1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 305pk Recirculation Valve Focus RS en ST

Discussie in 'Performance' gestart door Tigershark, 12 sep 2015.

  1. Ik wil in plaats van de standaard klep een andere plaatsen.
    Forge is toch wel een van de betere, maar deze is in 2 varianten verkrijgbaar (afgezien van de veer) namelijk open en dicht.

    Ik vroeg me dus af wat de voor- en nadelen van deze 2 varianten zijn.
     
  2. #2 Sbro.nl, 12 sep 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 sep 2015
    Als ik het goed begrepen heb, de open versie blaast ook af als een dumpvalve (zeg maar 2 in 1
    De lmm kan hier problemen mee krijgen (correct my if a'm wrong)

    [​IMG]

    De dichte versie is al vervanging van de de standaard klep, blaast dus niet af en houd de lucht in het systeem, de luchtmassameter gaat dan ook niet in de fout.
    De dichte versie zou mijn voorkeur hebben.

    [​IMG]

    Er zijn tegenwoordig ook al goedkopere imitaties op de markt, het scheelt te veel om deze zomaar links te laten liggen, ik zou het iig overwegen >>KLIK<< :thumbs:
     
  3. Hier in Duitsland is de "open" versie ook niet legaal dus die wordt het dus niet.
    Ik neigde al naar de dichte versie voordat ik wist dat de open versie niet legaal was.;)
     
  4. #4 JeffreyP, 18 sep 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 sep 2015
    Ik heb vorig weekend de recirculatie klep ook vervangen, ook voor een immitatie klep zoals @Sbro aangeeft.

    Wordt geleverd met een normale veel en een gele veer en extra o-ringen. Past verder prima. Enige verschil hiermee is dat er geen "Forge" op staat en de aansluiting er recht op zit ipv haaks.
     
  5. Denk niet dat het zou opvallen als je een open versie steekt en ze maken ze open, dus zullen ze toch wel geen problemen geven, anders zouden ze toch niet op de markt brengen?
     
  6. Nou,

    de open versie maakt wel wat meer lawaai en dat kunnen ze wel horen:badgrin:
     
  7. Ik weet niet of deze instelbaar is. Sommige zijn juist wel instelbaar om hiermee storingen te voorkomen.
     
  8. Het enige wat instelbaar is, is de veer. De groene voor een niet of licht getunede motor, de gele voor zwaarder getunede motoren.
     
  9. De groene veer is voor de ST en gele voor de RS omdat deze om een hogere druk draaien. Als de ST getuned is kun je de gele toepassen.

    Green- 6-8 PSI
    Yellow- 10-12 PSI
    Blue- 14-16 PSI
    Red- 18-20 PSI
     
  10. De kleurcoderingen die hiervoven genoemd worden zijn voor actuators, niet voor dumpvalves..

    Deze lijken er aan de byitenkant wel op, maar regelen je turbodruk in plaats van je turbodruk af te blazen

    Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina