1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.0 Ecoboost 250pk onderstuur

Discussie in 'Performance' gestart door Arthur, 27 sep 2018.

  1. Ik heb een Focus ST 2.0 (250PK) van 2017. Hiervoor had ik een Focus 1.0 (125PK) van 2014.
    Om eerlijk te zijn heeft mijn ST meer last van onderstuur dan mijn vorige Focus.
    Herkennen jullie dat?
    Zo ja, komt dat doordat de auto 125KG zwaarder is, of door mijn Vredestein Quatrac 235/40R18 95Y M+S banden of...?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Banden kunnen inderdaad een verschil maken. Gewicht van de auto is denk ik meer afhankelijk van hoe de gewichtsverdeling is.
     
  3. Allseason banden 100% oorzaak. Zijn gewoon niet voor sportief rijden
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  4. 1.0 125pk naar 2.0 250pk, heeft niet alleen met de banden te maken maar vooral ook door het enorme verschil aan pk in zo goed als dezelfde auto. Doe je wel voorzichtig :sturen:
     
    Rob Holthuijsen en Leon Focus vinden dit leuk.
  5. Onderstuur heb je ook zondr gas te geven in de bocht ;)
     
  6. Ik beweer ook niet anders?
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  7. #7 Mpothoven, 27 sep 2018
    Laatst bewerkt: 27 sep 2018
    Wat heeft verschil van pk met bochtsnelheid te maken dan?

    Maar boeiend :P meeste ligt aan de banden
     
  8. #8 Thieske, 27 sep 2018
    Laatst bewerkt: 27 sep 2018
    Zelfs met perfecte banden kan het zijn dat je 250 pk niet fatsoenlijk op de weg kan krijgen als je het gaspedaal aanraakt, met 125 pk gebeurt dit minder snel.

    Als je een kind tegen een koelkast laat duwen beweegt de koelkast een klein stukje, als een volwassene tegen dezelfde koelkast duwt beweegt de koelkast veel meer. Dit is niet alleen afhankelijk van de maat schoenen (grip) en het formaatt van diegene die duwt (gewicht) maar ook van de techniek (ophanging) en de kracht (pk).
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  9. ik zou ook idd zeggen de banden. all-season banden zijn banden die niet goed in de winter functioneren ( ten opzichte van winterbanden) en niet goed in de zomer presteren(ten opzichte van zomerbanden)
    buiten dat is de vraag welke banden lagen op de andere focus. waren deze smaller? andere inch maat?
    ga er zelf wel van uit dat je bedoelt met natte wegdek
    bij droge wegdek zou het kunnen zijn dat je een andere type bak hebt en daar een andere soort diffrentieel in hebt. die stugger is, ter voorkoming dat bij volgas je wagen naar rechts trekt. kort gezegd je linker as draait makkelijker rond dan de rechter en zal bij veel vermogen het effect groter worden, diff kan dit voorkomen door stugger te zijn. gevolg andere rij/stuurgedrag
     
  10. Persoonlijk denk ik ook de banden, maar ze zaten erop en nog nagenoeg nieuw.
    Gewicht komt door ander onderstel, zwaardere motor, grotere schijven etc. dan de vorige Focus.
     
  11. Bedankt voor je bezorgdheid, maar ben wel wat gewend als ex-verkeersdiender :)
     
  12. Welkom op het forum trouwens :D
     
  13. De eerste keer dat er winterbanden op mijn st kwamen schrok ik met kapot, als je dan gas geeft voel je de auto als een dwijl over de weg gaan. Het went op den duur en je leert de auto dan kennen en hoe je ermee om moet gaan maar ik ben toch altijd blij als de zomerbanden er weer op gaan!

    Ik denk dat jij dit effect ook hebt met all season banden. Eigenlijk zijn dit soort banden totaal niet geschikt voor dit soort auto's.
     
  14. Het zou meerdere oorzaken kunnen hebben maar ik moet zeggen dat de banden wel een belangrijke oorzaak kunnen zijn.
    Bij mijn vorige auto zat er vredestein onder toen ik hem kocht en vond het toen al waardeloos. Nu zitten er bij mijn nieuwe auto weer vredestein onder en vind het weer waardeloos.
    De auto glijd en slipt meer op Vredestein dan op conti's of Michelin wat ik normaliter onder heb liggen.
     

Deel Deze Pagina