1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Overstap van focus naar kuga

Discussie in 'Mijn auto' gestart door Johan raaijmakers, 3 dec 2022.

  1. Helaas 5 mnd geleden overgestapt van een mooie focus st-line tdci naar een hoge instap st line kuga 2.0 tdci met nu 200 pk . Wat een geweldige mooi auto , wel lekker duur in de wegen belasting ,een zoek opdracht gegeven aan house of cars in Eindhoven en 3 weken later had hij hem en maar met 61000 km op de teller, gelukkig geen spijt van de aankoop gehad 1B1A5ED7-2087-4D84-A063-BD0C0971F24B.jpeg E3F62234-A7D2-4B24-A918-83E00C424802.jpeg 1B1A5ED7-2087-4D84-A063-BD0C0971F24B.jpeg E3F62234-A7D2-4B24-A918-83E00C424802.jpeg 34BE051E-95D0-48EF-AE61-326F18AE8190.jpeg E2E35FD9-F1C8-4C95-AF5E-D280F33E4DAF.jpeg AAF4D6A7-11EE-4CDF-AA25-33B6251EAB7E.jpeg 1B1A5ED7-2087-4D84-A063-BD0C0971F24B.jpeg E3F62234-A7D2-4B24-A918-83E00C424802.jpeg 34BE051E-95D0-48EF-AE61-326F18AE8190.jpeg E2E35FD9-F1C8-4C95-AF5E-D280F33E4DAF.jpeg AAF4D6A7-11EE-4CDF-AA25-33B6251EAB7E.jpeg D9FCCEA1-D686-46F3-9E5A-DC2F4DBBE324.jpeg 1B1A5ED7-2087-4D84-A063-BD0C0971F24B.jpeg E945C6FA-3BEB-4B45-ABDF-4658EACD0D1C.jpeg
     
    René., FoRiri, TWA en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. Gefeliciteerd met de Kuga...blijf dit een mooi model vinden.

    Was het een noodgedwongen overstap? Omdat je aangeeft helaas over te hebben moeten stappen van de Focus naar Kuga..
     
    Johan raaijmakers vindt dit leuk.
  3. Gefeliciteerd!
    Mooie auto hoor!
     
  4. Prachtwagen zeg! Hogere instap is altijd fijn, jammer dat de maandelijkse kosten dan zo hoog worden.
     
  5. mooie Kuga....veel plezier er mee
     
  6. Mooi hoor!

    Beetje afhankelijk van het model dat je kiest, er zitten er tussen die amper tot niet duurder zijn dan een "normale" auto.
     
  7. Ja ik heb 6 jaar geleden een ernstig auto ongeluk gehad waar ik blijvend invalide door ben geworden, lage instap kon echt niet meer en ik wil niet van ford af daarom deze keuze
     
  8. Ja helaas wel , invalide geworden door een ernstig auto ongeluk en het gaat gewoon niet meer dat uitstappen
     
  9. Oh wauw, dat is heftig. Hopelijk zorgt de kuga voor wat comfort.
     
  10. De meeste zijn toch een stuk zwaarder en duurder in verbruik. Heb je nog een goed advies wat wel een beetje te doen is?
     
  11. gefeliciteerd Johan. :thumbup:
    de reden voor de overstap is niet leuk maar ik hoop dat jullie veel plezier gaan beleven aan deze mooie Kuga. :thumbs:
    sterkte!
     
  12. Fraaie Kuga, veel plezierige en veilige km's ermee!
     
  13. Bijvoorbeeld een Volkswagen Tiguan, die is amper zwaarder dan een Golf.
    Meen (zonder het opgezocht te hebben) dat de Mazda CX modellen ook niet overdreven zwaar zijn.

    Van een Kuga zou ik het overigens ook niet weten, maar wat naast een ietwat mindere stroomlijn nog het meeste meetelt is het gewicht dat een eventueel AWD systeem met zich mee brengt.
    Kies je gewoon voor een voorwiel aangedreven auto scheelt je dat de nodige kilo's.
     
    VdR-HJD en gerardTDCI vinden dit leuk.
  14. Het verschil deze en de focus allebei tdci is toch ruim hoor de focus 1300 kilo en deze een 2.0 awd 1717 kg
     
  15. Tiguan en CX-5 zitten rond de 1400kg leeg dus 1500kg rijklaar.
    De Kuga is 1465kg leeg. Dus net een groep hoger in de belasting.
     
  16. Veel fijne kilometers met de Kuga.
     
  17. Mijne 1616 leeg massa rijklaar 1717 kg is een 2.0 tdci awd
     
  18. En een 2 liter in plaats van een 1.5/6 blok en het AWD systeem dat rustig 200 kilo weegt.
    Een Kuga zonder AWD zal dus een kilo of 100-150 boven een Focus zitten.
    Ik heb in het verleden nog wel eens zitten kijken naar een Audi A4 en met of zonder Quattro aandrijving scheelde 200-en-een-beetje kilo op de voorwiel aangedreven versie.

    Ter vergelijk: auto hier weegt 2200 leeg, 4x4 systeem met tussenbak en allemaal van dat soort grappen, zwaar motorblok en uit de tijd dat gewichtsbesparing nog niet zo'n dingetje was.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  19. Mijn 2WD Kuga MK2.5 Vignale met 150 PK 1.5 ECOboost motor heeft op kenteken een leeggewicht van 1479 KG.

    Overigens heeft zover ik heb kunnen vinden elke 2WD Kuga met 120 of 150 PK 1.5 ECOboost dit zelfde leeggewicht op kenteken. Op papier weegt een Kuga Trend Essential zonder enige opties dus net zoveel als een full options Vignale.

    Ter vergelijking, een Focus MK3.5 weegt als Wagon 200 KG en als Hatchback zelfs 250 KG minder als de 2WD Kuga met dezelfde motor. De Kuga is dus aanzienlijk zwaarder. Dat merk je en zie je ook direct terug in het brandstofverbruik.
     
    shiverrrr en VdR-HJD vinden dit leuk.
  20. Die leeggewichten kloppen in de praktijk ook nooit.
    Bij sommige auto's is het dan ook behoorlijk schrikken als je ze daadwerkelijk op een weegbrug zet en ziet dat je lang niet zoveel laadvermogen hebt als je zou denken.
    Ze pakken inderdaad de meest kale versie voor het gewicht zo lijkt het.
     

Deel Deze Pagina