1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pops & Bangs

Discussie in 'Performance tuning' gestart door Bambieeee, 25 jul 2020.

  1. Haha, ik had voor het filmen van dit filmpje beter de richtingaanwijzer niet moeten gebruiken inderdaad. Dat zit er echt ingebakken bij mij :D. Ik wilde eerst van buiten filmen maar dat ging vanwege het weer niet door...
     
  2. Is nog best lastig he, goed filmpje maken van de popcorn :mrgreen:. Wil ze wel eens naast elkaar horen
     
    Kludrex vindt dit leuk.
  3. Spontane actie. Bovendien in de auto opgenomen met de voorramen op een klein kiertje want het regende. Niet te vergelijken ;). Mooi filmpje van je en mooie locatie, maar volgende keer echt meer gas geven hoor :nocheer:
     
  4. Het was bij mij een prima plek voor foto's maar niet voor video's, te donker en geen grip
     
  5. Je kunt ook stilstaand gas geven hè :mrgreen:
    Dan niet in z'n versnelling doen, anders gaat ie in de begrenzer... moet je eens horen watvoor knallen er dan uitkomen.
     
  6. Zal dat eens testen want ik had zelf juist het idee dat die het meeste popte rond de 3 duizend toeren (althans hier). Vanaf 4 duizend toeren doet die weinig, maar bovenin toerenbereik kom ik niet genoeg
     
  7. En met begrenzer bedoel ik die traction control stuiterbegrenzer van je Accessport. Staat normaal gesproken op 3,5K ingesteld. In ieder geval, als je in z'n versnelling zit en alleen je koppeling intrapt en gas geeft dan komt ie dus niet boven die ingestelde waarde. in z'n vrij houden dus :thumbup:
     
    VinRS vindt dit leuk.
  8. Ja, daar was ik van op de hoogte, maar in mijn geval knalt die juist minder hoger in de toeren, zal een de tune of uitlaat liggen. Jij hebt gewoon een hardcore oplossing met die blehr pijp van je :mrgreen:
     
  9. Er is vaak geen touw aan vast te knopen hoe vaak en heftig de knallen zullen zijn. De ene keer keer is het één harde knal en de andere keer zijn het bvb vier snelle, minder harde knallen. Bij vroeg opschakelen, lage toeren, heb ik de minste knallen. Als ik daarentegen op de snelweg (hogere toeren) het gas loslaat, dan word ik getrakteerd op minstens 10 harde knallen. Misschien is de tune wel anders en de uitlaat helpt zeker mee. Ik heb Progressive en Loud, tune is van juni 2018.
     
    Wiz en VinRS vinden dit leuk.
  10. Vind het fantastisch klinken, hoort ook bij zulke auto's, mijn zoon heeft sinds november een Renault megane RS met 265pk.
    Laatst een stukje in gereden, wat een machine, geweldig gewoon, alleen het geluid en de roffels zijn erg bescheiden, zou van mij wel veel meer mogen zijn, maar hij wil de auto origineel houden......

    Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
     
    VinRS, Kludrex en gerardTDCI vinden dit leuk.
  11. @Kludrex
    pops and bangs is niks meer bij gas loslaten de inspuiting door zetten en ontsteking stoppen.
    onverbrande mengsel wordt dan aangestoken door de ontsteking weer aan te zetten.
    kan zijn dat hij minimaal 100keer ronddraait zonder ontstekking dan 1x met ontstekking. zodat de vlam die de uitlaat in komt de brandstof aansteekt.

    bij carburateur kun je dit zelf doen, volgas, contact uit en daarna aan, heb je ook bangs.

    het klinkt idd leuk, bij atmosferische motor kunnen de knallen de katalisator vernielen. Dat gebeurt al als de motor op 3cil loopt waardoor mengsel in uitlaat te rijk is.
    bij turbo worden de klappen opgevangen door de turbo zelf. of de schoepen na al die tijd nog niet beschadigd zijn geen idee, voordeel is dat het al draait en door de bangs ook blijft draaien op hoge snelheid.
    de rede waarom pops and bangs in rally aanwezig zijn
     
    Kludrex vindt dit leuk.
  12. Had ook al begrepen dat het met de ontsteking te maken had. Weet er precies het fijne niet van, maar vind het gewoon heerlijk klinken. Hoort, of geeft meerwaarde, bij een auto waar het één en ander aan versleuteld is. Zoals Sietse13 ook al aangeeft...
     
    Sietse13 vindt dit leuk.
  13. Erg gaaf zo'n Megane RS. Heb ik ook nog naar gekeken, maar durfde de Franse slag niet aan.. Over die bescheiden uitlaat, zo is de ST standaard helaas ook. Zo te horen heeft je zoon nog een klein beetje extra motivatie (opvoeding ;) ) nodig
     
    gerardTDCI en Kludrex vinden dit leuk.
  14. Inderdaad opvoeden :cool:, voor je het weet rijden ze, en ook we, in zo'n elektrisch t3ringhok... Zonder in een ECHTE auto gereden te hebben...
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  15. Nee is echte petrol head, heeft getwijfeld tussen een ford st en de megane rs, is uiteindelijk de megane geworden, moet eerlijk zeggen dat ik de megane ook mooier vind dan de focus st, ondanks mijn ford hart.... Vooral de rs monitor is leuk speelgoed..
    In de rs stand popt en bangt hij wel wat meer, maar nog niet genoeg naar mijn mening, probeer hem al een beetje richting een dikke akrapovic te sturen maar hij hapt niet [emoji1787]
    [​IMG][​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
     
    Iodokus, Kludrex en gerardTDCI vinden dit leuk.
  16. #56 Kludrex, 31 jan 2021
    Laatst bewerkt: 31 jan 2021
    Leuk, dat doe je goed. Maar een Akrapović wordt sparen geblazen...

    Edit: ik vraag me ook af of de topic starter sinds 25 juli 2020 een beslissing heeft kunnen nemen. Was waarschijnlijk een spontane brain fart... Letterlijk.
     
    Sietse13 vindt dit leuk.
  17. Of pa moet sponsoren....:haha:
     
    Thieske, Sietse13 en Kludrex vinden dit leuk.
  18. ... Over opvoeding gesproken haha.
     
  19. Ik wilde net zeggen, hij wacht gewoon totdat pa sponsert :cheer:

    Mooie RS! De lijn van zo'n coupe/3drs hatch is veel fijner dan een 5 deurs hatch
     
    Sietse13 vindt dit leuk.
  20. Heb er nog geen tijd voor gehad maar misschien dat ik het er ooit nog op laat zetten...
     
    Kludrex vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina