Ik heb de volgende dag alles gereset. We gaan het zien wat het doet. Wat ik wel vind tot nu is het regenereren mwoa. Had ik meer van verwacht.
In de eco stand regenereert het systeem wat harder of de L stand op de schakelknop indrukken, maar ook binnendringen van de voetrem wordt er geregenereerd. Het is niet zo dat je de restant kilometers dan omhoog ziet schieten hier in het vlakke land hoor, maar het werkt wel. In een lange afdaling zie je de km wel oplopen zeker met een caravan erachter In sync kun je een scherm naar voren halen met de energie stromen van accu en motor naar de wielen en retour naar accu best grappig voor even.
Klopt, die heb ik inderdaad gevonden. Gisteren naar werk in EV nu gereden icm L. Er komt geen km bij na 500 meter zijn er al 2km verdwenen….
Je moet ook af en toe het gaspedaal los laten ! Let wel ook de verwarming/airco en alle elektronica wordt tijdens rijden gevoed uit de hoog vermogen accu. Vandaar dat het verstandig is om de auto voor te verwarmen/koelen aan de paal
Ik heb afgelopen zomer in Oostenrijk pas echt de km’s zien oplopen van de accu. Daar ben ik solo (dus zonder caravan) van een berg naar beneden gereden en heb ik over een afstand van 17km toch nog 25km gegenereerd. Dat rijdt wel heel fijn in de Kuga, die zet je in eco en dan in L en dan hoef je je rem bijna niet aan te raken op de hele weg naar beneden. In NL komt er bijna nooit km’s bij. Wel merk ik dat in de normaal modus de auto zo nu en dan overgaat op elektrisch rijden ook al is de accu leeg. Zo rij ik enkele reis 147km naar me werk. Daarvan is vaak aan het eind van de rit ca 65-70km elektrisch geweest.
De L gebruik ik ook zo. Gebruik de rem bijna niet, ik vind dat wel lekker rijden, stadsverkeer dan. Ik ga alle rijmodus proberen, het zit erop, dus kijken wat het doet.
Ik neem aan dat je L niet permanent gebruikt in stadsverkeer. L wordt aanbevolen in heuvelachtig gebied of bij gebruik van een aanhanger. Zelf gebruik ik L alleen bij het afremmen en niet bij volle accu, anders gaat de benz. motor aan, onder de 80% accu gebeurt dat niet.
Ik heb m niet continu aan staan maar gebruik hem nog al eens om inderdaad de rem niet in te hoeven trappen. Wat ik ook merk is dat als ie in normaal staat nog wel eens de motor erbij neemt zonder noodzaak ik zet m dan via de EV knop in elektrisch only dan pakt ie er minder vlug de motor bij zeker op korte stukken en in de winter voorkomt dit dat de benzine motor aan gaat en dan aan blijft om door te warmen. zlefs als de accu leeg lijkt zit er nog voldoende in om nog wat elektrisch te rijden een stukje genereren levert dan ineens weer paar km extra op, niet zozeer op de meter maar wel in de praktijk.
Ja het is niet altijd zichtbaar heb ik al gemerkt. L een paar keer gebruikt, bv bij vluchtheuvels waar ik op af rij.
Mwa , een vluchtheuvel is niet bedoeld om overheen te rijden. En ook niet van dien aard dat het je iets oplevert inderdaad
Vluchtheuvel is misschien niet het juiste woord. De drempels / hobbels / verhoogde schijven op de weg om de snelheid eruit te halen
Dat had ik wel aangegeven voor aflevering en de verkoper heeft het doorgegeven. Echter zie ik in de FordPass bij onderhoud nog wel staan. Hoe lang duurt dat zoiets verwerkt moet zijn in het systeem?
Er is een terugroep actie die heel lang in mijn app stond. En dan heb ik het over een half jaar tot een jaar. Ze hadden/hebben er domweg geen software voor. Ik weet niet meer hoe de terugroep actie genaamd was. Normaal als een terugroep actie is uitgevoerd duurt het een dag tot een paar dagen. Dan had jij het al moeten zien.
Staat er na een week nog steeds in. Maandag maar eens bellen. Nog steeds een dikke glimlach als ik instap, wat een heerlijke auto. Ik rij bijna alles op EV Nu. Thuis aan de lader met de zonnepanelen. Benzine tank is pas een kwart uit. Lekkerrrr