1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Redah's diepblauwe Focus - 18" velgen en rode remklauwen

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door redah, 20 aug 2017.

  1. Die automatische kofferpompjes voor de Focus III Hatchback heb ik hier tekoop liggen ;)
     
  2. welke zijn dat? Kan je er eens een foto van maken.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
     
  3. A.s. zaterdag kan ik 'm ophalen! :cheer:
     
  4. Afgelopen weekend zelfgemaakte LED-knipperlichten geplaatst, zoals uitgelegd in dit topic. Dit keer heb ik echter gebruik gemaakt van 2 rijen LED-strips, heb ik de binnenkart glanzend zwart gespoten (in plaats van chrome) en heb ik iets minder smoke spray op de glaasjes gespoten.

    Het voordeel is dat ze nu veel meer licht geven, het nadeel is dat als je dichtbij bekijkt je de LEDjes ziet zitten. Op ca. 1 meter afstand, of rijdend, zie je dit al niet meer. Ik ben zelf erg tevreden met het resultaat!

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tegelijkertijd heb ik ook andere instapverlichting geplaatst, dankzij onze vrienden bij AliExpress:

    [​IMG]

    Dat vond ik toch weer mooier dan het standaard lampje dat Ford levert.

    Ik heb mijn wensenlijstje en de foto's in het eerste bericht van dit topic aangepast. Op naar de volgende aanpassingen!
     
  5. mooi hoor :thumbup:
    zo lelijk is het nou ook weer niet dat je de LEDjes ziet zitten.
     
  6. Knap gedaan en ik vind het persoonlijk mooier dan het origineel.
     
  7. #27 trucker0werner, 14 okt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 okt 2017
    wouw ziet er mooi uit
    maar zijn die led strips nog dezelfde of andere

    tevens welke linkjes heb je allemaal gebruikt
    las dat je de nog paar hebt die open liggen

    wil het zelf eigenlijk ook hebben.
    alleen liefst had ik kant en klaar helaas diegene die er zijn overdreven duur zijn.
    en veel led strips maar 60leds per meter hebben
    helaas nog andere projecten lopen waardoor ik niet heel gemakkelijk alles thuis af krijg. wil zelf alles volledig led uitvoeren
    liefst drl ook maar daar moet ik echt een keer in de koplamp kijken hoe en wat
    projecten zat. tijd minder hahaha
     
  8. Ziet er goed uit!
     
  9. Bedankt allen!

    Inmiddels ben ik begonnen met het upgraden van mijn Sync2 naar Sync3 systeem. Op eBay vond ik een scherm waarvan ik niet zeker wist of het wel het goede scherm was, ik kwam het artikelnummer H2GT-14G370-FFD namelijk nergens op internet tegen.

    Gelukkig was het een aardige sloper die graag extra foto's stuurde. Daarop besloot ik de gok te wagen: De sloper had een Best Offer optie, dus in totaal heb ik 240 Euro betaald inclusief verzending vanuit de UK. :cool:

    Enkele dagen later kwam het scherm binnen en hing ik hem direct in de auto. Ik kreeg een melding dat de taal naar Nederlands werd gezet, en alles werkte! :cheer:

    [​IMG]

    Woohoo! Helaas waren er wel twee minpunten: Ten eerste had het scherm een kleine beschadiging waar waarschijnlijk bij de crash van de auto een stuk glas tegen het scherm kwam:

    [​IMG]

    Erg hinderlijk, maar ik was sowieso al van plan een matte screenprotector op het scherm te plakken omdat de Sync3 schermen glossy zijn en dat heel erg vervelend is als er zon op schijnt. Op naar de Action dus! Voor 79ct een 10" screenprotector voor tablets gehaald en op maat geknipt. Als je even de metalen behuizing van de Sync-module afhaalt kun je de screenprotector hieronder doen, zodat het naadloos aansluit. Et voila, weg beschadiging! :dance:

    Over behuizing gesproken: Mijn Sync3 scherm komt uit een Ford S-Max, en deze heeft heel andere beugels dan de Focus. Helaas passen de beugels van de Focus niet op dit scherm (er schijnen dus toch verschillen te zijn in de schermen). En dus moest ik zelf beugels knutselen. Met wat stukjes plexiglas, kit, lijm én ductape (het kan maar beter vastzitten ;)) heb ik muurvaste beugels gemaakt:

    [​IMG]

    En dat werkt prima. Omdat Sync3 een losse GPS-ontvanger nodig heeft, moest ik er eigenlijk een bestellen. Het toeval wilde dat ik nog een GPS-ontvanger met Fakra in de garage had liggen, ik denk van echt een heel oude radio. Maar hij deed het! Alleen niet zo heel goed...

    [​IMG]

    Gelukkig was het probleem niet de GPS-antenne, maar de locatie (ik had hem op de Sync module zelf geplakt). Toen ik de GPS-antenne verder richting de voorkant van de auto schoof en hem daar vlak onder het raam aan de binnenkant van het dashboard had vastgeplakt zag het beeld er een stuk beter uit:

    [​IMG]

    Succes!

    De allerlaatste stap was om mijn Sync3 module bij te werken, er stond namelijk softwareversie 2.0 op, en ik wilde graag 3.0. Via de Russische vrienden de software gedownload en een USB-stickje geplaatst.

    En toen gebeurde niets. Zes verschillende USB-sticks, niets gebeurde. Terwijl alle filmpjes op YouTube laten zien dat er direct iets in beeld zou moeten springen. Het systeem deed wel iets, ook als het LEDje op de USB-stick was gestopt met knipperen, want iedere keer als ik de USB-stick verwijderde kreeg ik deze melding:

    [​IMG]

    Geduld dus! :cool: Uiteindelijk heeft het zeker 15 minuten geduurd voordat er een melding in beeld kwam en heeft het systeem er 60 minuten over gedaan om bij te werken van software versie 2.0 naar 3.0.

    Toen nog de juiste configuratie laden met UCDS (automatisch inparkeren, achteruitrij camera, right hand drive, maar ook de bluetooth naam was 'Ford S-Max' en ik wilde toch echt graag 'Ford Focus') en klaar! :cheer:

    Flink wat hobbels op de weg, maar het is gelukt. En uiteraard niet alleen, maar dankzij heel wat hulp van Harrie als ik even ergens tegenaan liep en het antwoord via Google niet kon vinden!
     
  10. Helaas werkte het nog niet helemaal zoals bedoeld :nocheer:, ik kreeg steeds een foutmelding:

    [​IMG]

    Dit heeft te maken met het feit dat Sync3 een nieuwe USB-hub nodig heeft. Het systeem werkt verder prima (Android Auto in ieder geval) maar toch maar een nieuwe hub bij de Ford dealer besteld. Helaas was daar weer het volgende probleem:

    [​IMG]

    Links de nieuwe hub, rechts de oude. Links 4 pinnetjes, rechts 8... En nu? Dankzij Harrie kreeg ik een linkje naar een schema op internet, maar overal gaat men uit van 10 pinnen ipv 8 die ik heb, dus dat ging niet werken. De nieuwe hub heeft alleen maar stroom nodig, maar welke 2 kabeltjes moeten dan waar in... Met de multimeter ging ik aan de slag, maar daar kreeg ik alleen maar 3volt, 8volt of 12volt uit de kabel, en niet de 5v die ik verwachtte voor een USB aansluiting.

    Toen toch maar via Ford ETIS een schema besteld (8 Euro...) en toen kwam ik er achter dat ik een "SYNC GEN 2 - EARLY PRODUCTION" aansluiting heb. Toen ik wist welke kabeltjes ik moest hebben (in mijn geval pin 1 en pin 8) was het snel gepiept natuurlijk. Om de kabel met de hub te verbinden heb ik jumperkabels gebruikt:

    [​IMG]

    Want daar zitten pennetjes en gaatjes in en dan hoef ik geen bestaande kabels door te knippen of pluggen te kopen (wat men op internet allemaal doet). Inprikken, mooi afwerken met wat tape, en klaar:

    [​IMG]

    En zo ziet het er nu uit in mijn armsteun:

    [​IMG]

    De Sync3 upgrade is nu helemaal klaar! :cheer:
     
  11. Knap gedaan hoor!
     
  12. Zo, vandaag kwam weer een pakketje binnen. Voor slechts 200 Euro's, een Adaptive Cruise Control radar voor de :focus3: fase 2. :cheer:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nu de volgende stappen nog even uitzoeken...
     
  13. de connector voor de radar is van AMP, de "NA-1-488533-6" mocht je die nog zoeken. Het voordeel van de fase 2 is dat je geen losse computer meer nodig hebt omdat alles door de BCM wordt afgehandeld!
     
  14. [MENTION=33]pd3jcw[/MENTION], ik heb gekeken naar connectors, maar ik heb ook begrepen dat op diverse modellen (en de mijne is redelijk rijk uitgerust) de kabelboom er al ligt en het simpelweg plug&play is, toch?
     
  15. Gaaf hoor altijd vind het altijd moedig van mensen om dit soort dingen aan te pakken! Top en succes met de inbouw.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
     
  16. de kans is aanwezig, maar voor het geval dat.... [emoji4]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  17. In de tussentijd nog even iets anders geplaatst ;) In mijn vorige :focus3: had ik van die LEDjes in de spiegels zitten die de richting aanwezen:

    [​IMG]

    En omdat zoiets toch wel went, miste ik dit bij mijn huidige :focus3:. Ik kijk echt nooit meer in het IPC voor de knipperlichten (en wie hoort de knipperlichten nu boven de radio uitkomen? :cool:).

    Nu heeft deze auto echter BLIS (dode hoek detectie) en kan ik dus niet zo eenvoudig het spiegelglaasje verwijderen. Daarom heb ik een andere oplossing bedacht: Het plaatsen van LEDs aan de achterzijde van de spiegels, die vervolgens de binnenkant van de spiegelkap doen oplichten. En dit is dan het effect als ik rechtsaf sla:

    [​IMG]
    Knipperlicht uit

    [​IMG]
    Knipperlicht aan!

    En zo zie ik toch, door in de spiegels te kijken, of ik daadwerkelijk mijn knipperlicht aan heb :cheer:
     
  18. Dat heb ik nog nooit gezien, geinig gemaakt.
     
  19. Ziet er geinig uit. Maar aan de andere kant, je wéét toch wanneer je je richtingaanwijzer aan doet? Tenminste das wel de bedoeling.

    Neemt niet weg dat dit er leuk uitziet.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  20. Haha wat gaaf zeg, zo in de spiegel!
     

Deel Deze Pagina