1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ratelend geluid 1.6 ecoboost

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Robfocus, 24 apr 2016.

  1. Ik denk dat je wanneer je het internet leest je altijd wel negatieve verhalen kan vinden.
    Maar dit geld voor alle produkten, tv's, wasmachines, vakanties enz enz. Mensen schrijven nl sneller een negatieve recensie dan een positieve.
    Ik heb inmiddels 70000km met een 1.6 Ecoboost gereden en ik heb geen enkel probleem gehad!!! Ik weet wel dat dat relatief nog niet veel km's maar toch.....

    En nu weer :ontopic: :thumbs:
     
  2. #22 Mpothoven, 24 mei 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 mei 2017
    Viel me van de week op toen ik na het starten met iemand stond te praten bij de auto.

    Een ratel die compleet weg is als hij warm is. Wanneer je de auto met koude motor start hoor je het eerst niet, pas na kleine 30sec begint het. Dacht eerst dat het de koppeling was, maar het komt van de distributie kant. Auto loopt voor de rest perfect, geen olieverbruik oid en vermogen dikke prima.

    Filmpje: (na 30sec hoor je het)
    [YOUTUBE]JJLTpgAK_no[/YOUTUBE]

    Nokkenas steller, spanrol?

    Auto gaat 1 juni naar de Ford voor een check
     
  3. Ja tikken en ratelen doet de ecoboost wel, maar dat *tak tak tak* geluid is wel vreemd
     
  4. #25 PhoenixNLx, 24 mei 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 mei 2017
    Als ik mijn motor start koud dan klinkt hij exact hetzelfde als jou.
    Het tak tak tak geluid weet ik zo niet eigenlijk. Kan niet echt een verschil horen zo snel met mijn eigen motor.

    Nog eens geluisterd, je moet wel heel goed luisteren hoor haha. Het is meer een tiktik tik tik tik tiktik geluid. Onregelmatig ook... klopt ?
     
  5. #26 Mpothoven, 24 mei 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 mei 2017
    Jep je hoort het echt vanaf 30-35sec. Onregelmatig getak, klinkt beetje als kapot druklager zeg maar
    Als je stukje gereden hebt is het ook al weg. Warm helemaal
     
  6. Ik zal vanavond hetzelfde filmpje maken als jij hebt gedaan. Kunnen we vergelijken :)
     
  7. Zal ook wel even een filmpje maken hoe die van mij klinkt.
     
  8. Als ik het goed begrijp was/is de auto nog in de garantieperiode toen het probleem optrede, dan zijn volgens mij zij verplicht het kosteloos te repareren, mits (en dat is altijd de grote de vraag) het binnen de garantie voorwaarden valt, wat lang niet altijd het geval is er zijn vaak vele uitsluitingen afhankelijk van waar je de auto koopt (merk)dealer, handelaar, etc. Vaak worden slijtage delen uitgesloten (banden, remmen, etc.), maar sommige merken sluiten ook reparatie aan motor en bak uit of boven een bepaalde km-stand! Is allemaal erg verschillend, zou een algemene garantie moeten zijn die landelijk het zelfde zou moeten zijn, daar is ooit wel over gesproken, maar ieder wil weer wat anders uitsluiten in de kleine lettertje, heeft iets met "marketing" en "onkosten begrenzing" te maken begreep ik! Als een reparatie slecht is uitgevoerd dan kun je ook daar tegen in beroep gaan, dat is wel een lange weg van deskundigen en kan lang duren en veel geld kosten als je er niet voor bent verzekerd! Heb het ooit zelf gehad met het vervangen van een complete koppeling van een Ford Escort! Ze hadden hem zo slecht gemonteerd dat hij slecht werkte en ook de bak en aandrijfassen beschadigd, dus de koppeling moet er opnieuw uit en de bak en aandrijfassen moesten worden gerepareerd, wat allemaal erg kostbaar was, uiteindelijk heb ik alles vergoed gekregen ook de juridische kosten, waren ze helemaal niet blij mee, omdat het hier om een behoorlijk bedrag ging, het duurt wel enkele maanden en in die tijd kon ik niet met de auto rijden, want mocht er niets aan laten doen, voordat het afgerond was! Gelukkig kon ik een auto "lenen" van een vriend die een autobedrijf heeft, ook daarvoor heb ik uiteraard kosten in rekening mogen brengen! Vond het allemaal erg vervelend, had veel liever gehad dat ze gewoon goed werk hadden geleverd, maar helaas zie ik steeds vaker dat slecht werk wordt afgeleverd, is ook een prijs kwestie denk ik en opleiding personeel!
     
  9. [MENTION=11327]Henry Ford Jr.[/MENTION]
    daarom altijd voor bovag garantie gaan.
    Je kan alles doorspelen naar bedrijf waar je hem hebt gekocht.
    mocht je benadeeld voelen of wordt je probleem niet serieus opgepakt.
    dan brief naar bovag zelf sturen. met alle mails als bijlage erbij.

    hierna zullen ze je probleem beter oppakken
    andere plekken zeggen ze ook garantie te geven, maar als je dan terugkomt is dat alleen op de aandrijflijn zeggen ze.
    zelfs dan kan je ze nog winnen van ze. 90% doet het niet maar kan wel.
    bedoel je koopt een auto en als je dan een verborgen gebrek achteraf vindt dan is de betreffende verkoper nog verantwoordelijk ervoor.

    koop je hem direct van de eigenaar 2de hands. dan durf ik zo niet te zeggen.


    back to topic
    verder te gaan naar probleem van mpothoven
    moest goed luisteren want hoorde eerste instantie alleen de verstuivers tikken.
    maar na tijdje hoorde ik het pas wat je bedoelde.
    simpelst is multiriem er af halen starten en kijken of het weg is.
    is het weg dan m-riem en spanrol vervangen.
    andere kant als de spanrol rustig draait en niet extreem stuitert. riem er nog goed uit ziet. zou het heel toevallig door het zakken van de toerental net verkeerde resonatie gebied komen dat hij geluid veroorzaakt.
     
  10. Blijft vreemd dat het bij warme motor weg is toch?

    Hoor het volgende week wel van de dealer
     
  11. [YOUTUBE]H3714yK0dQY[/YOUTUBE]
    Bij 0:46 wordt de motor rustiger.
     
  12. Klinkt voor de rest als die van mij
     
  13. #35 Jackie D, 24 mei 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 mei 2017
    Nou, ik ben natuurlijk geen expert zoals sommigen hier op t forum wel zijn maar ik heb net ff gekeken naar t filmpje van Mpothoven en ik zou me daar zelf geen zorgen over maken.
    Iedere verbrandingsmotor krijgt volgens mij bij een start extra brandstof ingespoten en tevens is de oliedruk natuurlijk niet direct optimaal.
    Heb zelf altijd Alfa gereden, van Boxer naar TwinSpark tot een JTD maar die klonken direct na het starten allemaal wel ff beroerder hoor:schater:.
    Nooit problemen mee gehad. Ok, de benzineversies waren dan weliswaar niet voorzien van een turbo maar toch. Ik zou me er niet al te druk over maken.

    *Edit, was t filmpje van aprate
     
  14. Die van mij staat een pagina terug ja ;)
     
  15. Ik maak me er ook niet druk over eigenlijk. Volgens mij is het gewoon normaal voor Ecoboost. Misschien even goed in de gaten houden als het harder wordt?
     
  16. Het is in de auto niet hoorbaar trouwens. Laat volgende week wel checken en gelijk BCM updaten (ivm afstandsbediening probleem)
     
  17. Heeft het misschien iets met de airco pomp te maken die aanslaat.
     
  18. Ze hoorden niks, oftewel niks gevonden.
     

Deel Deze Pagina