1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Project "Mark One"

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door WalllyM76, 17 jan 2021.

  1. #1 WalllyM76, 17 jan 2021
    Laatst bewerkt: 17 jan 2021
    Ik dacht waarom niet ook hier de avonturen van "Mark One" delen, dus hierbij een nieuw topic! [emoji16]

    Na de remmen compleet gedemonteerd te hebben en schoonmaken, remvloeistof verversen, verlichting in orde maken en een ruitenwisser motor die niet vanzelf naar de 0 stand ging, kwam Mark One zonder problemen door de APK, altijd een leuk begin van een project. [emoji1417]

    Dit weekend heb ik de eerste upgrade gedaan aan Mark One, de originele vering was echt op.
    Ik had al wat spullen bij elkaar verzameld om te kunnen starten met het project, waaronder nieuwe Spax instelbare dempers met 1 inch verlagingsveren.
    Gister de nieuwe dempers en veren gemonteerd, en vanmorgen even snel met vislijn uitgelijnd.
    Rijdt al stukken beter al is hij erg stug nu, zelfs met de dempers op de zachtste stand. Ook merk ik nu pas hoe slecht de rubbers zijn van de draagarmen enz. Maar, er liggen poly bussen klaar voor heel de wielophanging. [emoji1417]

    Aankomende lente ga ik beginnen aan het Laswerk, dit is eigenlijk nieuw voor mij en zal opzich al een avontuur worden verwacht ik zo [emoji23], lassen is niet mijn sterkste kant, zolang we er maar lol mee hebben!
    In de zomervakantie is het plan om de nieuwe motor erin te krijgen zodat ik aankomende winter de bedrading kan doen. ( Waar ik ontzettend naar uitkijk [emoji16])

    Er komt een 1.6 Zetec SE in met een IB5 versnellingsbak, een ME221 ecu, ram air intake en een heel aparte uitlaat, maar dat komt nog [emoji6]
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
    [​IMG]
     
    Duje, Henry-ST, Pixeltje en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Leuk man een Fiesta MK1. Een vriend van mij (toendertijd) had er ook een. Leuke waggeltjes waren dat.
     
  3. Mijn eerste auto was een roze Fiesta MK1 met 1,1 liter motor. Geweldige herinneringen aan die auto. Daarna een XR2 gehad. Was een scheurijzertje toentertijd.
    Ben benieuwd naar dit projectje!
     
  4. leuk!
    mooie werkplek ook :thumbs:
     
  5. Die zie je niet vaak meer, de Fiesta mk1. Leuk!
     
  6. Hé, das leuk! Precies zo’n zwarte Fiesta staat er ook tekoop op AutoScout24!
    Met ook precies hetzelfde kenteken.. hier klopt iets niet zou ik denken
    Of zijn ze al lang vergeten de advertentie eraf te halen?
     
  7. Gaaf!! Ik ben opgegroeid met die Fiesta's. Lekker aan het werk!
     
  8. Niet weggehaald, hij staat over heel internet nog te koop.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
     
  9. Leuk! Dit ga ik volgen :)
     
  10. Eindelijk is het weer beter en kunnen we weer aan de gang met Mark One!
    Eerst begonnen met de binnenkant, vloeren schoongemaakt met roterende staalborstel, daarna behandeld met Owatrol, de demping matten erin gemaakt en een aantal delen geschuurd en in de grondverf gezet.

    Vandaag de voorbumper in stukken gehakt om een 2 delige voorbumper te maken.
    En ik heb een panhard rod besteld zodat ik ook achter de poly bussen kan zetten.

    Hopelijk daarna beginnen met het laswerk. [emoji16][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
     
    Leon Focus, lepeltje, Patman en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Lekker bezig! Hij gaat dus niet helemaal kaal?
     
  12. Uiteindelijk wel, zodra de nieuwe motor erin zit en daarmee rijdt gaat hij uit elkaar, tenminste dat is het plan [emoji16]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
     
  13. Ah, oké. Maar waarom plaats je dan al isolatie etc? Is dat geen dubbel werk? Wel gaaf hoor, dat je er eentje redt!
     
  14. Ik heb de isolatie gedaan om de vloeren voor te ontzien van water, aangezien het dakje lekt en ik nog geen plek heb om hem droog te zetten. Daar word momenteel aan gewerkt [emoji16], hopelijk is de nieuwe werkplek snel af.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
     
  15. Kan je dan niet beter de bodem leeg laten? Het water zal nog steeds onder de isolatie komen maar kan dan niet meer weg.
     
  16. Ja, dat is roest gegarandeerd. Beter is de bodem helemaal kaal en in de epoxy oid. Gewoon kwasten. Dan is je blik beschermd en kan je elke dag dweilen als dat nodig is. En dan zsm onderdak inderdaad. En een vochtvreter in de auto.
     
  17. Beetje late reactie, maand of 4 later... [emoji85]
    De bodem heb ik schoon gemaakt en in de owatrol gezet. Daarna de isolatie erop, onderkant is opnieuw in de body coating gezet. Ik weet dat het dubbel werk is, helaas is het even niet anders heb nog niet de juiste apparatuur thuis en geen overkapping.
    Met de zomervakantie ga ik proberen de spatbord hoeken weer in 1 geheel te krijgen, nieuwe spatborden zijn me te duur, en niks is het al [emoji16] kan alleen maar beter worden... Denk ik

    Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
     
  18. Paar jaar verschil tussen jouw wagen en mijn wagen, maar top dat je zo'n project doet!!!
     
    WalllyM76 vindt dit leuk.
  19. Met de FuturaST stuk, rijden we weer met veel lol met Mark One.
    1 van de voorremmen kwam niet lekker meer terug en miste ook al de stofhoes.
    Later komt er een remmen upgrade, voor nu 2 nieuwe remklauwen gezet, en de beugels gestraald en gespoten.

    Ook even gespeeld met een met de velgen om te zien welke kant we opgaan kwa "tjoening" [emoji1787][emoji23]

    Mark One rijdt echt geniaal! Mensen maken even een praatje over de auto voor het stoplicht, steken de duim op, of je stapt uit en iemand verteld een heel verhaal dat zijn eerste auto een Fiesta MK1 was.
    Gewoon super leuk!

    Het verkrijgen van de onderdelen is wel een flinke uitdaging en gaat veel meer tijd kosten dan gedacht, maar stap voor stap komen we er wel! [emoji41][emoji6][​IMG][​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
     
    Henry-ST, Pibo_Focus_CC en gerardTDCI vinden dit leuk.
  20. Vandaag het geklapper van de motorkap maar eens opgelost.
    Er was een stuk weggeroest waar de rubber stop van de motorkap zit, voor nu lijkt het weer ergens op, maar ik zal er toch aan moeten geloven dat de voorschermen er een keer af moeten.

    Voor nu houden we hem op de weg en zodra de motor swap gedaan is gaat hij waarschijnlijk helemaal uit elkaar om het goed te doen.
    Plaatwerk vinden voor een normale prijs is momenteel niet te doen helaas. [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
     
    R.Zwiers en gerardTDCI vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina