1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nu al problemen.... ?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door JuEnGo, 13 feb 2018.

  1. #1 JuEnGo, 13 feb 2018
    Laatst bewerkt: 13 feb 2018
    Iemand ervaring met motormanagment....?

    Het zal toch niet waar zijn dat we de kat in de zak hebben gekocht....

    We reden op de autobaan gaat geel management aan... ANWB gebeld off course... de man zei is niets ernstigs is tweede sensor bij katalysator en heeft de melding eruit gegooid nu 500 km later gaat het weer branden... en nu?

    Gisteren was de auto al bij de Ford dealer omdat een vd ramen met 10cm bij elke druk op de knop omhoog of omlaag gaat... blijkt een verkeerde module erin te zitten die niet juist werkt met de auto... krijg langzaam spijt van de aanschaf...

    Heeft iemand tips voor me of wellicht een juiste module?
    Wat er in hoort: BM51-A23200-BF
    Wat er nu inzit: CM51-A23200-AF

    Nu blijkt BM51 en de tweede B belangrijkt te zijn voor de computer....

    Gelukkig rijdt hij wel lekker maar dit is geen goed begin lijkt me... krijg er hoofdpijn van...
     
  2. Iets meer info over auto en motortype lijkt me zinvol. Auto gekocht met garantie?
     
  3. Terug naar de dealer en laten uitlezen. Gevalletje garantie? ;)
     
  4. Nee, helaas particulier gekocht...:uzi:

    Type auto: Focus Titanium met ST-Line pakket 1.5 ecoboost 150PK van 2015.
     
  5. Ex schade?
     
  6. Denk lampdasensor, als je de motorkap open doet zie je hem al, heeft met brandstof te maken, lampje gaat branden, maar verder rijd hij gewoon goed, eenmaal vervangen geen probleem meer gehad.
     
  7. Volgens verkoper niet... maar vraag me af waarom er dan andere module inzit wist hij geen antwoord op...
     
  8. Nee, heb 1.5 ecoboost... zal niet veel verschillen alleen een cilinder extra denk ik... ;)
     
  9. De 1.5 Ecoboost heeft de uitlaat aan de achterkant van het blok zitten. De Lambdasonde zie je niet zo zitten.
     
  10. Duur grapje?
     
  11. Over de ramen. Bij mij was laatst één van de ramen van slag.
    Ik heb toen het raam dicht gedaan en de knop ongeveer 3 seconden vastgehouden, daarna open en de knop nog ongeveer 3 seconden vastgehouden en weer dicht en ongeveer 3 seconden vastgehouden. Daarna werkte het openen en sluiten weer zoals het hoorde.
    In de handleiding staat overigens ook ergens de procedure om de anti-klem regeling opnieuw in te regelen.
     
  12. #12 focuskelp, 13 feb 2018
    Laatst bewerkt: 13 feb 2018
    Die van mij heeft en half jaar stil gestaan, na goed warm rijden een keer goed gas gegeven in elke versnellingen, begin het lampje te branden, bij de dealer eruit gehaald, dit was na ongeveer 500 km, paar dagen later geen probleem, maar na weer een keer goed gas geven in elke versnelling begon hij weer te branden, toen wist ik dat het de lampdasensor moest zijn, ze hebben hem vervangen en verder geen last meer gehad, hoe kan hij het zo weten de verkoper, heeft hij hem dan al uitgezien welke storing hij had?
     
  13. Nee, gegevens komen van de ANWB en de Ford dealer, de verkoper houdt zich van de domme
    ..
     
  14. Oh, sorry die van mijn 1.0 zit voor, succes.
     
  15. Hoop dat na het vervangen van lampdasonde weer goed is.
     
  16. Je kan bij finnik.nl een auto schadeverleden rapport aanvragen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  17. je moet dan wel zeker zijn dat het de lambda sensor is natuurlijk.
    bij de dealer kunnen ze je (na uitlezen) een foutcode geven (post die hier even) en hun weten wel wat de reparatie kost toch?
    voor die deurmodule kun je ook autosloperijen afbellen of op E-bay kijken.
     
  18. De monteur van ANWB zei dat het de tweede sensor achter de katalysator was.... is dat de Lambda?

    We brengen de auto morgenvroeg maar weer naar Ford dan weten we het zeker dat klopt.
     
    jeroenbreuer vindt dit leuk.
  19. is import auto weten ze het dan ook?
     

Deel Deze Pagina