1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Radarauto is het antwoord op Flitsmeister

Discussie in 'Algemeen' gestart door Rykers, 28 aug 2020.

  1. Vooropgesteld niemand wil betrokken zijn bij een verkeersongeval en al helemaal niet als daar slachtoffers bij te betreuren zijn.
    Veiligheid boven alles is een prima credo maar om te denken dat er nooit slachtoffers zullen vallen...... volkomen onzin :loco:
    Het belerende vingertje van de wetgever dient vaker de staatskas dan de veiligheid van de burger en dat riek je ook wel weer bij deze maatregel.

    Ja er vallen nog altijd doden in het verkeer en ja de hardrijder is één van de veroorzakers en die zal moeten worden aangepakt, alleen moet je wel kijken waar deze hardrijder zich over het algemeen schuldig maakt aan het te hard rijden en waar de meeste dodelijke ongevallen te betreuren zijn dankzij het te hard rijden. Ik zou zeggen werp eens een blik op de onderstaande afbeelding, afkomstig uit de gegevens van het CBS te vinden op de website van het SWOV

    Ik ga niet voor eigen parochie prediken maar volgens mij moet je niet de snelheidsduivel op de snelweg aanpakken, maar op de 50 en 80 kilometer wegen, maar goed wie ben ik.

    SWOV.png
     
  2. Ik ben het met je eens dat de 30 tot 80km wegen het gevaarlijkste zijn. Vooral ook omdat je op die wegen weggebruikers tegen kunt komen die niet in zo’n mooi stevig huisje op wielen zitten. Als je met 30km/uur een voetganger raakt heeft dat heel andere gevolgen dan als je met diezelfde 30km/uur achter op een file knalt.
    In dit grafiekje (van dezelfde site) kun je zien dat er bijna net zoveel dodelijke ongelukken met fietsers als met auto’s plaatsvinden.
    Beide grafieken zeggen trouwens niets over de oorzaak, misschien zat iedereen wel te appen (en appen is nog veel gevaarlijker dan te hard rijden als je het mij vraagt).

    [​IMG]
     
    Iodokus vindt dit leuk.
  3. Precies,,vooral de bezigheden naast de deelname aan het verkeer maakt het gevaarlijk. Een fietser met het gezicht in de telefoon of een voetganger die zonder te kijken oversteekt, velen zijn enkel met zichzelf bezig
     
  4. Prima, meer surveillance auto's. Ook als ze onopvallend zijn. Ik rij zelf meestal 110 op de cruise control, maar er zijn genoeg idioten die 150+ rijden. Het wordt tijd dat die van de weg geplukt worden.

    Iets wat wel een beetje in de discussie past: wij waren twee dagen in het noorden van het land en het viel mij op dat daar harder gereden wordt, en dan heb ik het niet over de snelweg maar over de landweggetjes en in de dorpen. Juist dat zijn gevaarlijke dingen.
     
    meeder vindt dit leuk.
  5. Als ik met 140 op de snelweg rij waar 120 mag wie is er gevaarlijker. Ik op de linkerbaan zonder iemand voor mij of de andere welke naar links komt en pas in zijn spiegel kijk op het moment van baan verander en ik dus moet remmen. Of de ander moet dan in eens hard remmen van schrik.

    Als de andere tijdens het rijden meerdere keren in hun spiegel kijken hadden ze mij aan kunnen zien komen en snelheid kunnen inschatten. (Dit geld voor een iets hoger snelheid. Niet voor gekken die ruim te hard gaan)

    Helaas is het met de 100 km overdag niet verbeterd maar anders. Nu wil niemand een ander tussen laten waardoor de gene die van baan wil verwissel deze er gewoon doordrukt.


    Mijn instructeur had 2 mooie zinnen welke hij continu herhaalde.

    1 Iedereen kan kijken maar weinig kunnen ook zien.

    Met andere worden kijken heeft geen zin als je niet ziet waar je naar zou moeten kijken.


    2 Het besturen van je eigen auto moet automatisch gaan waardoor je alle aandacht voor je omgeving heb.

    Op het moment dat je in de auto zit als bestuurder doe je niks anders dan andere in de gaten houden wat ze doen en wat je denkt dat ze gaan doen gezien hun gedrag. Dat kost energie dus als je uitgerust uit de auto stap ben je niet volledig met autorijden bezig geweest.


    Daarom ben ik bang voor de toekomst met alle hulpmiddelen. Mensen vertrouwen daar steeds meer op dat ze dan helemaal niet meer opletten. Vooral als ze zeggen dat ze uitgerust aankomen op bestemming.
     
    Thieske vindt dit leuk.
  6. Probleem is je wordt sneller geoakt met 110 op 100 weg dan met 150 op 100weg.
    Rede is 110 rij je constant en 150 1x en dan zak je weer af.
    Daar in tegen, het verkeer rijdt meestal met gangetje van 100-110. Rij je daar precies 100, rijdt totaal niet fijn. Vrachtwagen inhalen is dan niet te doen.
    Dan moet je wel even naar 110a 120.
    Gewone politiewagen en ook onopvallend maken dat niks uit, als je daarna maar terugzakt naar ong100.
    Radarauto ben ik bang voor een moment opname wordt zoals een flitspaal.
    Echter in dat geval is het gevaar dat er van komt niet in te schaten. Maar wel dezelfde bedrag betalen.

    Heb geen probleem als auto 16sec minimaal achter me rijdt en dan het gemiddelde ervan pakt en direct brief op stuurt zonder staandehouding.
    Maar radar is meteen het gemetensnelheid dat je doorkrijgt.

    Hoe dan ook levert overheid nieuwe inkomsten, van paar km te hard. Maar de echt hardrijders van 50+ te hard worden enkel tot zelden gepakt.

    Ja heb zelf geen moeite mee dat ze 300rijden als snelweg leeg is. Zoals in duitsland. Echter als er verkeer is, dan moet 150max zijn.

    Als ik 110rij waar 100 mag. Verwacht ik niet dat auto met groot licht schijnt omdat hij met 180 aan komt rijden.
     

Deel Deze Pagina