1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.0 Ecoboost ST Quaife (sperdifferentieel) en - een beetje Milltek Catback EC Resonated

Discussie in 'Performance' gestart door JWZ, 25 mrt 2017.

  1. #21 JWZ, 29 mrt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mrt 2017
    Oh, op een kort circuit al een verschil van 'meer dan 2 seconden', hoeveel is dat dan op de Nurburgring?

    10,20,25?


    Hier de hele uitleg:
    http://quaife.co.uk/quaife-products/quaife-limited-slip-differential/

    Er staat apart uitgelegd dat de Quiafe bij voorwielaangedreven ook een effect bij remmen heeft.

    On front wheel drive cars the Quaife ATB limited slip differential also delivers significant performance benefits during heavy braking. In this situation the Quaife differential’s inherent torque transfer characteristics work in reverse to transfer torque away from the locking wheel. This enhances deceleration, delaying the intrusion of electronic ABS systems and allowing drivers to brake later and deeper with the Quaife ATB limited slip differential than is possible with a standard ‘open’ differential unit.


    Dit verklaart, volgens mij, waarom ik nu bij remmen met ongelijke ondergrond (spoorvorming) veel minder of zelfs geen 'getrek' in mn stuur meer voel.
     
  2. Over wat voor soort bochten heb je het? En hoe rij je dan?
    In hele krappe bochten gaat een voorwielaangedreven auto zelfs met een quaiffe diff bij volgas over de voorwielen glijden. Verder herken ik jouw opmerkingen niet bij mijn focus I. Ja, als ik echt plankgas in een scherpe bocht optrek, niet als ik al met snelheid in stuur. Overigens grijpt bij mij de tractioncontrole in als het te lomp gaat. Ohja, een IB-5 bak loshalen lukt niet echt fijn zonder het juiste gereedschap.

    [MENTION=32163]JWZ[/MENTION]; zonder je te willen beledigen, maar je bent niet de eerste/enige die een quaiffe heeft geplaatst. Persoonlijk ben ik van mening dat het met name helpt bij auto's met relatief veel vermogen of voor extremere ritten wordt gebruikt. Een standaard auto, die rustig wordt bereden heeft het geen zin.
     
  3. Hier in de buurt zit een grote rontonde, polderslinger wegen, afritten snelweg ect. Maar dan natuurlijk alleen als ik vrij baan heb.
    En verder heb ik hier in de polder veel bermrijden bij paseren, dan gaat r ook t een en ander slipen en glijden(zelfs met beleid) ook als ik er mee het land op ga. (Met kar soms)
    Heb gelukkig nog nooit vast gestaan (even afkloppen)
    Bij het hard/plankgas wegtrekken spint altijd rv door met een hoop rook als gevolg. (Is ook mooi :mrgreen;)
    Traction controle staat in deze gevallen altijd uit.
    En die ib5 ligt hier al bijna 2 jaar in de schuur stof te happe :mrgreen:
    Verder vroeg ik mij gewoon af hoe het zou rijden. De omschrijving lezen is natuurlijk altijd anders dan het zelf ervaren.
     
  4. Dat geloof ik - maar er is hier op het forum niet veel over te vinden, daarom ben ik dit topic gestart. Puur ter info van anderen.

    En: dit is mijn tweede Quiafe, ik had er ook een in mn Leon. Dat is mijn 'pech': ik ben er totaal door verpest.
    Eenmaal met, wil je nooit meer zonder. Hetzelfde heb ik met een shortshifter, gelukkig is die mod goedkoper;)

    Het ging mij voornamelijk om het torque steer kwijt te raken, een eigenschap die ik bijzonder irritant vind. Zelfs bij flauwe, snelle, bochten trok de ST als een malle in het stuur als je doorhaalde in 2 of 3.


    Maar zoals iemand hier al eerder opmerkte: rij er eens mee. Dit moet je voelen.

    Je kan bv eens een proefrit doen met en Golf 7 GTI (met performance pack), of een Megane RS (met Cup chassis). Dan kan je het voelen.


    Voordat ik de ST kocht heb ik me uitgebreid verdiept in de auto.
    In nagenoeg alle tests wordt het Torque Steer benoemend. Zo nog een paar andere zaken.
    Nog voordat ik de auto kocht wist ik dat er een viertal modificaties gedaan zouden moeten worden - ik ken mezelf inmiddels een beetje:D:

    Quaife
    Uitlaat
    Shortshifter
    Motorsteun

    Nu is ie 'af'. Of zoals ik het zelf noem: zo had Ford 'm moeten maken:P


    -
     
  5. Ben benieuwd naar je mod, maar 1 plaatje zegt meer dan 1000 woorden;)

    Gr. Petje
     
  6. Ik heb er al eens meegereden. In verschillende modellen en merken.
    Bij een standaard auto met normaal vermogen en dito rijgedrag zou ik het persoonlijk niet doen. Elk ander moment snap ik het heel goed.

    Zoals ik al zei, blij dat deze upgrade wel bevalt. ;).
     
  7. #27 JWZ, 30 mrt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 mrt 2017
    Als je inderdaad een 'gewone' auto hebt, is het ook niet nodig. Zou ik het ook zeker niet doen.
    Bij een auto met een hoog vermogen zoals de ST is het echter een ander verhaal. Dan heeft het nut.


    Dat wordt een beetje lastig met een sper ;-)

    Klik hier voor 'beeld':
     
  8. Kom nu pas bij dit topic terecht door het zoeken. Bij mij is ook nog de wens om een keer Quaife sperdif te kopen voor de ST. Maar zo te lezen is het ook echt de moeite waard :).
     
  9. #29 BugsBunny, 11 apr 2018
    Laatst bewerkt: 11 apr 2018
    @JWZ

    Mag ik vragen hoe lang ze bij mebu bezig zijn geweest met het plaatsen van het differentieel.
    Ben vandaag even bij de Ford dealer in Arnhem geweest die wilde daar 16 manuren voor reserveren. Kreeg een beetje het gevoel dat ze dit nog nooit meegemaakt hadden.

    Groeten edwin
     
  10. Iemand anders misschien, die dit heeft laten doen
     
  11. Ik meen eens te hebben gelezen dat het ongeveer een 1700 euro koste inclusief de materialen kwa uren weet ik het niet maar dan zou je met die prijs wat moeten vergelijken of het een beetje in die richting komt.
     
  12. Klopt dat staat hier bovenin het topic lol.
    Echter met de uren die ze bij de Ford garage aangaven was je dit al bijna alleen aan arbeidsuren kwijt
     

Deel Deze Pagina