1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Onderhoud

Discussie in 'Performance' gestart door TitaniuM, 28 mei 2007.

  1. Hai,

    Allereerst wil ik melden dat ik niet direct een idee had waar dit onderwerp bijmoet.

    Ik heb een vraag over de onderhoudsbeurt van de Focus I. Ik heb 'm bijna een jaartje, de garage raadde me aan om de 5.000km te laten onderhouden. Geldtrekkerij? Anyway, toen ben ik geweest bij 8.200km.

    Klopt dit dat bij 5.000 beurten ook olie ed gebruikt worden van een goedkoper merk? Indien ja kan dit kwaad als je dan 15.000 km wacht en dan onderhoud doet (zoals het boekje en Ford aangeeft).

    Om de 5.000 lijkt me van het goede teveel, die vorige beurt koste in vgl met een andere Fordgarage veel minder (waarschijnlijk ook minder gecontroleerd) en mindere kwaliteit? Het was juist olie en ruitenvloeistof.


    Dus mijn vraag:

    - om de 5.000 garage?
    - goedkopere producten bij 5.000?
    - kan het kwaad om nu om de 15.000 te nemen?
    - tellerstand staat bijna 48.000 zit groot onderhoud aan te komen?

    edit: de handmatige airco lijkt minder (?) te koelen. Kan ik ergens dit controleren of er iets gaande is?

    Vloeistof van servopomp staat stuk boven maximum, kan dit kwaad?

    Wie kan me helpen? :P

    mvg TitaniuM
     
  2. Om de 5000 km klinkt in mijn oren idd als geldtrekkerij.
    Om de 10000/15000 of 1 jaar is de normale maatstaf.
    In het boekje van je auto staat precies wat er bij welke km-stand moet gebeuren.
    De Forddealer heeft hier vaste prijzen voor: foldertje bij de dealer verkrijgbaar.
    Iets boven het max vullen lijkt mij nooit goed, staat er niet voor niks op.
    Kans op overstromen bij warmworden/drukoppbouw.
    De dealer gebruikt hierbij alleen Motorcraft onderdelen(als het goed is).
    Airco zou je misschien de luchtuitblaas temp kunnen meten, moet de 4 graden met gemak kunnen halen met de fan op de laagste stand (stand 1 dus) en de airco op z'n koudst.
     
  3. Om de 5000 km is niet nodig. En nooit op olie bezuinigen, een van de belangrijkste dingen in een auto.
     
  4. inderdaad zakkenvullerrij hij moet een beurt hebben 1x per jaar of 20.000 km en 1x per drie jaar of 60.000 km een grote beurt waarbij je elk jaar een carroserie controle moet laten doen
    als je je onderhoud bij de dealer laat doen zit dit er standaard bij de beurt komt ook op je factuur te staan
    wil je je onderhoud zelf doen laat dan apart bij een ford dealer een carroserie inspectie doen kan je een hoop ellende besparen in geval van roest je heb er 12 jaar garantie op
    mijn advies ga naar een goede ford dealer en laat daar je onderhoud doen
     
  5. Mijn focus is van 04/2004. Het eerste jaar lijkt me onbekend. In 2005 werd ie ingeschreven met zon 17.500 kms , er is onderhoud in 2005 en 2006 gedaan en door mijzelf in 2007. Slechts 1x corosseriecontrole ingevuld (2005). Dus zit ik gekloot bij eventuele roest? Pas na aankoop (tekenen contract) bleek het dan nog eens een accidentée te zijn... :cry: .

    Hoe snel kan een Focus roesten? Binnen de 2jaar? 3jaar? Nu is er nog geen roest te zien onderaan de deurranden (was ze iedere keer af en simoniseer ze 3x per jaar.) Wel roest de naad van de motorkap (binnen) maar deze is dan ook overspoten.
     
  6. gewoon een controle laten doen als er niets is is dat mooi en dit gewoon elk jaar laten doen en als er dan tocht roest is is het aan toonbaar dat je hem heb laten controleren en er dat het elk jaar goed was vraag na een controle ook het inspectie formulier mee dat is tevens ook jou bewijs dat er geen roest is geconstateerd en dit bij je factuur en klaar is bij eventuele verkoop ook een goed argument want ook een dealer vraagt naar het boekje geen boekje is de inrul altijdt lager
     

Deel Deze Pagina