1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Remtrommels schoonmaken / piepende remmen

Discussie in 'Handleidingen Focus I' gestart door wvrooy, 16 apr 2012.

  1. Bedank helemaal top
     
  2. Dit jaar heb ik al tweemaal de trommelremmen laten schoonmaken omdat deze na enkele maanden beginnen te piepen. Na ongeveer 2 / 3 maanden begint het irritante gepiep weer. Met name bij lage snelheden / zacht remmen.

    is dit iets wat jullie herkennen? Of doet de garage niet goed zijn werk?

    Hoor graag jullie reactie.
     
  3. Poghi; het piepen kan ook in je remschoenen zitten. Zeker als dit goedkopere zijn.
     
  4. ziet er goed uit. alleen weet ik uit ervaring dat de abs-sensor nog wel eens goed vast zit
    en ook nog wel wil breken.

    ik haal zelf altijd de naafdop los en daarna de centrale moer. gaat een stukje sneller en je komt er makkelijker bij dan bij de 4 achterste bouten.

    maar... iedereen op z'n eigen manier. zoals gezegd ziet de how to er goed uit.
     
  5. Het herspannen van een wiellager is bij ford officieel niet toegestaan, vandaar de manier via de 4 bouten aan de achterkant. Makkelijker is dus niet altijd beter..........
     
  6. Plus dat je het naafkapje moeilijk los krijgt zonder hem te vernielen. :)
     
  7. Daar word je al monteur vanzelf handig in;)
     
  8. #28 Marco Morello, 6 dec 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 dec 2012
    Naafkapje kost een paar cent. Ik tik ze eruit met een schroevendraaier en plaats dan nieuwe. Ik ga zeker de oude niet hergebruiken. Je kunt daar precies aan zien of een auto bij een beun is geweest, dan zijn de oude kapjes hergebruikt en dicht gekit... Vaak met al gevolg dat het lager aan poeier is.

    @Nicky waarom mag je hem niet meer opspannen? Ik doe het eigenlijk altijd op die manier. Ergens meen ik mij te herinneren dat de moer maar een x aantal opgespannen mag worden.
     
  9. De fiesta van mijn zus had beide lagers achter kapot.
    Ook deze was bij de onwetende garage geweest: kapjes beschadigd en dichtgekit en de naafmoeren niet vast genoeg gezet volgens Ford specs. Resultaat was dat lagers kapot zijn gelopen.
     
  10. Waarom het niet mag weet ik zo niet. Ik weet alleen dat Ford dat zo aangeeft ivm opnieuw opspannen.... Zou zomaar ook met de moer te maken kunnen hebben hoor....
     
  11. Helemaal top!
    Gaat bij die van ons ook ff checken voor de vakantie of de schoenen nog voldoende dik zijn.
    zit er een slijtindicator op?
    zo nee hoe dik moeten ze dan nog zijn?
    alvast bedankt!!
     
  12. De schoenen waren nog voldoende.

    de how to beschrijving heeft me iig geholpen.
    alles in 1 keer los, geen rotte vast zittende bouten.
    teminste wel ff abs sensor laten zitten die bleef mooi hangen bij verwijderen vd trommel.

    wel gezien dat mn cilinders beetje lekte, dus meteen besteld die gaan er vd week in.
    voor remmerij gaat volgens seizoen eraf en vervangen voor nieuwe schijven en schoenen.

    Nogmaals top zo'n how to!
    tnx
     
  13. werkt dit voor elk type remtrommel van elke ford? Dus ook voor onze Ka?
     
  14. Als de zaak los ligt ook even kijken of de zuigertjes niet toevallig vast zitten in de cilinder : met schroevendraaier o.i.d. even proberen de suigertjes iets in te drukken , moet soepel gaan.

    kopervet alleen tussen remschoen en ankerplaat aanbrengen op de glijvlakken op de buitenkant zoals op foto niet nodig. Remschoenen zijn van verschillende dikte oplopende remschoen is dikker dan de andere, ook als ze nieuw zijn.
     
  15. Ik ben hier vanmiddag mee bezig geweest, maar ik kon met mijn ratel en dop niet fatsoenlijk bij 2 van de 4 bouten komen (die aan de achterkant van de trommel). Laat staan dat genoeg kracht kon zetten om de boel los te krijgen:nocheer:

    Wat is het alternatief om de boel open te krijgen? Via de centerkap en de centrale moer denk ik?

    Is geloof een moer maatje 30, dus die dop zal ik ergens moeten halen. Maar belangrijker: is het niet "verboden" om die moer los te halen en weer aan te trekken? Iets ivm je wiellager wat niet nagetrokken mag worden?
     

Deel Deze Pagina