleurstelling dat de vermogensmeting niet is zoals ik had gehoopt is volledig weg. Het resultaat merk je direct en dat is waar je het voor doet.

    Klasse jongens!
     
    M.Blaak en Gitzo vinden dit leuk.
  5. als je auto een service beurt krijg, resetten ze een en ander in de computer
    ( olie weer 100 % )
    heeft neem ik aan geen invloed op de tuning?
     
  6. Klopt, dit heeft geen invloed op de tuning. Tenzij ze ECU opnieuw gaan flashen, dan ben je jouw tuning kwijt. Maar dat gebeurt niet bij onderhoudswerkzaamheden.
     
  7. Volgens mij alleen bij een software update.
     
  8. Precies, en daar zijn veel garages niet erg happig op. Dus mits je een terugroepactie hebt zal het niet echt voorkomen.

    Maar je krijgt bij EQ gewoon garantie er op. Ze zetten het weer terug als de garage toch updates gaat uitvoeren op je ECU.
     
    Gitzo vindt dit leuk.
  9. ik ben 2 weken geleden geweest, in eerste instantie lukte het allemaal niet en bleek de LMM de boosdoener.
    vervolgens heb ik eerst mijn vervangingsfilter (Cobb) eruit gehaald en het papieren luchtfilter teruggeplaatst.
    vervolgens heb ik geen storingen meer gehad :cheer:
    volgens de papieren heb ik nu 215 PK en 450 NM :rock:
    hij reageert beter op het gaspedaal en is soepeler met overschakelen, ook blijft die doortrekken boven de 4000 tpm, me happy :dance:
     
    Rykers, Ecobeast, Thiemo en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. Een MK4 1.5 diesel heeft normaal gesproken 120pk en 300nm, als je maar 255nm had klopt er iets niet
     
  11. Mij verbaast het eerlijk gezegd niet. Ik merkte altijd al dat de prestaties enorm wisselend waren. De ene keer leek hij niet vooruit te komen, andere keer leek ik (bij wijs van spreken) en 200pk blok te hebben. Deze ervaring had ik ook eerder met mijn VW golf 120pk dat ik liet tunen.

    Nu na de tuning is het vermogen gelijk en merk ik niets meer van de wisselingen.
     
  12. @luchtbakker

    werken de instellingen eco, normaal en sport ook nog en merk je dan nog verschil?
     
  13. Deze werken nog en je voelt het zelfde verschil als daarvoor:

    Eco: turbo word laat aangesproken, en schakelt na verloop van tijd terug naar 2 cilinders.
    Nornaal: turbo word een stuk sneller aangesproken
    Sport: turbo word direct volledig aangesproken.

    De sport stand is nu ook een stuk minder agressief voor gevoel, maar je behoud wel het sportieve rijgedrag en felheid van de motor.
     
  14. Hmmm....hoeveel verder kun je hem nu doortrekken zonder dat het vermogen of koppel extreem afvalt?
    Weet je toevallig ook al of het (en hoeveel het) scheelt qua verbruik?
    Voor het vermogen en extra koppel zou ik het niet willen doen maar ik als sportieve econoom ben altijd in voor een (nog) lager verbruik.
     
  15. heb hem nog niet in het rood laten lopen dus dat weet ik (nog) niet.
    verbruik boeit me eigenlijk niet echt, merk nu wel dat het koude weer en minder lange afstanden het verbruik niet ten goede komt.....
    denk dat de gemiddelde 1.0 zuiniger is :oops:
     
    Rob M, bws723 en Gitzo vinden dit leuk.
  16. Een ST koop je niet voor de zuinigheid, gas erop .

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
    RSBülent, gerardTDCI, Rob M en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Ikzelf had na 4000 toeren vaak bijna geen vermogen meer, nu gaat dat tot diep in de 5000 toeren gewoon nog door. Ik kan dus nog een stuk langer doortrekken dan voorheen.

    Verbruik let ik eigenlijk niet op. Maar ik doe nu ongeveer 50km extra op een tank. (normaal ongeveer 700km per 45 liter)
     
    Rob M en Gitzo vinden dit leuk.
  18. Een ST koop je omdat je vrouw dat wil, hahaha.
     
  19. Dat klinkt toch wel interessant.
    Nog lekkerder schakelen, langer het koppel vasthouden (ook ik wil 'm best wel eens op z'n staart trappen) en zuiniger.
     


  20. Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
    luchtbakker vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina