1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Project "Mark One"

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door WalllyM76, 17 jan 2021.

  1. #1 WalllyM76, 17 jan 2021
    Laatst bewerkt: 17 jan 2021
    Ik dacht waarom niet ook hier de avonturen van "Mark One" delen, dus hierbij een nieuw topic!

    Na de remmen compleet gedemonteerd te hebben en schoonmaken, remvloeistof verversen, verlichting in orde maken en een ruitenwisser motor die niet vanzelf naar de 0 stand ging, kwam Mark One zonder problemen door de APK, altijd een leuk begin van een project.

    Dit weekend heb ik de eerste upgrade gedaan aan Mark One, de originele vering was echt op.
    Ik had al wat spullen bij elkaar verzameld om te kunnen starten met het project, waaronder nieuwe Spax instelbare dempers met 1 inch verlagingsveren.
    Gister de nieuwe dempers en veren gemonteerd, en vanmorgen even snel met vislijn uitgelijnd.
    Rijdt al stukken beter al is hij erg stug nu, zelfs met de dempers op de zachtste stand. Ook merk ik nu pas hoe slecht de rubbers zijn van de draagarmen enz. Maar, er liggen poly bussen klaar voor heel de wielophanging.

    Aankomende lente ga ik beginnen aan het Laswerk, dit is eigenlijk nieuw voor mij en zal opzich al een avontuur worden verwacht ik zo , lassen is niet mijn sterkste kant, zolang we er maar lol mee hebben!
    In de zomervakantie is het plan om de nieuwe motor erin te krijgen zodat ik aankomende winter de bedrading kan doen. ( Waar ik ontzettend naar uitkijk )

    Er komt een 1.6 Zetec SE in met een IB5 versnellingsbak, een ME221 ecu, ram air intake en een heel aparte uitlaat, maar dat komt nog
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
    [​IMG]
     
    Duje, Henry-ST, Pixeltje en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Leuk man een Fiesta MK1. Een vriend van mij (toendertijd) had er ook een. Leuke waggeltjes waren dat.
     
  3. Mijn eerste auto was een roze Fiesta MK1 met 1,1 liter motor. Geweldige herinneringen aan die auto. Daarna een XR2 gehad. Was een scheurijzertje toentertijd.
    Ben benieuwd naar dit projectje!
     
  4. leuk!
    mooie werkplek ook :thumbs:
     
  5. Die zie je niet vaak meer, de Fiesta mk1. Leuk!
     
  6. Hé, das leuk! Precies zo’n zwarte Fiesta staat er ook tekoop op AutoScout24!
    Met ook precies hetzelfde kenteken.. hier klopt iets niet zou ik denken
    Of zijn ze al lang vergeten de advertentie eraf te halen?
     
  7. Gaaf!! Ik ben opgegroeid met die Fiesta's. Lekker aan het werk!
     
  8. Niet weggehaald, hij staat over heel internet nog te koop.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
     
  9. Leuk! Dit ga ik volgen :)
     
  10. Eindelijk is het weer beter en kunnen we weer aan de gang met Mark One!
    Eerst begonnen met de binnenkant, vloeren schoongemaakt met roterende staalborstel, daarna behandeld met Owatrol, de demping matten erin gemaakt en een aantal delen geschuurd en in de grondverf gezet.

    Vandaag de voorbumper in stukken gehakt om een 2 delige voorbumper te maken.
    En ik heb een panhard rod besteld zodat ik ook achter de poly bussen kan zetten.

    Hopelijk daarna beginnen met het laswerk. [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
     
    Leon Focus, lepeltje, Patman en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Lekker bezig! Hij gaat dus niet helemaal kaal?
     
  12. Uiteindelijk wel, zodra de nieuwe motor erin zit en daarmee rijdt gaat hij uit elkaar, tenminste dat is het plan

    Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
     
  13. Ah, oké. Maar waarom plaats je dan al isolatie etc? Is dat geen dubbel werk? Wel gaaf hoor, dat je er eentje redt!
     
  14. Ik heb de isolatie gedaan om de vloeren voor te ontzien van water, aangezien het dakje lekt en ik nog geen plek heb om hem droog te zetten. Daar word momenteel aan gewerkt , hopelijk is de nieuwe werkplek snel af.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
     
  15. Kan je dan niet beter de bodem leeg laten? Het water zal nog steeds onder de isolatie komen maar kan dan niet meer weg.
     
  16. Ja, dat is roest gegarandeerd. Beter is de bodem helemaal kaal en in de epoxy oid. Gewoon kwasten. Dan is je blik beschermd en kan je elke dag dweilen als dat nodig is. En dan zsm onderdak inderdaad. En een vochtvreter in de auto.
     

Deel Deze Pagina