1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 TDCi 110pk Roetfilter verwijderen

Discussie in 'Performance' gestart door Chelios, 18 jan 2013.

  1. [MENTION=8882]Digitalo[/MENTION] roetfilter verwijderd zeg je, wat moet ik me daarbij voordtellen?
    leeggemaakt of een pijp er tussen?

    ik begreep dat de RDW een test aan het ontwikkelen is of het roetfilter fysiek aanwezig is.
    hoe denk je zelf hoe je dan de APK doorkomt?
     
  2. Leeggemaakt, hij is dus nog wel fysiek aanwezig.
    Van een kennis met een soortgelijke situatie begreep ik dat er bij zijn laatste keurig geen roetmeting meer plaatsvond.
    Ben benieuwd naar de RDW test, ik ben in september pas aan de beurt voor APK, dan kan ik verslag doen.
     
  3. tnx voor de feedback :thumbup:

    mijn roetfilter is ook aan vv toe maar ik twijfel nogal....
    leegmaken en wegschrijven kost de helft van een nieuw filter maar aan de andere kant hou ik het liefst alles origineel.
    bij de 1e optie ben ik mijn auto 2-3 dagen kwijt en ik kan eigenlijk geen dag zonder.
    dilemma's, dilemma's :D
     
  4. Gewoon een nieuwe eronder Gerard, de mensen in je omgeving zullen je dankbaar zijn.

    Verwijderen is goed voor de portemonnee wellicht maar ik vindt het niet meer kunnen om nog zonder te rijden.
     

  5. ook dat speelt een rol mee Jarno.
    ik heb een hor voor het slaapkamerraam en je wilt niet weten hoeveel 'troep' er in blijft hangen van hetgeen de uitlaten uitstoten in de straat :shock:

    aan de andere kant, dit OEM filter is maar 80K mee gegaan terwijl die och echt 120K mee hoort te gaan dus vraag ik mij af hoe betrouwbaar zijn die dingen nou helemaal :shrug:
     
  6. En als hij er gewoon nooit opgezeten heeft dan? dan moet je maar een nieuwe auto kopen ofzo?
     
  7. Ja, koop een andere met roetfilter inderdaad of nog beter, koop een benzine, of nog beter koop een elektrische... :baeh:

    Nee geintje, als ie er niet op zit dan laat je het zo natuurlijk.
     
  8. Ja dat valt wel tegen inderdaad. Ik snap je dilemma.. .
     
  9. :cheer:Yes dan mag ik mijn :focus2: nog even houden!! :dance:
     
  10. Ik had voor mijn huidige 1.8 een 1.6 (PSA) ook probleem roetfilter zoals [MENTION=8882]Digitalo[/MENTION] beschrijft. Ook in Borne laten doen. Geen probleem met de APK gehad.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Door het extra vermogen/trekkracht kwam er wel een nadeel aan het licht.
    De resume knop van de cruise control bleef wel werken echter kan hij de extra trekkracht niet aan en schakelt weer uit.
    Niks aan gedaan.

    Mijn 1.8 is voorzien van een retrofit filter, en is dus schoner als oorspronkelijk maar produceert bij flink doortrappen redelijke wolken. En is Euro IV als ik het wel heb.
     
  11. als je zo de reacties leest wordt het nog een flinke opgave om dit te controleren/handhaven.

    het blijft natuurlijk ook belachelijk wat ze voor die roetfilters vragen tegenwoordig.
    het is om het milieu te sparen en dat is alleen maar goed maar dat is een elektrische of hybride auto ook en daar zit me toch een berg subsidie op dus waarom niet op een roetfilter?
     
  12. Controleren lijkt mij niet zo moeilijk. Bij de APK een test inbouwen + fysieke controle..

    Niet aanwezig of niet door de test = afkeur

    Kwestie van de regeltjes aanpassen denk ik
     
  13. fysieke controle is niet zo moeilijk. (hooguit een brilletje nodig ;))
    weer een roetmeting doen? waarom is dat dan afgeschaft?
     
  14. Ik heb iets gelezen over een apparaat wat €9000,- kost om te meten of de roetmeter nog werkt.
    Maar ook dat dit bedrag nu nog te veel is voor een APK-station.
     
  15. dankjewel voor de link Eedwin :thumbup:
    wat ik begrijp uit het verhaal is dat dit geldt voor de diesels die af-fabriek géén roetfilter hebben.
    niet over de diesels die hun roetfilter verwijderd hebben.
     

Deel Deze Pagina