1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Plaatsen Sportluchtfilter.

Discussie in 'Handleidingen Focus III' gestart door Matiscus, 11 aug 2013.

  1. Ik denk dat je er 100 cc naast zit...
     
    Dieselvink vindt dit leuk.
  2. Bij een snelle blik op de beide filters lijken de K&N 57S-4000 en E-2993 veel op elkaar (op dopje en nieuwe luchtfilterhuisdeksel na).
    Maar ik probeer even goed te begrijpen waar de (prestatie) verschillen nu zitten. Ik kom er niet helemaal uit of er bijv verschil in grootte zit. Ik zou me zo kunnen voorstellen dat de filter van de 57S-4000 groter is tov E-2993, waardoor ook de andere filterhuisdeksel nodig is.
    Want dan kan ik me voorstellen dat groter oppervlak meer lucht kan aanzuigen=meer vermogen. Maar uit de gegeven cijfertjes op de site kan ik het niet achterhalen. sterker 57S-4000 heeft een Hight van 195mm en E-2993 van 210mm.
    Iemand beide in het echt kunnen vergelijken?

    Anders vindt ik prijsverschil voor een ander dekseltje wel hoog. Mijn auto is nu net een maandje oud, dus de originele deksel ziet er nog prima uit :)

    Ik heb zelf 2.0 TDCI 150pk, bij iemand bekend of hier ook mogelijk sprake is van eerdergenoemde storing?
     
  3. Het filter uit de 57S-4000 Kit is ook los verkrijgbaar. Dit filter heeft nummer K&N E-9289 en kost nauwelijks meer als het standaard E-2993 vervangingsfilter. De maatvoering van beide filters verschilt nauwelijks.

    Ten opzichte van de E-2993 heeft het E-9289 filter meer lamellen en dus effectief ook een groter filteroppervlak. Daarnaast heeft het E-9289 filter ook nog eens de verwijderbare dop. Wanneer de dop is verwijderd zit hierachter ook nog eens extra filteroppervlak.


    Ik heb zelf het E-9289 filter in mijn 1.0 ECOboost 125 PK. Dit filter is vooralsnog probleemloos en ik heb nog geen moment spijt gehad dat ik voor dit filter heb gekozen i.p.v. het standaard vervangingsfilter.
     
  4. #24 Iodokus, 30 jan 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jan 2016
    Ik kan alleen maar bevestigen wat JW al schrijft. De enige aanvulling die ik heb is dat het verwijderen van de dop bij een motor met meer vermogen heel erg duidelijk merkbaar is en dat is dan ook de reden dat ik voor de 57S-4000 performance intake gekozen heb. Plaats ik nu de dop dan is dat per direct merkbaar en dat is los van het geluid :mrgreen:

    Overigens is de deksel die K&N levert helemaal glad van binnen anders dan de OEM deksel. Of dit echt een voordeel is weet ik niet, volgens K&N ondervindt de stroomlucht zo nog minder weerstand.
     
  5. Tot in hoe verre heeft het plaatsen van een sportluchtfilter nut bij een TDCi??

    Ik had in de Focus altijd een Green inlegfilter.
    Zit te twijfelen of ik dit bij de Mondeo ook weer zal doen
     
  6. #26 chris.czekalski, 2 feb 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2016
    Heb daarstraks de pipercross px1746 geplaatst op mijn 2.0 tdci 150pk.zal eens kijken de komende dagen of het al iets doet.volgende maand wordt ie wel gechipt en bij dvx zeiden ze dat ze dan nog beter de fijnafstelling kunnen doen. Wilde echter een droge filter, om problemen met de LMM te voorkomen.
     
  7. Een Pipercross filter moet volgens voorschrift na elke reinigingsbeurt ook worden voorzien van olie. Het is dus niet zo dat een Pipercross filter geen olie bevat.
     
  8. Klopt,heb er een product bijgekregen.filter moet wel uitgewassen worden nadat het product erop is gedaan.
     
  9. #29 speedy-p, 2 feb 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2016
    [MENTION=18141]chris.czekalski[/MENTION] Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaringen. Vooral of je ook iets merkt aan performance en/of geluid. Laat je wat weten?
     
  10. #30 Iodokus, 2 feb 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2016
    Het betreffend Pipercross filter is een prima filter ik heb het zelf gebruikt in mijn toenmalige 1.6 Ecoboost, heeft er bijna 80K in gezeten.

    Het ondestaande berust echter op een misverstand en is al vaker besproken op het forum:

    Het reinigen van een Pipercross filter bestaat uit een aantal stappen en een reinigingset bestaat uit twee spuitbussen.

    1) Het filter eerst ontdoen van het ergste vuil, blaadjes, beestjes, zand. Je kan dit het beste doen door gebruik te maken van een borstel met zachte haren.
    2) Spuit het filter in met Air Cleaner Additive en laat dit 30 min. intrekken. Daarna goed uitspoelen met lauw water van de schone naar de vuile zijde.
    3) fillter aan de lucht laten drogen, vooral geen externe hitte bron gebruiken ook niet in de zon leggen.
    4) Als het filter goed droog is inspuiten met Air Filter Dirt Retention Additive (niet meer uitspoelen)

    Kortom ook een Pipercross filter is voorzien van olie ;)
     
  11. Kreeg daarnet een foutmelding tijdens het rijden. Ik moest motoronderhoud laten doen en ie ging niet meer harder dan ik aant rijden was. Motor stilgelgegd en opnieuw gestart, geen probleem meer. Starks toch eens even laten uitlezen om te weten waaraan het lag. Enigste wat ik nu kan indenken is dat het een fout was van de LMM, ben dus benieuwd.
     
  12. [MENTION=20094]speedy-p[/MENTION]
    ik vind dat de auto sneller reageert op het gaspedaal. Voor het geluid moet je niet bij een diesel zijn hé. Dan moet je de kat al laten leegmaken en dpf wegnemen en volledig laten uitschrijven.
    Je hoort wel beter dat de turbodruk ontsnapt, maar is echt miniem.
     
  13. Probleem was lekkage luchtinlaat.filter trok zich blijkbaar altijd los.heb een nieuwe gekregen en tot nu geen probleem meer.dus eens kijken of het zo blijft.
     
  14. Toch terug naar origineel.ging iedere keer in noodloop als ik een tijdje aan 2500rpm reed.onverklaarbaar.maar was geen doen zo.alsof de auto detecteert dat er te veel lucht binnenkomt wat volgens mij geen kwaad kan.
     
  15. #35 PhoenixNLx, 12 feb 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 feb 2016
    Hebben mensen die pipercross filter erin zitten met behuizing dicht of open? Ik ben op zoek naar een luchtfilter waar je het 'aanzuigen' en afblazen door hoort als je gas vol intrapt.
    Of moet ik dan die K&N hebben zodat ik dat 'gaatje' in de zijkant heb voor het geluid?

    beter link gevonden: https://www.youtube.com/watch?v=AILVk_c5DFE
     
  16. Voor de :focus3: hebben Pipercross en K&N geen openluchtfilter. De K&N E-9289 (filter) en 57S-4000 (deksel + filter) zijn meer semi open als het dopje aan de zijkant is verwijderd.
     
  17. Ik zie het ja, ok top! Die eerste past dus gewoon in je huidige luchthuis (waar je dan zelf een gaatje in moet maken voor de dop eventueel?) en de 2de komt met luchthuis erbij(inclusief dop/gat)?
     
  18. Voor de duidelijkheid passen zowel E-9289 en 57S-4000 in je luchtfilterhuis. Het enigste verschil is dat 57S-4000 een deksel voor het luchtfilterhuis heeft dat van binnen glad is. Beide filters hebben aan de zijkant een opening met een kleine deksel. Je hoeft dus zelf niets te maken.

    De enigste K&N inlegluchtfilter voor de :focus3: zonder opening aan de zijkant is E-2993
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  19. Even vraagje over de pipercross.Iemand bestelde deze maar zou cm te kort zijn en ligt dus los in het filterhuis?Is dit zo of heeft hij verkeerde besteld?Heb namelijk juist ook 1 besteld.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
     
  20. Welk type Pipercross?
     

Deel Deze Pagina