1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Rikadoo`s Ford Focus ST (Voorbumper gespoten)

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door rikadoo, 6 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ja, daar hebben ze ze ook wel. Of tuincentrum (voor van die druppelsystemen).

    Mocht de klep niet goed functioneren dan zul je merken dat je turbodruk minder hoog is dan normaal (te vroeg open/niet goed meer dicht) en merkbaar gebrek aan trekkracht.
    Als ie niet meer (goed) open gaat krijg je boost spikes denk ik, misschien hoor je het ook wel aan luid geflutter als gevolg van turbo surge. Weet het niet precies.
     
  2. te weinig of fluctuerende turbo druk.

    EDIT: Michel was sneller.
     
  3. Hoi mannen, mijn standaard Ford recirc. valve is stuk ik monteer binnenkort de recirc valve van auto specialists. Laat jullie nog weten of die goed werkt. Mijn MODS zijn Radtec intercooler, Dreamscience Full Exhaust (Race Cat), ModX, zelfgemaakte CAIS met de ECU in de RS bracket. Groet Dick
     
  4. Met Dreamscience gaat de turbodruk zelfs boven tot 1.2 bar (of meer)?

    De teller gaat slechts tot 1.2 bar, dus er zit misschien zelfs meer druk (en dus power) op
     
  5. Heb eens opgelet, en hij gaat inderdaad wel eens naar de 1.2bar. Wat me ook opvalt is dat die in zijn 1 2 en 3 eigenlijk niet verder gaat dan het eerste streepje, maar zodra ik na z`n 4 5 en 6 ga dan wil die wel n a het laatste streepje als ik volgas geef. Hebben meerdere dit? Of zou dit kunnen komen door de Ziptuning chip? Soort van begrenzing, en hoe zit dit met de andere chips (dreamscience en bluefin) is dat hetzelfde?
     
  6. 1 en 2 hebben een begrensde druk. Daarbij komt dat wanneer je in een hogere versnelling rijdt de turbo meer "tijd" heeft om op druk te komen. Normaal verschijnsel dus.
     
  7. Daarom merk ik ook niet dat de auto inhoudt in 1/2 bij sprintjes.
    Pas in 3 merk ik vermogensverlies bij 4800 rpm.

    Ik leer steeds meer van dat ding ;)

    Populair discussievoer en een zwakke plek bij "opgevoerde" :st:s

    John
    Grey-ears
     
  8. Vandaag de DV verwijderd, en de originele (sound composer) slang terug gezet. Stukje gereden en heb het idee dat het gas veel sneller reageert, dan voorheen. Ook hoor ik nu het Wel hoor ik nu het geluid wat ik hier vaker gelezen heb, soot van gepiep/gesis. Dit vooral als gas los is. Dus dit zal wel aan de recirc valve liggen.
     
  9. Goed, sinds vandaag ben ik dus aan de beurt voor het laten vervangen van het Oliefilterhuis. Kwam bij mijn schoonouders aan en ik stop wil de auto uitdoen en hoor ineens een luid gesis, en aangezien ik al verschillende topics heb gelezen hier op het forum wist ik al gelijk hoelaat het was. Dus kap los gedaan motor laten draaien en het gesis was goed te horen, toen de olievuldop eraf gehaald en er kwam behoorlijk was lucht uit en geluid was weg, dop erop en het geluid was er weer.

    Dus nu maar eens kijken hoe duur dit ongeveer gaat kosten. Iemand nog een leuk adresje in de buurt van Arnhem? Kan het wel bij de dealer laten maken, maar die zullen wel de hoofdprijs vragen. Ben ook al bij de Volvo dealer geweest die wouden het opzich wel doen, maar hun weten niet wat het artikelnummer is en de andere materialen die ze nodig hebben om het filterhuis te vervangen, aangezien dit allemaal via het chassisnummer gaat.
     
  10. Vandaag het oliefilterhuis laten vervangen door Wess-RS. Hij kwam er ook achter dat de carterventilatieslang stuk was, gelukkig zat dit bij het pakket erbij van het oliefilterhuis dus dit is allemaal netjes vervangen en hij rijd weer perfect!

    Nogmaals bedankt voor het vervangen Wess-RS!
     
  11. Graag gedaan Ricardo, veel plezier er mee !
     
  12. Mooi dat het weer gefixt is. Waar heb je de onderdelen nu vandaan gehaald?
     
  13. Wess-RS heeft dit voor mij geregeld, gewoon besteld bij de Ford dealer waar hij werkzaam is ga ik vanuit :)
     
  14. goed dat het gemaakt is!

    Zijn er hier veel die dit hebben?

    Ik heb er nog geen last van gehad.

    Toch niet dat ik het merk.

    Is het echt opvallend.

    Ik haal 462nm & 262pk.
    Dan zal het wel NIET van toepassing zijn op de mijne?

    Of is dit wel mogelijk?
     
  15. Of het bij iedere ST is weet ik niet, maar wel bij veel. Sinds 2007? (de facelift) is er een upgrade van het oliefilterhuis waardoor dit probleem bij die types niet voorkomt. Je merk het overigens heel erg goed, je zult zelf in de auto een hele vervelende fluit horen. En zodra je de olievuldop losdraaid dan zal al het lucht ontsnappen en hoor je het niet meer.
     
  16. Dus bij een ST van maart 2007 is dit nog niet veranderd. Pas bij mk 2 fase 2 dus?
     
  17. Volgens mij de MK2 fase 2 ja. Ik heb er nog geen last van gelukkig. Wat waren de totaalkosten? Anders misschien een keer preventief vervangen.
     
  18. Ik was 400 euro kwijt, bij de dealer in Arnhem vroegen ze 600 euro.
     
  19. #79 rikadoo, 3 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2013
    Vandaag even bezig geweest met het inbouwen van de Pioneer F930BT. Bijna alles ingebouwd, alleen nu moet ik de Quadlock stekker weg zien te werken omdat er erg weinig ruimte is, en aangezien die erg groot is krijg ik de F930BT niet mooi erin. Dus nog even verder puzzelen :P

    EDIT: het is gelukt, ben er niet helemaal over te spreken, had verwacht dat de radio gewoon netjes in het geheel valt, hij steekt echter een stukje uit....

    anyway een foto:

    [​IMG]

    Ook heb ik het oude Oliefilterhuis uit elkaar gehaald, en hier een foto van het membraam:

    [​IMG]
     
  20. Vandaag wou mijn vriendin de auto naar de garage te brengen voor een kleine reparatie om de ashoezen aan de linkerkant te vervangen. Start de auto niet dus garageritje gaat niet door....

    Straks als ik thuis ben maar eens even kijken wat er mis is met de auto..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina