1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Resetten van het Battery Monitoring System na het vervangen of opladen van de accu.

Discussie in 'Handleidingen Focus III' gestart door JW, 21 mei 2015.

  1. #21 jeroenbreuer, 1 jan 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jan 2017
    Bah, accu is stuk. De accutester gaf zelf al aan vervangen of onderhouden. De accu heeft van 11.00 tot 17.00 aan de lader gehangen en kreeg de auto niet gestart. Dus morgen een nieuwe accu scoren en met onze Corolla E11 naar het bungalowpark [emoji85][emoji29]
     
  2. Kan dat hele s/s gebeuren er niet uitgerost worden? Ecobullshit, helemaal als het niet goed werkt. Plus dat het heel irritant is als je achter zo'n wagen staat te wachten en de eigenaar/bestuurder staat te kudten met het systeem.
     
  3. Ik snap echt niet dat er zoveel mensen met problemen zijn met het start stop systeem.
    Ik heb er zelf nooit problemen mee, misschien rij ik er meer kilometers mee dan anderen dat daardoor de accu beter blijft ofzo.
    Hier werkt het nog steeds perfect. (Niet dat ik het milieu/besparingsnut er van in zie)
     
  4. #24 jeroenbreuer, 1 jan 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jan 2017
    Het enige wat ik daar over kan zeggen is dat de huidige accu van mijn Focus nog de originele is af fabriek. De auto heb ik sinds begin december dus ik heb niet veel referentie. Waarschijnlijk was de accu al slecht. Tot aan de kerst reed ik nog dagelijks maar nu met vrieskou en bijna niet rijden is de accu zwaar achteruit gegaan.
     
  5. De varta D54 is besteld.
     
  6. #26 jeroenbreuer, 3 jan 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jan 2017
    Zo het werkt weer. Honderd veertig euro armer en vuile handen maar de auto rijdt weer! Het S/S systeem werkt ook gelijk.
    Was nog wel een gedoe om de accu er in te krijgen. Luchtfilterhuis moest weg maar wel met een makkelijk en slim systeem.
    Resetten van het systeem ging ook goed.
    [​IMG]
     
  7. Even iets rechtzetten anders gaat het fout!
    De juiste accu voor een 1.6 Tdci econetic is de Varta E46 75Ah . Zoals op de afbeelding:
    [​IMG]

    De Varta D54 is bedoeld voor de benzine 1.0 en 1.6 ecoboost.
     
  8. Moet bij de Varta D54 nog wat aangepast worden in de computer van de focus?

    ik citeer JW:

    De Varta EFB D54 is met een capaciteit van 65 Ah en een koudstart stroom van 650 CCA een prima vervanger voor de Ford T6 accu met een capaciteit van 60 Ah en een koudstart stroom van 590 CCA welke bij de 1.0 en 1.6 ECOboost is toegepast.

    Ik weet dat je de stappen van de eerste bericht in dit topic gevolgd moeten worden om het systeem te resetten. Dit kan ik uiteraard uitvoeren, maar is er ook nog een aanpassing in focccus nodig omdat deze groter is dan de standaard?
     
  9. Ik heb een paar weken geleden de D54 accu erin gezet, mede op aangeven van JW / Wilco niets aangepast in boordcomputer, werkt prima.
     
  10. Ok, morgen er even inzetten dus!! :)
     
  11. Ik heb de E46 75ah
     
  12. Dat is helemaal een grote jongen. Waarom zoveel groter gekozen?
     
  13. Uhh dat heeft mijn monteur geregeld haha Hoop dat deze wel langer mee gaat dan 4.5jr

    Hoeveel vreet een alarm eigenlijk?
     
  14. Kan na een accuwissel de instelling voor het aanpassen van het gemiddelde verbruik weer zijn gereset?

    Die normaal op 1000 staat en ik had hem lager gezet volgens mij 975 ofzo? Weet iemand dat zo? Ik rij ineens weer 1 op 14,6.... na enkele 100 km...
    Dat heb ik lang niet gezien haha!
     
  15. Ga er maar vanuit dat alles naar de standaard waarden gaat. Maar mijne is nu ook ineens zuinig, zit nu ineens op 6.8 :| Ecu vast gereset
     
  16. :schater::schater::schater:Sja, toen ik mijn auto ophaalde ging de verkoper ff een stukje mee om eea uit te leggen. Eerste wat ik em vroeg is hoe ik dat systeem uit kon zetten.
    Keek ie me aan of ie water zag branden:schater:. Waarom zou je dat willen zegt ie.
    Ik zeg omdat ik daar niets van moet hebben. Vond ie maar vreemd:schater:. Maar goed, ben dus niet de enige die geen meerwaarde ziet in een dergelijk systeem.:mrgreen:
     
  17. Procedure werkt nog perfect. Deze accu zit er nu in

    A9AF90CB-6259-43C2-AC19-73A2D9E66AA3.jpeg
     
  18. Zonder S/S wordt je auto ook duurder.... iets met co2 taks.
     
  19. Dat hele S/S verhaal is milieu verlakkerij.

    Stel je staat 5 minuten voor een open brug te wachten en het S/S systeem heeft de motor uitgeschakeld dus geen uitstoot, maar.......... op het moment dat je de koppeling weer intrapt start je motor weer en dan knalt ie in 1 keer meer Co2 de lucht in dan dat ie die 5 minuten stationair zou hebben gedaan. Op het moment van het starten van je motor is je verbranding niet optimaal wat dus weer resulteert in meer uitstoot, pas na een paar tellen als alle sensoren hun bevindingen met de PCM hebben gecommuniceerd wordt de inspuiting per cilinder geoptimaliseerd wat zal resulteren in een rustiger gebalanceerd draaiende motor met dus beter geregelde uitstoot.

    Kortom met stilstaande motor staan te wachten is voor de korte duur zinloos met een negatief effect.
     
    JelleL vindt dit leuk.
  20. Ik heb wel eens gelezen dat het omslagpunt 10 seconden is.
     

Deel Deze Pagina