Beste Focusrijders
Vanwege het coronavirus (COVID-19) is door de overheid besloten dat alle bijeenkomsten worden verboden tot 1 september.
Tot die tijd volgen wij de instructies van het RVIM en zullen we meetings proberen te verplaatsen naar een later tijdstip in het jaar.

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Post hier je rollenbank uitdraai

Discussie in 'Performance' gestart door Leon Focus, 11 nov 2018.

  1. [​IMG]. Uitdraai van mijn vorige focus tdci


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  2. Net bij unlimited tuning geweest.
    Mk8 fiesta werd getuned. Vond ff leuk om zijn uitdraai te delen :)

    [​IMG]
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  3. Nice!!!!! En hoe rijd ie?
     
  4. Ik heb niet gevraagd of ik mee kon rijden.
    Moest ook weer weg :)

    Volgende week donderdag word de mijn getuned
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  5. Heeft iemand de 1.0 125pk mk4 al op de rollerbank gehad? En wat waren daarvan de standaard waardes?
     
  6. Is wel op de rollerbank geweest maar ik weet de standaard waardes niet precies iets rond de 120 pk en 189 nm ofzo.

    Gechipt naar 153pk met 231 nm heb de uitdraai gezien maar had geen interesse om hem mee naar huis te nemen.
     
  7. Ok thanks voor de info. Las dat 1.0 mk4 versnellingsbak maximaal 215nm aan kan. Zit de 231nm dan nog in de veiligheids marge?
     
  8. Weet ik niet eigenlijk, dat zie ik dan wel weer. Ik ben sowieso niet iemand die altijd vol gas rijd.
     
  9. nou denk het niet, zou wel erg knudde van ford zijn:).
    zover ik weet van de mk3.2, kunnen ze makkelijk 260nm hebben.
     
  10. Ik heb wel ergens gelezen dat in de mk4 een nieuw soort versnellingsbak heeft de maximale koppel weet ik daarintegen niet.
     
  11. ik mag aannemen dat Ford die versnellingsbak voor meerdere modellen maakt, en dat ze dan niet
    aan downgraden doen....zou een beetje dom zijn
    Dus zou mij niets verbazen als de nieuwe bak een stuk meer koppel aan kan...
    de bak die bij mij eronder ligt krijgt nu af en toe 240Nm te verduren...gaat prima,
    al denken diegene die ik inhaal daar anders over hahaha
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  12. De 125 en 140 PK versies van de 1.0 ECOboost waren in de Focus 3 nog voorzien van de Ford B6 (Getrag 6MTT250) versnellingsbak. Dit is dezelfde versnellingsbak die ook op de 1.6 / 1.5 ECOboost en 1.6 / 1.5 TDCI werd toegepast. Deze versnellingsbak kan officieel een maximum koppel aan van 285 Nm. Voor de 1.0 ECOboost was deze versnellingsbak dus behoorlijk overbemeten.

    In de Focus 4 heeft Ford er vanuit het oogpunt van kostenbesparing voor gekozen om de 1.0 ECOboost te voorzien van een andere versnellingsbak. Dit is de nieuwe Ford MX65 versnellingsbak. De MX65 versnellingsbak is ontwikkeld als vervanger van de oude IB5 5-versnellingsbak welke Ford meer dan 20 jaar heeft toegepast. De MX65 versnellingsbak deelt uit kostenbesparing interne componenten met de oude IB5 versnellingsbak en is ontwikkeld als modulair design waarbij zowel versies met 5 als 6 versnellingen beschikbaar zijn. De 1.0 ECOboost in de Focus 4 is voorzien van de MX65 versnellingsbak met 6-versnellingen (Getrag 6MTT215) welke officieel een maximum koppel van 215 Nm aan kan. Dit is binnen het MX65 gamma de versie die het hoogste koppel aankan.
     
  13. Dus toch een downgrade.....slechte zaak van Ford
     
  14. Tsja, ze willen jou eenmaal kosten besparen...
    De torsie as is een ander voorbeeld van die besparing.
    Het gaat al een tijd niet zo lekker met Ford dus ze moeten wel wat doen.
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  15. tnks voor de info @jw:thumbup:
     
  16. tegenwoordig word alles gemaakt om kapot te gaan:)
     
  17. Maar waarom zou Ford een versnellingsbak eronder zetten die (veel) meer vermogen / koppel aan kan dan wat ze zelf in hun motoren leveren? Ford hoeft toch geen rekening te houden met eventuele tuning plannen van klanten en daar hogere kosten voor te maken? Dus de 6MTT215 bak is prima voor de nieuwe Focus. Als ze daar een paar tientjes aan kosten per auto mee besparen is dat zakelijk alleen maar slim, is geen downgraden.

    Zolang je de standaard software gebruikt is er niks aan de hand, als je zelf ervoor kiest een en ander te wijzigen is dat eigen risico, heeft niks te maken met "alles wordt gemaakt om kapot te gaan".
     
  18. Wijze woorden van @Fred Je mag niet tunen, dus waarom rekening houden.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina