1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 TDCi 110pk Roetfilter verwijderen

Discussie in 'Performance' gestart door Chelios, 18 jan 2013.

  1. Ik weet dat dit bij Peugeot veel gedaan wordt, dit is dezelfde motor.
    Ik heb het niet eerder gezien bij een focus, maar het zal zeker mogelijk zijn, hoewel de software bij ford altijd erg goed beveiligd en gecontroleerd is.

    Auto's geregistreerd na 1 Januari 2006 moeten bij een APK geen roetmeting ondergaan maar dienen uitgelezen te worden. Als er emissie-gerelateerde foutcode's in het geheugen staan (hoeft geen motorlampje van te gaan branden) is het AFKEUR!.

    Je moet dus zeker weten dat dit niet het geval is.
     
  2. Heb je al bij ATM gevraagd of dit door de APK komt? Wat vragen ze er voor?
     
  3. #4 Chelios, 31 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 jan 2013
    ATM Doet het voor € 699.00 en zijn een uurtje of 5 á 6 bezig.
    Je krijgt dan gratis een leenauto om evt door Eemnes en omstreken te rijden (of als je in de buurt woont, naar huis of werk kan)
    Eindresultaat dat je er helemaal niets van ziet en ze (her)schrijven de software zo, dat deze gewoon door de APK komt. (zeggen ze...)
    Maarja, wat Anton bovenstaand zegt
    Dus is wacht nog maar even...
     

  4. als hun het uitprogrameren ziet de computer het roetfilter niet meer, dus ziet die ook niet dat het fout is, zolang er maar niet in de readness een roetfilter blijft staan, maar ik denk dat hun dat ook wel uitzetten.
     
  5. Zit nog steeds te twijfelen..

    Vanavond heeft A. de regeneratieslangen vervangen, waren helemaal uitgedroogd / gescheurd / kapütt.. Het roetfilter is met 120K vervangen en de teller staat nu op 163K. Echter met uitlezen gaf de computer aan dat over ong. 10K het filter weer vervangen moet worden.. Waarschijnlijk waren mijn regeneratieslangen al een tijdje kapot. Zie topic. Maarja, dat zien we over een paar maanden wel.. Eerst moet de turbo vervangen worden.. Die is aan het eind van z'n latijn.. :'(

    Dan hard nadenken of ik het filter laat vervangen of definitief verwijderen.. Anderzijds, 163K + 10k + 120K staat het klokje op bijna 3 ton.. Dan zal het beestje ook wel afgeschreven / vervangen zijn.. Ofwel hopelijk nog eenmaal vervangen..
     
  6. Ik heb ff gemist wat voor motor je hebt. Dit i.v.m. je turbo die gaar zou zijn. Wanneer je een 1.6 TDCI hebt, en de turbo is idd versleten (nog niet echt stuk) dan zou ik bij het vervangen van de turbo wel de servicevoorschriften van Ford hanteren. Kijk anders ook eens in dit topic:
    http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=29836&page=13

    Is van onze Focus II 1.6 TDCI.
     
  7. Ik denk dat de verwachte afstand tot ashfull wel weer op gaat lopen nu het regeneratie systeem weer naar behoren werkt.
     
  8. Sterker nog, m'n EGR melding is (nog) niet terug gekomen! :D
     
  9. Heb gelezen op hun website dat als de roetfilter verwijderd word je to wel 30nm koppel kan winnen?

    Wat zou hier van waar zijn?
     
  10. Volgens ATM gegarandeerd . Heb hem 3 weken geleden nog aan de bel gehad. 30nm is een aardige winst! Vandaar toch nog steeds de twijfel :D
     
  11. Word die dan ook op de rollen gezet om het aan te tonen of zeiden ze daar niks over?

    Want ik heb ook offerte aangevragd bij hun voor chippen en roetfilter verwijdering, hopelijk kunnen ze dan iets aan de prijs doen, het kost toch een aardige duit..
     
  12. Je kan een testbankrun doen voor Eur. 75.00
    Ik denk wel dat ze wel iets met de prijs kunnen doen, ik heb ook volop korting gekregen met de Fofo. M'n Variant was 6mnd daarvoor geremapped. Maar dat was in Eemnes. Je kan evt refereren naar mij (Schaberg uit Oostvoorne) met bovenstaande auto's. Je weet nooit ;)
     
  13. Ik heb mijn roetfilter zelf verwijderd, is wel een 2.0 TDCI en had een passief roetfilter, dus zonder sensoren enz. Filter vervangen door een nieuwe pijp van 90 euro en klaar!
    Scheelt echt behoorlijk. Je merk direct het verschil. Daarna laten tunen. Voor het tunen 146pk, dus zo'n 10pk winst door het roetfilter te verwijderen!
    Dit klusje is makkelijk zelf te doen, check wel eerst of je een passief filter hebt

    groeten,
    Maurice
     
  14. Het roetfilter ansich verwijderen lijkt mij idd niet zo moeilijk. Vorige week is mijn turbo vervangen en moest het roetfilter ook ff eruit. Helaas heb ik wel het probleem van de sensoren en software die opnieuw geschreven moeten worden. Ik heb nog ±80K te gaan (bij 120K vervangen) voordat mijn roetfilter weer aan de beurt is voor vervanging. In dat geval is weghalen / wegschrijven goedkoper. Maar ach, wellicht heb ik (ooit) nog es een duizendje over, dan scheur ik gelijk naar ATM voor de 30Nm koppel en extra pk's :rock:
     
  15. Ik ben nog niks tegen gekomen van mensen die nu echt de filter hebben doorgeboord en verder zijn gereden. Kan dit nu werkelijk of wordt iedereen afgeschrikt van de "gehoord van.." verhalen over fouten in sensoren e.d.?

    Op FOC ben ik deze vraag al vaak tegen gekomen maar nog geen daadwerkelijke test gezien van het filter doorboren en terugplaatsen. De meesten lopen dan gelijk te nuwen over de APK enz. Ik wil dit enkel doen voor optimalisatie van het systeem.

    Als iemand een verstopte roetfilter heeft liggen zou ik deze graag hebben om dit nu eens te testen.
     
  16. als je een maandje eerder dit had gevraagd.....
    mss dat 1 van de fordmonteurs hier op het forum nog iets heeft liggen of binnenkort wat voor je heeft.
     
  17. Zit 125 euro statiegeld op die filters..
     
  18. Ok dan, ook goed om te weten.
     
  19. oeps, dat wist ik dus niet.
     

Deel Deze Pagina