1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.0 EcoBoost 125pk open luchtfilter focus 1.0 125pk

Discussie in 'Performance' gestart door Victor010, 10 sep 2018.

  1. Welke heeft meer nut, de k&n met kap, of de pipercross? of is het gewoon wat ik neer wil leggen . k&n kost aanziendelijk meer maar is het veel beter. Heeft iemand er nog 1 te koop misschien
     
  2. Er is veel geschreven over het verschil op het forum. Door alle beschrijvingen ben ik gegaan voor de Pipercross, vooral omdat ik vind dat de K&N te nat is en problemen kan veroorzaken. Zoek maar even op het forum dus.
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  3. Kwa geluid de kn iets meer, ik heb ze allebij :)
     
  4. Kn gisteren op de meet gekocht, geluid kn is hetzelfde als pipercross zonder kap erop.
     
  5. Ik hoorde wel degelijk verschil tussen pipercross en k&n hoor. Zeker met dop eruit. Maar nogmaals, zoek even op het forum, deze discussie is al vaker geweest.

    Wat mij betreft mag dit topic gesloten worden.
     
  6. Ik vraag me trouwens af of ik de deksel van het filterhuis er af kan laten. Ik heb bij vol vermogen regelmatig het idee dat ik toch nog te weinig lucht krijg en dat de computer hem dan een beetje knijpt.
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  7. Hebben ze me zondag afgewezen, had ik ook namelijk.
    Maar bij warme motor pakt ie dan teveel warme lucht ipv koude.
     
  8. Ja ik heb de tekst verkeerd geschreven eigelijk.:)
    Ja zeker is kn beter hoorbaar als de pipercross.
    Maar ik had de deksel eraf bij de pipercross en dan is ie gelijk aan de kn haha.
    Maar sluit dit topic maar idd
     
  9. Maar het filterhuis van een RS is toch ook open?
     
  10. Idd maar daar komt nog niet veel warme lucht binnen
     
  11. Is mij ook maar verteld hoor,
     
  12. er is gebleken dat warme lucht of koude lucht niet heel veel verschil levert. de rede was dacht ik dat je turbo het lucht ook opwarmd en de intercooler het probeert te koelen. inlaatlucht is altijd rond de 40-50graden

    voor turbo maakt de luchtfilter niet veel uit. door de turbo zuigt hij toch de hoeveelheid lucht aan die hij wil. bij wat meer weerstand kan hij wat later reageren maar dit is nauwelijks merkbaar.
    dat de ecoboost ene keer beter oppakt dan de andere keer is dat je ene keer overboost hebt andere keer niet. dat wil zeggen ene keer 240nm koppel en andere keer 270nm koppel, dit zal je idd voelen
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  13. Het RS luchtfilterhuis tis aan de bovenzijde door middel van de rubber seal afgedicht ten opzichte van de motorkap. Hierdoor wordt alleen (koude) lucht vanaf de voorzijde aangezogen.

    Wanneer je bij het standaard luchtfilterhuis het deksel verwijderd is het filterhuis op geen enkele wijze afgedicht en kan er dus ook warme lucht vanuit de motorruimte worden aangezogen. Het is prima mogelijk om zonder deksel te rijden maar dan zal je er zelf voor moeten zorgen (bijvoorbeeld door hitte / luchtgeleiding schilden) dat er alleen koele lucht kan worden aangezogen.


    Zelf rij ik al geruime tijd met een RS luchtfilterhuis in combinatie met een K&N E9289 filter. Naast dat het RS filterhuis aan de bovenzijde open is rij ik ook zonder de verwijderbare dop in het filter. Hierbij is het aanzuiggeluid mooi aanwezig maar zeker niet overdreven (de turbo dempt het aanzuiggeluid aanzienlijk). Wat prestaties betreft heb ik ook niets te klagen. Met deze combinatie loopt de motor prachtig en ik heb nog nooit het idee gehad dat de motor inhoud als gevolg van te weinig lucht dat wordt aangezogen.
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  14. Las dat een open luchtfilter alleen voor een mooie geluid zorgt , maar niks toevoegde aan meer pk?
     
  15. dat klopt.
    motor zonder turbo daar kan het voor een enkele pk extra leveren. ivm aanzuig deel voor minder weerstand zorgt.
    turbo-motor zuigt juist lucht aan en drukt het daarna samen.
     
  16. Als de auto standaard is, doet t idd niks, maar ga je m chippen met een andere filter, dan kan je paar pk meer winnen met een maatchip
     

Deel Deze Pagina