1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Olie verbruik focus 2.0 duratec

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Kamiel, 14 mrt 2016.

  1. Ik zit op een olie verbruik van 0,7 liter per 1000 km, dus meer als ford aangeeft als maximaal toelaatbaar ....
     
  2. En een motor flush kan ik natuurlijk ook doen, maar vind het een lapmiddel, ik ben bang dat de auto over een tijdje dan toch weer olie gaat verbruiken....
     
  3. #23 Don van der Deijl, 15 mrt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 mrt 2016
    Motor flushen is GEEN lapmiddel geloof mij.
    Mijn 1.6 had 250 k gelopen en verbruikte een liter op de 4 a 500 km.
    Nu na een aantal keren flushen is dat 100 a 200 ml en inmiddels ruim over de 300 K heen
    Ik rijd veel korte stukje,s dus ververs ik de olie vrij snel en doe hem dan daarvoor met de oude olie nog flushen .
    Had dit flushen niets gedaan dan had ik het blok gedemonteerd en schoon gemaakt en gelijk nieuwe zuigerveren er in wanneer geen ander onheil.
    Het lijkt me voor jou garage ook de beste keuze.
    Nieuw goed blok kost veel geld
     
  4. Wat voor flushmiddel gebruik je?
     
  5. 5 in 1 gebruikt, hielp goed. ATF in de olie gedaan , hielp ook iets. Beste resultaat een lange nacht diesel op de zuigers.
     
  6. Diesel op de zuigers?
    Bougies eruit en door het bougiegat diesel vullen? En na die nacht, hoe haal je de diesel er weer uit??
     
  7. Ik kwam ook nog wynn's super charge tegen.. Iemand bekend met dit product?
    Je moet het bij de olie gooien en dan zou het olie verbruik moeten afnemen??


    SUPER CHARGE

    Dankzij de viscositeit verbeterende eigenschappen van Wynn´s SUPER CHARGE® wordt uw overmatige olieverbruik wordt verminderd, mede als uw uitlaatrook. Het product verbeterd de kwaliteit en viscositeit van uw motorolie, op deze manier dempt het uw motorgeluid en hersteld het de motorcompressie. Wynn's SUPER CHARGE® is een product dat overmatig olieverbruik vermindert, het motorgeluid dempt en de compressie herstelt van de motor.

    Alle benzine- en dieselmotoren van voertuigen en stationaire installaties met hoog olieverbruik, lage oliedruk en compressie.

    Speciaal voor oudere motoren.

    In geval van lange rij trajecten, warm zomerweer, rijden in de bergen, trekken van een caravan.

    Voordelen:

    - Verhoogt de viscositeitindex van smeeroliën.

    - Versterkt de oliefilm bij hoge temperatuur en zware belasting.

    - Herstelt de compressie en oliedruk.

    - Stopt overmatig olieverbruik en uitlaatrook ten gevolge daarvan.

    - Verzekert een stevige smeerfilm, ook bij oudere motoren.

    - Verhindert metaal-op-metaal contact onder hoge belasting.

    - Dempt motorgeluid.

    - Beschermt tegen corrosie, oxidatie, roest en slijtage.

    - Is mengbaar met alle minerale en synthetische mono- en multigrade oliën.

    - Is onschadelijk voor katalysatoren.

    Gebruiksaanwijzing

    --> Motor laten warmdraaien en uitschakelen.

    --> Aan de motorolie toevoegen.

    --> Dan de motor 10 min. laten draaien of enkele km rijden.

    --> 1 flacon Wynn's SUPER CHARGE® (325 ml) behandelt 2,5 tot 5 l motorolie
     
  8. Kamiel; ik zou het eerst de dealer lekker laten uitzoeken.
    En niet vergeten de bonnetjes van je olie te bewaren.
     
  9. Uiteraard heeft Marco gelijk, eerst naar de dealer.
    Die diesel op de zuigers, zuigers niet in bovenste stand, kopje diesel er in.
    Bij mij was de meeste diesel langs de zuigers gegaan dus de olie in.
    Dit betekend niet dat de motor versleten is want diesel is natuurlijk veel dunner.
    Het betekend wel dat diesel veel oplost.
    Ik had een carter pan met een enorm dikke aangebakken laag , nacht in de diesel en hij was gewoon blinkend schoon.
    Dit is geen onzinnige tip, ik kreeg deze tip van een ANWB medewerker. Later toen ik zuigers wilde bestellen en gelijk aan die beste man per mail vroeg wat ik het beste zou kunnen doen tegen vast zittende schraapveren ,was het antwoord ook diesel op de zuigers. Ik had uiteraard weer teveel diesel op de zuigers gegooid en dat gaf een probleem, de auto startte niet gelijk pas na een plof . Teveel diesel loopt wanneer er een uitlaat open staat zo je spruitstuk in. Gaf naderhand behoorlijk wat rook.
    Remolie op de zuigers lees je ook wel eens, dat heb ik ook ooit gedaan met een oude fiesta , dat nooit meer. Blok loopt dan bijkans vast
     
  10. #30 Don van der Deijl, 16 mrt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 mrt 2016
    Ik flush dus nu gewoon elke keer , diesel een nachtje ervoor op de zuigers, 5 in 1 in de olie (of als goedkoop alternatief ATF een halve liter)
    Dan nog spoelen met de goedkoopste action olie ( 10 euro 4 liter) en dan een nieuw filter en nieuwe olie.
    Ik gebruik gewoon de ford olie welke op internet te koop is.

    Gaat goed , lijkt beter te gaan zelfs dan de long life olie en is stukke goedkoper.
    Toevoegingen zoals van WIJNS en ander teflon gedoe doe ik niet meer.
    Vroeger 1 keer SLICK 50 gebruikt, verbruik werd absoluut minder maar na 50 k werd het aanzienlijk meer.
    Lijkt me dat die slick 50 ook je hoon groeven dicht doet gaan zitten.
     
  11. Net weer met de ford dealer gebeld,
    Er werd aangegeven dat het wel eens voorkomt dat een auto meer olie gaat verbruiken omdat hij van eigenaar is gewisseld, ik heb hoogst waarschijnlijk een andere rijstijl dan de vorige eigenaar....
    Of het zo is?? Ik weet het niet?
    Afgesproken is dat ik een maand blijf rijden zonder verdere actie, maar wel zeer nauwkeurig het olie pijl in de gaten hou en over een maand heb ik weer opnieuw contact met de garage of het olieverbruik minder, meer of gelijk is gebleven.
    Verder gaf hij ook aan dat het hoe dan ook opgelost gaat worden en mij niet zal laten zitten met het probleem.
     
  12. Een auto gaat niet ineens meer olie verbruiken omdat er een andere bestuurder inzit grotere onzin heb ik niet gehoord de laatste tijd.
     
  13. Hij zal wel dieselolie bedoelen denk ik:schater:
    Tenzij je echt idioot omgaat met de motor zal het olieverbruik niet anders worden door een andere eigenaar.
     
  14. Helemaal mee eens....
    [MENTION=22224]Kamiel[/MENTION], 6 mnd garantie heb je toch? Dan het blok maar laten kapotlopen, als ze niet anders willen. Maar moet wel zeggen dat dit vrij gebruikelijk is, dat ze je eerst een poosje laten rijden om te kijken of het zich stabiliseert. Al weten zij ook dat het tegen beter weten in is. Wel tip: rij niet te lang door. Anders als je straks een deal aanbieden voor bijv. een andere auto, wordt er gezegd dat je in deze toch ook weer een aantal kilometers hebt gemaakt.
     
  15. #35 antig01, 18 mrt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mrt 2016
    Dat zullen ze niet doen, immers zo veel kost een ruilblok ook weer niet.
     
  16. Ik wil geen andere auto, ze lossen het maar op!
     
  17. Deden ze bij de 1e c-max van mijn broertje wel. Die vent die wilde niks weten van een ruilblok. Ze konden dus de auto inleveren minus €500,- omdat ze een x aantal kilometer met die auto hadden gereden. Overigens een ruilblok kost ook zo €1000,- - €2000,- en dat is exclusief uren en materiaal.
     
  18. #38 antig01, 18 mrt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mrt 2016
    Oké vreemd, met een ruilblok bedoel ik trouwens een gebruikte motor, geen revisie ofzo.
     
  19. Gezien je consequent "ruikblok" schrijft, zit aan zo'n blok ook een luchtje:P?
     
    Wichelroede vindt dit leuk.
  20. #40 antig01, 19 mrt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mrt 2016
    Haha ja als ie naar verbrandde olie ruikt moet je hem laten staan.
    Ik denk dat er eerder een luchtje aan mijn auto correct zit. [emoji1]
     

Deel Deze Pagina