1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Power filter

Discussie in 'Performance tuning' gestart door Edjepower, 1 mrt 2021.

  1. Wat is nou de beste powerfilter voor een focus mk3 1.6 ecoboost 182pk
    Ik zie er zo veel over maar wat zijn de ervaringen
     
  2. niet die van kn pakken ivm die in storing vallen bij diverse mensen.
    greenfilter en powercross px1746, zijn weinig klachten over.
    Extra vermogen is 0.0, het komt alleen beter op.
    papierenfilter is goed genoeg voor 350+pk ivm dezelfde filter is als focus rs mk3 heeft
     
  3. #3 Edjepower, 1 mrt 2021
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2021
    Het gaat mij meer om het geluid
    En waar haal of vind ik die filters
    Of is er hier nog iemand die er een heeft liggen
     
  4. ik heb nog wel een Cobb filter liggen voor je.
    zal straks even kijken of ik een foto kan uploaden voor je.
     
    Edjepower vindt dit leuk.
  5. het betreft een Cobb filter met extra buis.
    het geeft een duidelijk afblaas geluid en is luider dan een K&N.
    vraagprijs is 80 euro excl. verzenden. 20210301_211831.jpg 20210301_211813.jpg 20210301_211858.jpg 20210301_211851.jpg 20210301_211910.jpg
     
  6. Wat vraag je er voor
     
  7. heb het in de post toegevoegd.
     
  8. Maar moet je die buis ook gebruiken dan
     
  9. hoeft niet, kan wel.
    bij mijn 2.0 tdci pastte die niet (was iets te lang)
    hoe het bij de 1.6 EcoBoost zit weet ik niet.
     
  10. Ik zag net op YouTube dat je hem gewoon in de originele bak doet
    Wat vraag je voor die filter zonder die buis
     
  11. ja dat klopt.

    buis zit er gewoon bij, ik verkoop ze beide in 1 koop.
     
  12. Oke bedankt voor je hulp en aanbod
     
  13. Ben aan het denken om een K&n 57s-4000 te kopen ipv het originele luchtfilter. Maar lees hierboven dat K&n storing geeft klopt dat?
    Nog meer mensen hier met een K&n set op hun focus mk3 1.6 ecoboost?
     
  14. Klopt lijkt erop dat de kn filter niet door olie storing geeft maar meer door te open te zijn.
    Bij intern afblazen blijft lucht niet in de inlaat hangen waar de motor wel verwacht. Gevolg storing omdat hij het niet vertrouwd.
    Althans is mijn gedachten.

    Zou haast zeggen pak rs filterhuis en normale luchtfilter. Geluid is anders maar vermogen blijft gelijk. Met kn zie ik niet in dat je ineens paar pk meer krijgt.
    Turbo regelt namelijk hoeveel lucht hij aanzuigt.
    Dit samen met gasklep.

    Luchtfilter is namelijk goed voor 300pk, rs heeft de zelfde filter namelijk. Dus dat zal geen vermogen problemen opleveren
     
  15. Ik had in mijn 1.0 totaal geen problemen. ik had een RS bovenstuk (dus open) en een K&N filter. hij was ook gechipt.
     
  16. Ik gebruik het K&N 57S-4000 filter al jaren. Eerst in de MK3 1.6 (2011) daarna in de MK3 ST (2014) en nu in de MK3 RS (2017). Het filter is overgegaan van de ene naar de andere auto, kortom ik gebruik hetzelfde filter al sinds 2011.

    Ik ken de probleem verhalen maar heb die zelf nooit ervaren. Zoals gezegd gebruik ik de K&N performance kit al sinds 2011 en heb er een slordige 350K probleemloos mee gereden.

    Belangrijk is op tijd reinigen en rustig aan doen met de olie die op het filter gespoten moet worden.

    De PK winst heb ik nooit gemeten maar ik ga er vanuit dat die verwaarloosbaar is. De auto pak wel veel beter op (reageert beter op het rechter voetje) en de turbo geluiden worden veel duidelijker hoorbaar, helemaal als je het bovenstuk van een RS filterbak gebruikt. :mrgreen:
     
    M.Blaak vindt dit leuk.
  17. Toevallig een foto van onder de motorkap? En gebruikt u de originele K&N kap of de open rs filterbak? En heeft u de dop aan de zijkant erop of eraf?
    Twijfel omdat ik bang ben voor storingen en of ik het geluid niet te luid ga vinden, blijft tenslotte maar een 1.6 ecoboost en geen st of rs eh:mrgreen:
     
  18. Deze ervaring had ik ook, maar dan met enkel 't filter en RS bovenste filterbehuizing.
    Dit had ik:
    [​IMG]
     
  19. Het probleem komt dus voor als er teveel olie op het filter zit en dat zou dan op een bepaalde sensor komen waardoor je een foutmelding krijgt als ik het goed begrepen heb? Het beste is dan zuinig aan te doen met de olie en goed 24uur of langer laten drogen, maar niet in de zon of dergelijke toch?
     
    Iodokus vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina