1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 TDCi 110pk Roetfilter verwijderen

Discussie in 'Performance' gestart door Chelios, 18 jan 2013.

  1. #81 nmeerlo, 20 aug 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 aug 2014
    Wat ik juist weer begrijp is, dat een moderne diesel zelfs zonder roetfilter nog onder de toegestane waardes blijft, en dus APK goed. Vandaar dat het ook mijn interesse wekte.

    Anders was ik gaan zoeken naar een aftermarket roetfilter (heeft mijn zwager [MENTION=3920]FFWTitanium[/MENTION] ) ook gedaan. Die levensduur is minder, maar het filter ook de helft goedkoper.

    Edit: ben al wel links en rechts offertes aan het opvragen voor het verwijderen, maar heb ondertussen helaas wat andere problemen (al vermoed ik dat ze DPF gerelateerd zijn) om op te lossen.
    Dat komt eerst, en dan laat ik het roetfilter er onderuit schroeven.
     
  2. Ik heb zelf ook een aftermarket roetfilter en deze zit er bijna 20k zonder problemen onder. Het is wel zo dat op het kentekenbewijs staat (bij mij iig) dat ik een dpf heb. Dan hoort deze er ook te zitten en anders moet ik hem opnieuw laten keuren bij de RDW. Net als dat ik een 2.0 tdci er in zou lepelen. Wanneer ze hier dus achterkomen kun je dus problemen krijgen. Of en hoe ze er achter komen zal een gok blijven ben ik bang...
     
  3. Daarom is het ook handig om een lege kat terug te zetten ipv een pijp er tussen te lassen.
     
  4. Maar dan blijf je met een roetmeting zitten als er wel een foutcode is toch? De kans dat ze helemaal gaan uitzoeken of het wel een echt roetfilter is of niet, zie ik ze niet snel doen denk ik.
     
  5. Als je een mannetje van het RDW treft kun je wel eens pech hebben. Heb het 1 keer meegemaakt namelijk.
    Kentekenbewijs werd toen van die auto ingevorderd. En de eigenaar moest hem opnieuw laten keuren met een roetfilter.
    Tegenwoordig vorderen ze het kentekenbewijs niet meer in maar krijgt hij een WOK melding.
    Nee niet naar de chinees gaan maar dat betekend wacht op keuren.
     
  6. Nouja dat vroeg ik me dus af en het is dus wel zo... Dat keuren zal ook wel een lieve duit kosten en dan gaat je energie label ook omlaag...
     
  7. Ligt er natuurlijk aan wat je doet....op het moment van keuren kun je natuurlijk altijd nog
    een roetfilter eronder laten schroeven. Op het moment dat de lege huls er tussen wordt geschroefd, kunnen ze je in principe niks verwijten.

    Het gaat er dan alleen om dat er een filter in moeten komen. Tot die tijd ben ik wel bereid mijn geld in mijn zak te houden. Je krijgt van de mensen die het roetfilter verwijderen de originele software mee, en kan altijd terug komen om deze erop te laten zetten, waardoor, wanneer je er een roetfilter tussen zou schroeven, deze gewoon weer direct werkend geïnstalleerd wordt....
     
  8. Kogel is door de kerk....filter gaat eronder uit.
    Auto krijgt het regenereren niet meer voor elkaar. Resultaat, teveel olie in het blok, en een storing op de EGR.

    Filter eruit, EGR dicht....2 van de 3 storingen iig. verholpen.
     
  9. hou ons op de hoogte Niek :thumbup:
     
  10. Weet er iemand overigens hoe de regeneratie werkt?

    Ik heb natuurlijk het steigende oliepeil, wat volgens de monteur te wijten is aan de falende regeneratie.
    Klopt dit? Dat de bij het roetfilter ingespoten brandstof op eoa manier in het carter terecht komt?
    Hoe werkt dit?

    Of is dit te wijten aan andere dingen.
    Is het eventueel te zien aan de peilstok of er diesel bij de olie zit?

    Heb bovenop het blok gekeken, maar de verstuivers zijn kurkdroog.
     
  11. De motor spuit extra brandstof in de cilinders, niet in het filter. De brandstof komt dus langs de zuigerveren in de olie.
     
  12. Dat zou dus betekenen dat de zuigerveren niet goed zijn?
    Of zie ik t nu verkeerd? Normaal gesproken hoort dit toch niet?
     
  13. Er gaat altijd een kleine hoeveelheid langs de zuigerveren, zeker als er te veel ingespoten wordt. Echter als de auto vrijwel continu aan het regeneren is, ipv 1x per 800km loopt de hoeveelheid brandstof in de olie hard op.
     
  14. Dus wanneer ik, zoals gezegd, mijn roetfilter verwijder, en het regenereren stopzet, zou dit over moeten zijn?
     
  15. Ok [MENTION=3422]antig01[/MENTION] . Dank voor de tips.

    Weet jij toevallig ook de slangen die ik moet controleren om erachter te komen of
    mijn raildruksensor kapot is?

    Computer geeft aan dat de sensor problemen geeft, maar heb begrepen dat dit door bijvoorbeeld luchtlekkage oid kan komen.

    Jij hier toevallig nog tips over?
     
  16. Luchtlekkage kan een oorzaak zijn van het wegvallen van de raildruk. Het beste is om de druk even live te monitoren om te kijken wat er gebeurt. Maargoed, ook de raildruksensor gaat wel eens stuk, dus het is niet ontdenkbaar.
     
  17. Zo...gisteren bij die mannen geweest. Roetfilter is er onderuit. In een tijd van 2 uur hebben ze dit geregeld.

    Auto rijd soepeler. Ook van het "uitvallen" van de motor heb ik niet zoveel last meer.
    Je kan echt merken dat de motor geen tegendruk meer krijgt met optrekken. Nu kan
    dit ook aan de "eco-tuning" liggen natuurlijk.

    Ik kreeg van die jongens daar nog de tip even mijn brandstoffilter na te kijken op vervuiling. Dit ivm het probleem van het uitvallen van de motor.
    [MENTION=3422]antig01[/MENTION]: Kan dit ook de oorzaak zijn van het uitvallen? Dat de Raildruksensor de verkeerde waardes binnen krijgt?
     
  18. Waar heb je dit laten doen en wat was je ongeveer kwijt.
     
  19. Bij roetfilter-verwijderen.com

    Zit in Borne. Was voor mij een eindje rijden, maar het compleet pakket
    is hier ongeveer net zo duur als bij een andere aanbieder alleen het roetfilter verwijderen.
    Ik was hier 550,- voor kwijt.
     

Deel Deze Pagina