1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Problemen met koelsysteem

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door DeathWhisher, 16 okt 2020.

  1. Wel makkelijk he die gasveren onder de motorkap.
     
  2. Die wil ik er graag nog op hebben maar kon ze nog niet echt vinden. En wil nu eerst de problemen oplossen

    Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
     
  3. Is er mischien iemand van jullie woonachtig in enschede die het afstelgereedschap heeft voor de nokkenas? En zou ik deze eventueel kunnen lenen/huren of overnemen?
    Wou er 1 bestellen maar levertijd is enkele dagen bij de meesten en daar komt bij dat ik hem waarschijnlijk nooit meer nodig ben.

    Hoor graag van jullie

    Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
     
  4. Als je de cilinderkop demonteert, moet je er ook rekening mee houden dat het duurder kan worden dan die €1700,-. Ik heb al bij meerdere 1.6 Ecoboost motoren gezien dat er ook een scheurtje in de cilinderbus zit.

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
  5. Dit weet ik. Maar ik heb niet het idee dat de auto echt te warm is geweest. Dus ik hoop er een beetje op dat het goed zit. Teven denk ik dat het gunstiger is dat er olie in de koelvloeistof komt dan koelvloeistof bij de olie. Hoewel beide niet goed is natuurlijk

    Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
     
  6. Wat een verhaal zeg. Ben erg benieuwd hoe dit nu afloopt.
     
  7. Als je dan toch de hele voorkant eraf hebt liggen kun je de motorkap er beter ook meteen afhalen, die paal zo is vragen om problemen. Als die klep in je nek valt hebben zelf schade, als die zo dicht valt heeft de motorkap gegarandeerd schade.
     
  8. Dat was maar tijdelijk de kap was goed vast gezet

    Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
     
  9. Weer een update.
    Kop heeft een scheur. Dus nieuw probleem nieuwe kop of andere motor. Ben met beide bezig. Maar nu ik toch een andere motor moet hebben zit ik me af te vragen of de 2 liter ecoboost ook past en zoja welke aanpassingen ik nog meer zou moeten doen.
    Nu het toch geld gaat kosten ben ik wel vvan plan het goed aan te pakken nu.

    Iemand ideen, meningen of info?

    Alvast bedankt

    Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
     
  10. Ik heb een 1.6
    En een 1.0 brand ik liever helemaal mijn vingers niet aan. (Ivm horror verhalen en ervaringen in vriendenkring) wel bedankt voor t mee denken

    Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
     
  11. Nou dat van jou is anders ook een horror verhaal.
     
  12. Het feit dat ik een 1.6 heb is ook de reden dat ik verder kijk. 1.0 en 2.0 vind ik er genoeg van. 1.6 bijna niet of moeten ook gereviseerd worden.

    Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
     
  13. Zeg dat wel. Heb er wel echt pech mee maar t komt goed haha

    Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
     
  14. Zou wel even 2 keer nadenken met een andere motor . Mijn vorige 1.6 eb had een oververhit en gescheurd blok. Toen voor een gereviseerde motor gegaan bij een revisie bedrijf met een goede naam in Zuid-Holland (ga geen namen noemen ) .
    Deze kopen ze in bij een bedrijf in Brabant en de garantie is daar rond uit slecht .
    Die"revisie " motor was dus ook gescheurd .
    En slecht opgebouwd. .
    Ben de auto ruim een maand kwijt geweest en het was nog steeds ruk. Daarna de koop van de auto terug kunnen draaien
     
  15. Dat revisiebedrijf heeft de motor dus niet zelf gereviseerd?
    Nou kan dat natuurlijk altijd een keer mis gaan hoe vervelend ook. Het zegt alleen niets over de betrouwbaarheid van andere gereviseerde motoren.
     
  16. Voor als nog komen bijna alle aangeboden revisie motoren bij 1 firma vandaan . De meeste bedrijven die kopen ze via deze in .
    Deze firma laat die motoren reviseren in het buitenland .Dus als er wat mis mee is word je van het kastje naar de muur gestuurd .

    Ik zelf zet op de zaak veel ruilmotoren en heb goed contact met een aantal firma's die motoren reviseren . Die wouden geen motor leveren aan ons ivm garanties afwikkeling

    Dus heb ik samen met de firma waar ik de vorige focus heb gekocht een Ford gespecialiseerd bedrijf benaderd en die kon er 1 leveren .....
    Nou toen na wat heen en weer gebeld en mail ging er een hele beerput open .
     
  17. Bedankt voor de info. Denk er zeker wel 2x over na. 1 van de reden dat ik een andere motor overweeg/overwoog is omdat er gewoon bijna geen 1.6 eb motoren te vinden zijn. Maar wel genoeg 1.0 en 2.0.

    Maar goed ik heb hoogstwaarschijnlijk 2 koppen gevonden. Mischien dat dit iets is en dan word het zowiezo geen nieuwe motor. Revisie bedrijf die mijn kop heeft afgeperst gaf aan dat de kans klein is dat mijn onderblok ook stuk is. Het kan natuurlijk wel maar goed meteen een nieuwe motor erin lepelen is ook flink aan de prijs.

    Dus als er een mogelijkheid is om het voordeliger maar wel goed natuurlijk te gaan repareren heeft dat de voorkeur. En anders toch een nieuw blok

    Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
     
  18. Kan je niet alleen de kop laten reviceren?
    Een goede specialist kan scheuren dichtlassen, affrezen, vlakken etc

    Een andere motor is misschien makkelijker, maar dan heb je kans dat je wéér ellende hebt.
     
  19. ik heb gezocht op hemis oss, maar kan niets vinden?
     

Deel Deze Pagina