1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

R.obbink zijn heerlijke Kuga Vignale shadow black uit 2018 [Bandensensor kaduuk]

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door R.Obbink, 3 dec 2021.

  1. @R@ymond dank je wel.....

    foto's volgen maar tis zulk bagger weer.... hij staat lekker in zijn garage :mrgreen:
     
    R@ymond vindt dit leuk.
  2. staar je niet blind op dat start/stop systeem, zolang je auto maar goed start !
    Ik heb 2 weken geleden een nieuwe (originele) accu gemonteerd en de start/stop heeft welgeteld 4 keer gewerkt
     
    mstuniek en meeder vinden dit leuk.
  3. Start/stop werkt bij mij ook meer niet dan wel. Moet echt wel een lange (vakantie) rit maken wil het werken.
     
  4. Ik staar me er niet blind op hoor alleen vind ik het vreemd dat het niet werkt :roll:

    Ik redeneer ook andersom: de startmotor krijgt denk ik net als de accu ook op zijn donder als het wél zou werken (of denk ik verkeerd)

    Had het op de C-Max ook niet dus boeien...

    Verder is het een heerlijke auto... kijk iedere dag weer met een glimlach naar die enorm mooie neus/grill als ik de garagebox opentrek :dance::dance::dance::dance:

    Maar dat heb jij denk ik ook wel @pd3jcw
     
    pd3jcw vindt dit leuk.
  5. Het eerste wat ik deed als ik de Kuga startte was de auto start/stop uitzetten.
     
  6. Als eerste gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.

    Zoals Harrie al aangeeft maak je niet te druk om dat start/stop systeem. Ik begrijp dat het leuk is als het allemaal werkt, zeker als je de auto net hebt, maar persoonlijk vind ik het een flut systeem met nog grotere flut gedachte erachter. Hoewel door wat medische complicatie mijn vingers niet altijd mee werken (reuma) lukt het heel aardig de auto uit en weer aan te zetten als ik het idee heb dat ik daar mijn portemonnaie en het milieu mee kan helpen, bv als ik moet wachten bij een openstaande brug. Dat je voor een verkeerslicht je motor gaat uitzetten zie ik totaal niet zitten al helemaal niet als ik daarvoor de auto eerst in z'n vrij moet zetten en mijn voet van het koppelingspedaal moet halen. Het is natuurlijk van de gekke dat je een systeem hebt wat zogenaamd helpt bij het bewustwordingsproces dat je als bezitter van een auto met verbrandingsmotor de duivel zelf bent, je eerst aan allerlei voorwaarde moet voldoen om het te laten werken. Accu moet voldoende vol zijn, je kan geen grote stroomverbruikers actief hebben, de temp. buiten moet mee werken, enz. Tegen de tijd dat de auto en de omgeving aan al deze eisen voldoen staat dat verkeerslicht al lang op groen :mrgreen:

    We weten allemaal dat als we auto rijden dat we niet perse bijdragen aan het behalen van de milieu doelen. Maar een systeem bedenken waardoor veel Ford bezitters nu kaal rondlopen omdat ze uit pure frustratie alle haren uit hun hoofd hebben getrokken helpt echter ook niet echt mee. Zeker als men keer op keer te horen krijgt dat je dan maar de accu moet vervangen ook al start de auto zonder problemen, nee daar helpen we het milieu echt mee. :schater:

    Hoe dan ook heel veel rijplezier en veilige kilometers toegewenst met de mooie heilige koe :thumbup:
     
    peter194, gerardTDCI en R@ymond vinden dit leuk.
  7. In feite als je dit doet creëer je klimaat vraag, welke ik benoemde :thumbup:
     
  8. Goed,

    contact gehad met Utrecht waar de auto vandaan komt, ik mag van de week ff langs de zustervestiging in Gouda rijden om de accu te laten meten.

    Ben bang dat ze aan een nieuwe accu hangen... we gaan het wel zien, denk niet dat ze er moeilijk over gaan doen omdat het systeem meteen niet werkte.

    jullie horen de afloop wel ;)
     
  9. Ben benieuwd!
     
  10. #110 R.Obbink, 12 jan 2022
    Laatst bewerkt: 13 jan 2022
    Ik ook

    vanmiddag mail gehad dat ik langs moet komen, ze vroegen het kenteken voor een nieuwe accu, dus ik vermoed dat ze die er gewoon in gaan zetten....

    Zoals ik al eerder zei: het zou vreemd zijn als ze een auto afleveren waarbij iets niet werkt... heb het binnen 2 dagen gemeld....

    We wachten het af, van de week naar Gouda.

    EDIT: morgenochtend komt de nieuwe accu erin en ze gaan het systeem dan resetten (een monteur die dus weet wat er moet gebeuren), ze verwachten dat daarmee het probleem is opgelost en zo niet hebben ze de auto op een ander moment langer nodig. Ben benieuwd of er een rekening achteraan komt maar dat verwacht ik zeker niet. Kortom, ben weer blij met Ford Gouda (al eerder hele goede ervaringen met de C-Max met die mannen)
     
    Dircos1980 en gerardTDCI vinden dit leuk.
  11. Vanmorgen bij de mannen in Gouda geweest.

    Hun conclusie was inderdaad dat de accu vervangen moet worden. Na 3 kwartier werden de sleutels teruggebracht en vertelde de chefmonteur dat er een nieuwe accu inzat en dat het systeem gereset was. Volgens hem moet het S/S nu werken. Ik kreeg op het hart gedrukt het komende week goed uit te proberen en dat als het niet werkt ik direct aan de bel moest trekken.

    We gaan het zien komende week.

    Prima service van Zeeuw Gouda weer... in het verleden ook goede ervaringen mee gehad.
     
  12. Mooi! Hoop dat t doet. Als je dat graag wilt. Ik weet wel dat bij mijn BMW's de start/stop het niet doet onder de 3°c. Geen idee wat dat bij Ford doet.
     
  13. Als ik het mij goed herinner stopt het systeem bij Ford ook beneden een bepaalde temperatuur.
     
  14. Hij werkte op de terugweg ook niet (2 graden) en ik had stoel- en stuurverwarming aan.... maar ze hadden het getest.. dus ik ga er vanuit dat ie het doet.

    Wat anders:

    Ik heb de syncupdater gedownload... maakte een foutje maar heb volgens mij de juiste update nu gedownload inclusief F10 kaart

    Weten jullie hoe lang die update gaat duren? (van Sync 3.0 naar 3.4 inclusief de kaart) En vernaggel ik mijn sync niet? het is die updater via de site van Cyanlabs
     
  15. #115 Janfocus, 14 jan 2022
    Laatst bewerkt: 14 jan 2022
    Mooie kuga!
    Je kan misschien via Ford ook de officiële update downloaden. Bij mijn Kuga heb ik dat toen ook gedaan...ik weet alleen niet zeker of of ik versie 3.0 had of nieuwer.
    De software update duurt ongeveer 20 minuten bij mij en de kaartupdate veel langer. Reken op minimaal 2x 40 minuten als je complete kaart update doet.
     
  16. Ik heb ook de cyanlabs update gedaan en dacht dat het ongeveer 50 minuten duurde.... Op een gegeven moment blijft hi heel lang op een bepaald percentage staan, kreeg het redelijk warm, maar is prima gegaan... Starte alleen de eerste keer op in het Engels, maar kon het zo terug zetten naar Nederlands.
    NA het updaten en afsluiten van de auto de volgende dag ook de logo's bij de radiozenders.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G998B met Tapatalk
     
  17. @Janfocus dat had ik gedaan maar dan breng ik hem niet naar versie 3.4

    @Sietse13 ok, duidelijk, de schijf ligt klaar we gaan vandaag een stukje rijden en dan de update er doorheen jassen .... ben benieuwd. Dank je wel!
     
  18. Ik zou eerst de update naar 3.4 doen en als die goed is gegaan de update van de navigatie.
     
  19. #119 R.Obbink, 15 jan 2022
    Laatst bewerkt: 15 jan 2022
    Schermafbeelding 2022-01-15 110512.jpg @Rykers dus eerst de update stick maken ZONDER de F10 kaarten?

    en dan meteen een vraag: hoe lang duurt de update dan ongeveer?

    Dan moet ik in die syn updater aangeven ZONDER navigatie (dat schuifje)??? Gaat dat niet fout dan? Ik kan niet kiezen om de kaart te behouden als ik zeg MET navigatie
     
  20. Ja eerst alleen de update selecteren.
    Als die goed is gegaan kan je je sync weer instellen op je eigen voorkeuren.
    Daarna de F10 update.
    Dan weet je zeker dat het allemaal goed gaat.
    De sync update duurt ongeveer een half uur (bij mij in ieder geval).
    De F10 update duurt veel langer. Ruim een uur.
     

Deel Deze Pagina