1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

S-max exterior detail

Discussie in 'Wassen & Poetsen' gestart door Fred, 29 jul 2013.

  1. #1 Fred, 29 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 aug 2013
    Mijn overbuurman moet binnenkort zijn lease C-max inleveren en heeft als vervanger een S-max TDCI gekocht. Auto is van eind 2006 en heeft 177k km ervaring.

    De auto was in de loop van de jaren pantergrijs geworden, het is de bedoeling dat hij weer panterzwart gaat worden.

    Gisteren maar eens aan de klus begonnen, wassen, kleien (kwam vrij weinig vuil vanaf) en toen maar eens kijken wat het startpunt werd: swilrs, swirls en nog eens swirls. Geen enkele parkeerdeuk, enkele kleinere krassen.
    Helaas zit de motorkap vol met steenslag plekjes, alsof er een schot hagel op afgeschoten is. Hij overweegt de motorkap over te laten spuiten.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Gisteren de motorkap en het dak gepolijst, SSR3 op oranje pad gevolgd door SSR1 op lichtgroen. Vanavond verder gegaan met de linker zijkant. Hieronder de eerste resultaten na het polijststof eraf wassen en een laagje Jetseal.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Een S-max is een heeeeeele grote lap ijzer, is niet in 1 dag te doen, het moet wel leuk blijven. Later deze week verder met de rest, foto's van eindresultaat volgen.
     
  2. Mooie klus Fred. Inderdaad een hele lap ijzer. Die gaat heel mooi worden !
     
  3. :respect: Goed bezig!
     
  4. Mooi resultaat nu al!
     
  5. Daar ga je een hoop eer mee behalen, sowieso, ben zeer benieuwd naar de voor en na foto's

    :thumbs:
     
  6. Resultaat is er nu al.
    Maar een rode pad en SSR3 ? Welke rode, want die is voor de SSR3 wel heel zacht.
    Zou de pad dan eerder andersom gebruiken.
     
  7. WoW! Is die auto altijd met een schuurspons gewassen, wat een swirls!
     
  8. Deze S-Max was wel heel erg toe aan een metamorfose. Wel begrijpelijk dat dit over meerdere dagen gedaan moet worden. Wat je al gedaan hebt, ziet er erg goed uit. Succes met de rest :thumbup:
     
  9. Ziet er tot nu toe wel geslaagd uit :thumbup:
     
  10. mooi project Fred :thumbs:
     
  11. Wat een lekker resultaat nu al Fred, nice job.
    Ben benieuwd naar het eindresultaat. Kan me voorstellen dat je daar langer dan een dag mee bezig bent, het blijven grote (maar wel mooie) auto's die S-maxen.
     
  12. Oops, moet zijn oranje (Monello) pad :weird:
     
  13. Dat klinkt een stuk beter. Oranje i.p.v. rood.
    Veel werk, maar zo'n genoegdoening als die straks weer helemaal strak staat.
     
  14. Respect ! Maar zo heb je echt eer van je werk!
     
  15. echt netjes! :respect:
     
  16. #16 Fred, 3 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 aug 2013
    Zo, na 2 regenachtige en 2 bloedhete dagen waarop ik niet verder kon gaan vandaag de S-max afgemaakt. De lokale dealer hier in Weesp (Splinter) waar de auto was gekocht had de werkplaats aangeboden om te werken, daar dus graag gebruik van gemaakt.

    Altijd handig zo'n aparte wasplek in de garage:

    [​IMG]

    De rechterkant voor het polijsten

    [​IMG]

    De rechterkant na het polijsten. Na het polijsten is de wagen afgewerkt met 2 laagjes Jetseal afgetopt met 1 laagje Collinite 915. De trims heb ik 2 keer met Blackwow behandeld, moet nog een paar keer om ze weer wat zwarter te krijgen.

    [​IMG]

    Het eindresultaat buiten:

    Ford Service: inderdaad, heerlijk om in de garage te kunnen werken :thumbs:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    De motorkap, veel steenslag er op helaas

    [​IMG]

    [​IMG]

    Totaal zo'n 12 uur bezig geweest met de buitenkant. M'n buurman heeft zelf de binnenkant schoon gemaakt met APC+ en daarna van een laagje Natural Look voorzien. Eigenlijk zou de bekleding nog een keer met een extractor gedaan moeten worden, misschien maar een keertje huren.
    Ik heb niets aan de velgen gedaan, die waren voor aflevering al netjes schoon gemaakt en de banden waren van een lichte dressing voorzien. Helaas zijn de velgen behoorlijk beschadigd, krasjes maar ook op diverse plaatsen corrosie onder de lak.
     
  17. Jammer dat je zo ver weg woont, anders wist ik wel waar ik mn auto naar toe breng!
    Heel netjes gedaan zeg!
     
  18. Supernetjes Fred, daar kun je trots op zijn!:thumbs:

    Maare ik zie een bijbaantje voor jou bij de lokale dealer. Dan kunnen ze hun auto's tenminste netjes gepoetst afleveren!:lol:
     
  19. De eigenaar / dealer heeft zeer geinteresseerd een paar keer gekeken maar concludeerde al snel dat zo'n behandeling zeker voor occasions niet te betalen is, zitten teveel manuren in.

    Daarbij komt dat ik het leuk vind om dit af en toe te doen, moet er niet aan denken om dit als verplichting bv wekelijks te doen ;)

    Ik moet wel toegeven dat ik nog twijfel of ik mijn diensten aan wil bieden voor 2 auto's die hij in de showroom erbij heeft staan, een Porsche Boxster (consignatie verkoop) en een oude Mercedes SL cabrio. Dat zijn misschien wel leuke auto's om een keer te doen.
     
  20. Zou ik zeker een keer aangeven als ik jou was. Het is voor jezelf ook een verrijking en het staat goed in je portfolio!;)
     

Deel Deze Pagina