1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Revo Performance Pack

Discussie in 'Performance tuning' gestart door martn, 7 aug 2022.

  1. Hoi!

    Revo heeft afgelopen week hun Performance Pack met stage 2 tune aangekondigd. Normaliter verkoos ik in het verleden persoonlijk altijd Mountune boven Revo, maar met de komst van dit pakket is er toch een kans dat ik nu voor Revo ga. Wel heb ik nog mijn twijfels bij het vermogen, zal alles heel blijven? Het vermogen zal maximaal tot 410pk ga en het koppel tot 590nm, helse krachten als je het mij vraagt.

    Je kunt er hier meer informatie over lezen: https://www.onlyrevo.com/product-details/ford-focus-st-mk4-performance-pack
     
  2. dat is een flinke toename, wordt er een beetje bang van :shock:
    ik begrijp alleen ff niet hoe de tuning nu gedaan wordt (of ik lees er overheen)
    eerst een aantal hardware aanpassingen en dan de software installeren?
    wordt het nog gefinetuned tijdens een rollenbank? test?
    zou anders eens vragen bij Revo of je een keer met hun MK4 een stukkie mag rijden.
     
  3. Revo zelf zit in de UK, er is dus hier niet echt een mogelijkheid om dit te doen, helaas! Yes, eerst de hardware vervangen, vervolgens de map er op en dan fine tunen op de rollenbank! Maar het is wel echt heel erg veel vermogen…
     
  4. Ah, dacht laatst die Focus nog gezien te hebben tijdens een evenement in Weeze dacht maar doet er niet toe.
    de volgorde van tunen en zeker het fine tunen op de bank is altijd goed natuurlijk.
    ja, bijna 50% meer vermogen dat is echt veel. :grote ogen:
     
  5. Ik hoop dat er wat mensen mij voor zullen gaan en ervaringen delen.
     
  6. Zoals ik het lees bestaat het pakket uit hardware upgrades (luchtinlaat, intercooler, charge pipes) en software. De prijs is ex montage. Of er na installatie nog wordt gefinetuned zie ik even niet terug komen
     
  7. Het pakket zelf zou ik afnemen bij Mebu. Zij doen de volledige montage, tune, vermogensmeting etc.
     
  8. Mijn eerste reactie is waarom zoveel extra vermogen willen in een auto die toch al niet onder bedeeld is? Het antwoord zal zijn “gewoon omdat het kan” ;)

    Toch denk ik dat het teveel van het goede is, er zal niet voor niets een grens zijn die een tuner als Mountune niet zomaar negeert. Dat Revo de lat hoger legt verbaast me overigens niets, maar dat terzijde. Is meer altijd beter :shrug:

    Ik vraag me af, los van het feit of de ST een lang leven beschoren is met dit extra vermogen, of de auto er beter van gaat rijden of dat het zo’n zenuwachtig/nerveus stuiter ding gaat worden. Een auto waar je geen kilometer file normaal mee kan rijden, voor mij de reden geweest de MK2 en MK3 ST uiteindelijk terug te zetten naar stock of stock te laten.

    Hoe zit het met overbrengen van al die PK’s op het asfalt? Ik lees nl. in veel verslagen dat de ST toch wel ‘torque steer happy’ is icm de 280 PK die Ford de auto heeft meegegeven. Ik kan dit niet uit eigen ervaring bevestigen omdat ik de MK4 ST nog nooit gereden heb, maar op basis van mijn ervaringen met de MK2 en MK3 ST kan ik me er iets bij voorstellen. Wat als er 410 paarden aan dat stuur staan te trekken en de bak 590 NM staat weg te stouwen?

    Dan de levensduur van motor en bak. Er zit best wat rek in, maar is het wijs de grens op te zoeken? Vele tuners, Mountune voorop, stoppen bij zo’n 400 PK als het om de 2.3L (RS blok) gaat, althans zonder het inwendige van de motor onder handen te nemen. Revo gooit daar nog een schepje boven op, is dat mogelijk of is dat vragen om problemen? Hoeveel NM’s kan de bak aan zonder in rook op te gaan? Het gaat me in beide gevallen dan niet zo zeer om kortstondig piekbelasting, maar meer om de extra belasting over langere tijd.

    Gelukkig is een ieder vrij zijn/haar ultieme tunings wens te vervullen, de mijne zou het niet zijn, veel te veel onzekerheden en waar klop je aan als het onverhoopt allemaal in de soep loopt :?

    Ik ben wel benieuwd naar ‘real world’ ervaringen van mensen die hun ST voorzien hebben van deze Revo tuning, het liefst na een paar duizend kilometer als de euforie van het nieuwe er vanaf is.

    Ik blijf dit topic in ieder geval volgen ;)
     
    Tom91 vindt dit leuk.
  9. Ik sluit mijzelf hier volledig bij aan!

    Mountune is meestal wat meer bescheiden dan Revo, maar Rev strooit dan ook wel iets meer met hun cijfers. Ik heb weinig Revo getunede auto’s voorbij zien komen die daadwerkelijk het opgegeven vermogen halen. Daarentegen behaalde ik met mijn Mountune tune weer meer vermogen dan verwacht.

    Voor zover ik weet is de auto gewoon vrijwel als stock te rijden zolang je hem niet in sport zet. Mijn Fiesta zat ook tegen de 270pk aan, maar als je hem in normale modus had staan zou je nooit weten dat ie getuned was.

    Wat ik een voordeel vind bij Mountune is dat je kunt switchen tussen maps en dus niet altijd op de hoogste map hoeft te rijden. Ik weet niet precies hoe dit nu bij Revo zit. Qua NM’s heb ik gehoord dat tot circa 690nm je veilig zou moeten zitten. Flink aantal als je het mij vraagt.

    Ik ga alles nog even afwegen en hoop ook dat er een aantal mensen hun bevindingen gaan delen. De auto moet voor mij wel gewoon leuk te rijden zijn. De huidige 280pk en 420nm vind ik zelf te weinig, met name in het tussengebied, maar de uiterste tune op dit moment is natuurlijk wel een heel ander verhaal.
     
  10. Kan het niet vergelijken met mijn mk2.5 maar het lijkt me dat je met zulk vermogen dit niet lekker meer over kunt brengen bij voorwiel aandrijving op de weg. Mits het uiteraard awd is natuurlijk. Lijkt me wel fijn dat je dan ook afdoende rem capaciteit alsmede degelijke aandrijfassen en koppeling hebt als ondersteuning
     

Deel Deze Pagina