1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Onderdeelnummer / FINISnummer voor FOCUS II

Discussie in 'Handleidingen Focus II' gestart door Chris van S., 12 jan 2009.

  1. heeft Mike die niet meer liggen> [MENTION=16116]focusfankerkdriel[/MENTION]
     
  2. Volgens mij waren die met carbon look ik wil ze gewoon plain zilver

    StephenV FoFo 1.6 benzine 100pk 2006
     
  3. ik heb enkel nog de donkergrijze variant zonder stoelverwarming.
    Maar fijn dat je aan me denkt Gerard :thumbs:
     
  4. Niemand?
     
  5. Dit topic helemaal nagezocht op remschijf en remschijven en alleen een setje van de ST gevonden!
    Kan dan niemand me vertellen of de nummers kloppen?
    Moet die dingen nu echt gaan bestellen!
     
  6. Voor de Focus 2 fase 1 met de 2.0 Duratec HE motor heb je de volgende onderdelen nodig.


    Finis 1520297 (Remschijf voor 300mm) €95,- per stuk.

    Finis 1500156 (Remschijf achter 280mm) €80,- per stuk.

    Finis 1321517 (Remblok voor) €150,- per set.
    Alternatief Finis 1753844 (Remblok voor Motorcraft) €105,- per set.

    Finis 1360254 (remblok achter) €110,- per set.
    Alternatief Finis 1809259 (Remblok achter Motorcraft) €85,- per set.


    De genoemde prijzen zijn (afgeronde prijzen) van half 2016 en kunnen inmiddels wat zijn gewijzigd.
     
  7. Overigens ben ik van mening dat voor de prijzen die je bij de Ford dealer betaald kwalitatief betere remonderdelen te krijgen zijn.

    Zelf heb ik zeer goede ervaring met Brembo schijven in combinatie met Textar remblokken. Dit remt naar mijn mening beter als de originele (ATE) remschijven en remblokken en produceert ook nog eens minder remstof.

    De Motorcraft remblokken heb ik persoonlijk minder goede ervaringen mee. De laatste keer dat ik deze heb gemonteerd had ik last van piepen bij zacht remmen en daarnaast waren deze remblokken dermate hard dat de remschijven harder sleten als de remblokken.


    Als je dan toch voor originele Ford remonderdelen kiest is het verstandig om ook eens op Ebay in Duitsland te kijken. Er zijn enkele Duitse Ford dealers die op Ebay originele Ford onderdelen aanzienlijk goedkoper aanbieden.
     
  8. Klopt. Komplete set met Motocraft remblokken en originele schijven voor 225 euro.:cool:
     
  9. #430 Tigershark, 27 feb 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 feb 2017
    Wat is het finis nummer van de rubberen ontluchtingsdop van de extra tank voor de koplamp sproeiers?

    [​IMG]

    Onderdeel 17B610C
     
  10. Ik ben er inmiddels al achter gekomen, Finis 1317327.
     
  11. Hoe is trouwens de kwaliteit van Brembo tov origineel Ford?
     
  12. Naar mijn mening zijn de vervangings remschijven van Brembo gelijkwaardig zoniet beter als de standaard Ford (ATE) remschijven.

    Zoals al eerder vermeld had ik zelf op mijn vorige Focus 2 Brembo gecoate schijven (de gecoate delen roesten niet) in combinatie met Textar remblokken. Ik heb dus geen ervaring met Brembo remblokken.

    De combinatie van Brembo schijven en Textar remblokken vind ik persoonlijk erg goed. Dit remt stukken beter als de originele schijven en blokken en geeft minder remstof dat ook nog eens gemakkelijker van de velgen te verwijderen is.


    Ondanks dat mijn huidige Focus 3 pas 26.000 KM op de teller heeft staan en de remmen nog lang niet zijn versleten zit ik er wel aan te denken om rondom de remschijven en remblokken te vervangen. Ik vind het remvermogen niet heel overtuigend en de originele remblokken geven veel remstof dat ook nog eens vrij lastig te verwijderen is.
     
  13. Ik zie in de originele post dat er FINIS nummers bestaan voor de grilles van de Focus ST. Hier wordt onderscheid gemaakt tussen het bovenste deel en het onderste deel. Is het bovenste deel voor de grille tussen de koplampen? En indien ja, is er ook een FINIS voor dat deel van de grille, met chromen rand, voor de 'normale' Focus 2-1 (wagon)?
     
  14. #435 StephenV, 29 apr 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 apr 2017
    Ik ben via marktplaats en onderdelenlijn ff opzoek geweest naar die bedieningspaneel van de handmatige airco.

    alleen hebben ze andere onderdeelnummers.

    Wat is het verschil?
    7M5T19980AA
    7M5T19980AD
    7M5T19980AB

    7M5T19980BD
    7M5T19980BB
    7M5T19980BA

    En welke kan ik dan het beste kiezen als er al verschil in zit?

    Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
     
  15. 7M5T-19980-AA
    7M5T-19980-AB
    7M5T-19980-AD

    Een bedienigspaneel waarvan de suffix met een A begint is niet geschikt voor elektrische bijverwarming (PTC heater).


    7M5T-19980-BA
    7M5T-19980-BB
    7M5T-19980-BD

    Een bedienigspaneel waarvan de suffix met een B begint is wel geschikt voor elektrische bijverwarming. Dit type paneel heeft extra componenten op de printplaat die benodigd zijn om het elektrische bijverwarming systeem te kunnen schakelen.


    Verder zit er geen enkel verschil tussen beide panelen.
     
  16. Bedankt JW dan zetten we er gewoon een met B in.

    Okal heb ik geen bijverwarming zover ik weet

    Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
     
  17. En dan nog eentje van een fase 2 kilometer teller met een groot display

    1673176
    8U4T-10849-MJ

    Zijn er nog meer nummer?
    Moet ik letten op of het een diesel of benzine is.
    Moet het persee 1 zijn van een 1.6 of maakt dat niet uit?

    Ze zijn maar beperkt vindbaar met een groot display namelijk

    Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
     
  18. Door de tijd zijn er tientallen onderdeelnummers geweest van de fase 2 teller met groot display.

    Wanneer je een teller aanschaft moet je er op letten dat je het juiste type teller koopt. Er zit verschil tussen benzine en diesel. Het verschil zit hierbij in de toerenteller (en de aansturing hiervan).

    Het motortype is verder niet van belang. Zo is een RS teller prima te gebruiken op een 1.4/1.6 Duratec. Wel is het zo dat een fase 2 teller deels adaptief is. Zo wordt het brandstof waarschuwingslampje niet zoals bij de fase 1 teller bij een vast aantal resterende kilometers geactiveerd maar adaptief. Dit wordt berekend aan de hand van bijvoorbeeld het gemiddelde brandstofverbruik, het huidige brandstofverbruik en de rijstijl. De adaptieve functies hebben hiervoor een geheugen waardoor dit na langere tijd steeds nauwkeuriger word. Dit geheugen is echter niet te wissen. Hierdoor kan het voorkomen dat wanneer je een teller monteert uit een auto met een totaal ander motortype het brandstof waarschuwingslampje al bij 150 (of zelfs meer) resterende KM wordt geactiveerd. Dit zal na verloop van tijd wel stabiliseren maar zeker bij een teller met hogere tellerstand kan dit lang duren.

    Verder is het aan te raden om een teller aan te schaffen welke een lagere tellerstand heeft als de huidige teller. Het is namelijk veel eenvoudiger om de tellerstand omhoog te wijzigen als omlaag.
    Tevens moet je er rekening mee houden dat een andere teller niet plug and play is. Het PATS startblokkering systeem is gedeeltelijk geintegreerd in de teller en zal opnieuw geprogrammeerd moeten worden. Tevens zal de teller correct geconfigureerd moeten worden zodat de configuratie overeenkomt met de auto.
     
  19. #440 StephenV, 30 apr 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 apr 2017
    Oke bedankt dus ik moet letten op dat het een benzine is met een kilometerstand lager dan de mijne.

    Van de pats enzo wist ik, dus dat monteren zal moeten gebeuren bij de persoon die voor mij meteen alles kan instellen.

    De kosten om er 1 bij de dealer te kopen zal wel belagelijk duur wezen denk ik of niet.

    Er zijn geen dingen die in verbinding staan met de teller die een verbetering of een extra toevoeging zijn in vergelijking met een fase 1?
    Wil het verder niet te extreem maken natuurlijk maar ja als ik dan toch daarmee bezig ben

    Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina