1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Roest bij de turbo op de ecoboost motor

Discussie in 'Performance' gestart door Pertinax, 9 jun 2022.

  1. Weet iemand of dit voor problemen kan zorgen? Het gaat om een 1.0 ecoboost in een C-Max die ook in de Focus zit. Het bladert er echt af als je het aanraakt. Alvast bedankt.

    Foto’s:
    https://ibb.co/bdHC4Y1
    https://ibb.co/X36VNsV
     
  2. Zou het maar schoonmaken en dan behandelen met hitte bestendige verf als het doorroest heb je geen koeling meer en dan ook geen motor meer.
     
    Pertinax vindt dit leuk.
  3. Denk niet dat er verf is dat daar lang op blijft zitten dat deel wordt aardig warm
     
  4. 20210227_111327.jpg Ook voor die koelslang is nog een modificatie zodat dat plastic t-stuk er niet meer inzit die willen ook nog wel eens breken.
     
    Pertinax vindt dit leuk.
  5. Motip tot 800 graden
     
  6. Bedankt voor de tips!

    Als ik het af spuit helemaal roest het niet door binnen? Ik schrok een beetje omdat het wel begint af te brokkelen.
     
  7. Als ik de foto's zo bekijk is de roest al in een behoorlijk vergevorderd stadium. Het is in ieder geval niet iets van vandaag of gisteren.

    Persoonlijk zou ik in dit geval de slangtules volledig ontroesten om te kijken hoeveel materiaal er daadwerkelijk is aangetast. Op basis van hetgeen je tegenkomt kan je dan besluiten om een beschermende primer of lak toe te passen of de turbo te vervangen.


    Overigens is dit eenvoudig te voorkomen door jaarlijks tijdens het onderhoud een lik baseline op de slangtules te smeren.
     
    Pertinax vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina