1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Post hier je rollenbank uitdraai

Discussie in 'Performance' gestart door Leon Focus, 11 nov 2018.

  1. Ik vraag me nog steeds af wat de bak max kan hebben. Iedereen zegt wat anders rijden er veel rond met ongeveer 215pk en 380Nm die al jaren zonder problemen rond rijden vooral in Engeland.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  2. Is altijd lastig te zeggen. Fabrikanten geven een bepaalde spec af waar ze genoeg marge in houden zodat ze er garantie op kunnen geven dat het een bepaalde tijd mee gaat. Ga je daar buiten is het altijd maar afwachten wat het word. In die marge worden bepaalde productie afwijkingen mee genomen. Heb je die er in zitten dan moet hij nog steeds de aangegeven spec kunnen halen. Heb je die niet kan hij mogelijk nog veel zwaarder belast worden.
    Hier op mijn werk hebben we aandrijvingen die al 20 jaar eigenlijk boven spec belast worden en niks aan de hand. Sommige andere draaien binnen een week kapot.
     
  3. @SpongeBob
    zo ver ik weet is bak gemaakt voor 270nm max te hebben.
    dat de ecoboost een overboost heeft naar 270nm. eigenlijk heb je dit altijd. bij optrekken. voor max bepaalde tijd.
    echter op papier is wat hij altijd constant kan leveren. geen idee hoe en wat precies zit. soms lees je info van mensen die het van facebook hebben.
    ben het eens met hierboven dat er altijd marge zit om wat meer te vragen van de bak, tot hede is gebleken dat het aan kan.

    Mijn mening(gedachten) is ook hoe de tuner zijn bank heeft geprogrammeerd/afgesteld. Dacht dat ze zelf de aandrijflijn weerstand mee rekende. echter dit is nooit nauwkeurig.
    als je leest iedereen met 182pk software 190-200pk op de bank hebben en rond 300nm koppel zitten.
    dat is 10% hoger dan wat de fabrikant opgeeft. maar als de bank 10% te hoog weergeeft ivm aandrijflijn correctie verkeerd staat, dan verklaart het wel iets.
    zo bank doet maar 1 ding en is het wielkoppel meten.
    aan de hand van de toeren berekend het systeem het pk bij dat toerental.
    dit alles wordt daarna pas omgezet van wielpk en wielkoppel naar motorkoppel en pk.
    aandrijflijn correctie meting is haast niet te doen. trap je koppeling in, heb je alleen verlies van de versnellingsbak tot wiel. echter elke versnelling is weer anders qua weerstand. daarnaast heeft motor ook weerstand
    als ze de koppeling niet intrappen meten ze ook de afremming op de motor. echter afremmen op de motor heeft hij andere weerstand dan als je volgas rijdt met hoge inlaatdruk.

    kort gezegd geen idee of ik die meting zo direct naast die van ford kan en zal moeten leggen
    toen we bij kn filters waren, zeiden ze tegen ons ook dat ze nooit terug rekenen omdat het nooit nauwkeurig is.
    het is voor een tuner ook direct reclame als ze zeggen dat ze hem beter kunnen tunen dan ander bedrijf. Terwijl ze precies hetzelfde doen
    voor mij is het appels met peren vergelijken.
     
  4. Wat ik er wel eens van heb begrepen is dat fabrikanten hun motoren niet in de auto testen. Dus gewoon op een test opstelling met de apparatuur rechtstreeks op de krukas. Dus dan heb je zoizo al geen verliezen. Ze geven geen verlies waarden uit van de aandrijflijn dus dat is voor iedere tuner dan natte vinger werk. Volgens mij worden er door een paar bedrijven wat auto’s getest en word de gemiddelde afwijking tussen fabrieks waardes en gemeten waardes gepakt als het verlies. Wat dan weer door de kleinere tuners over genomen word. Iig dat is het idee dat ik er bij heb. Hoe het exact zit weet ik ook niet. Mocht de dyno dag weer voorbij komen als de Corona het toe laat zal ik eens vragen bij br hoe zij dat bepalen.
     
  5. 20200624_122122.jpg focus 1.6 econetic mooi resultaat
     
  6. Ziet er goed uit Lex
    Vooral dieextra Mm zal je waarschijnlijk goed voelen

    Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk
     
    Lex vindt dit leuk.
  7. Ja die zeker vooral bij inhalen en invoegen goed merkbaar
     
    Ger-B vindt dit leuk.
  8. Vanochtend bij Unlimited Tuning Amersfoort geweest met de :focus3:

    Zeer tevreden met het resultaat!

    Zie hieronder hoe het verloop van de ochtend is geweest

    [Focusclubleden] Unlimited Tuning
     

    Bijgevoegde bestanden:

    meeder en Lex vinden dit leuk.
  9. Hij had dus standaard al meer dan 170pk?
     
  10. Ja! wist ook niet wat ik zag :) had al wel het gevoel dat er meer in zat. Weet nou alleen niet of het de 182 software is die erop zat en dat ie maar 171 pk heeft. Of dat het inderdaad de 150 pk software was maar (misschien samen met de ARAL 102) toch 21 meer pk'tjes had. Jeroen van UT (en volgens mij heb ik het hier ook al wel gelezen van andere forumleden) gaf aan dat de meeste 1.5 ecoboostjes standaard al wel beetje meer hebben. Ach nu heeft ie 192 pk, en das ook wel lekker!
     
    meeder vindt dit leuk.
  11. Het valt mij ook op hoe makkelijk onze C-Max naar boven de 180 km/h gaat als je het gas in trapt en wij hebben nog wel een automaat.
    Die van ons krijgt ook meestal Aral 102 of in Nederland V-Power te drinken.
     
    collusion vindt dit leuk.
  12. Netjes hoor, daar doe je het voor :thumbup:.
     
    collusion vindt dit leuk.
  13. Echt wel, toch weer stukje meer rijplezier :)
     
    Gitzo vindt dit leuk.
  14. Koppelmonster is weer terug.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  15. Dat is inderdaad behoorlijk veel koppel. Lijkt er ook op dat er onderin de toeren veel “boost” wordt gegeven wat aansluitend weer normaliseert. Dit zie je niet alleen aan het koppel maar ook de vermogensopbouw.

    Niet bang dat je met deze tune eerder door je koppeling heen bent?
     
  16. Nouja, ik zit inmiddels op157.000 km dus die koppeling zal een keer vervangen moeten gaan worden denk ik zo:)
     
  17. Als het goed is kan ik dinsdag avond of woensdag ook een rollenbank uitdraai posten
     
  18. Veel te druk met genieten, dus hierbij ietswat laat mijn rollenbank uitdraai:
    [​IMG]
    Sinds gister rij ik met een nog grotere glimlach in mijn ST nadat deze door BR Performance getuned is naar 302 PK en 542 nm
     
    Yakko, Brambeer, gerardTDCI en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina