Beste lezer, na mijn vorige topic heb ik zojuist een nieuwe accu geplaatst (varta n70) ik had de laatste tijd steeds vaker dat keyless entry niet werkt bij alle portieren alleen de bestuurderskant doet het dan wel, stoelverwarming idem… bestuurderskant doet het prima, passagierskant niks, herkent iemand de relatie van deze dingen in combinatie met een lege(re) accu? Als ik dan een stukje gereden had was de keyless weer in orde, stoelverwarming niet helaas… nu de accu geplaatst maar stoelverwarming doet nog steeds niet wat die moet doen helaas, kan het zijn dat er een stuk mee gereden moet worden? graag hoor ik jullie ervaringen. groetjes!
Dat van keyless klopt, enkele functies worden uitgeschakeld als je accu leeg is. Maar stoelverwarming werkt als je accu loopt en staat er los van. Wellicht even uitlezen. Doen beide zetels het niet?
Alleen passagierskant niet, ford heeft toen een andere accu (geen nieuwe) geplaatst, en toen deed hij het weer
Heb je wel eens mensen achter in zitten? Even de stekker onder de stoel controleren of die niet los is gegaan
Dan zal de zekering van die stoel in ieder geval nog goed zijn, maar het ging toch over de andere stoel? De meeste auto's hebben één zekering per verwarmde stoel, afhankelijk van het type en de configuratie. Dit betekent dat zowel de bestuurdersstoel als de passagiersstoel hun eigen zekering kunnen hebben. In de handleiding van de Ford Focus Mk4 zijn de zekeringen voor stoelverwarming vaak aangeduid als: F39 en/of F40 in de interieurzekeringkast (voor respectievelijk bestuurders- en passagiersstoel). Wat gebeurt er als je de stoelverwarming rechts bedient? Gaan de ledjes branden van de schakelaar?
Ik verwacht niet dat de stekker los getrapt kan worden, aangezien daar ook de airbag verbinding bij zit zit die stekker waarschijnlijk met een schroef/boutje vergrendeld net als bij de mk3
wij hebben wel kleine kinderen, misschien heeft mijn vrouw wel met haar knieën teveel op de verwarmingsmat gedrukt terwijl ze naar de kids draaide