1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

nokkenas sensor

Discussie in 'Electronica' gestart door Appelboom, 4 apr 2021.

  1. beste mensen

    weet iemand waar de nokkenas sensor zit bij een ford focus DCI 1.6 diesel bouwjaar 2010 MK 2.5
    ik wil deze vervangen omdat ik steeds een motor storing krijg van de EGR klep deze is pas vervangen en toch brand het lampje regelmatig tevens als de auto warm is hoor je een tik bij de kleppen deksel en tijdens de tik gaat de toeren teller een stukje omhoog.

    als de auto rijd merk je helemaal niks rijd lekker
     
  2. Als lampje brand welke storing heb je dan eigenlijk.
     
    Appelboom vindt dit leuk.
  3. ERG Klep storing na een paar uur gaat deze er van zelf weer uit ik heb inmiddels de EGR klep afgedopt door een plaatje er tussen te zetten met een 5 mm gaatje maar de melding blijft
     
  4. Je krijgt de storing niet gewist. Dan zit er een probleem in de aansturing van de klep. Ivm je hem niet hebt vervangen zal de storing blijven.
    Plaatje ertussen is puur om te zorgen dat een goed werkende klep geen roet en vuil echt naar binnen te krijgen.

    Nokkenassensor zit bij de distributieriem achter op. Net langs de egr buis die omlaag loopt.
    Maar als er iets mis met deze sensor is zou je storing erop hebben. Ivm je dat op de egr hebt. Zou je juist deze op moet lossen.
     
  5. ik krijg de storing wel gewist maar als de motor warm is komt deze terug als je meer dan een uur gereden heb met een buiten temperatuur boven de 15 graden ik gebruik om de storing te wissen het programma Fordsys PRO op mijn mobiel
     
  6. waarom zou je de storing niet gewist krijgen?
    in mijn MK2 gaf die ook storing en dealer zei vervangen.
    vervolgens plaatje er tussen, storing wissen en nooit meer problemen gehad.
     
  7. ik weet niet of een EGR klep geprogrammeerd moet worden na vervangen
     
  8. @gerardTDCI
    ligt ook net aan wat voor storing je hebt. zijn er stuk of 8 die je op je egr klep kan hebben.
    verkeerde signaal van de sensor (kortsluiting naar plus of naar massa)
    of hij meet dat hij aanstuurt maar dat de sensor steeds hetzelfde blijft aangeven.
    Hij meet zelf ook dat de klep zwaar gaat. Dit door overmatig vuil aan de klep
    dan kan je wel een plaatje monteren maar zal de storing toch terug komen

    Jouw geval weet ik niet welke storing hij had. Ieder geval was plaatje voldoende om het op te lossen, dat is het belangrijkste

    @Appelboom
    er is een in leer procedure voor. Heb het altijd met laptop gedaan en durf ook niet te zeggen dat als je er gewoon meer rijdt in verloop van tijd hij zichzelf in leert.
    kan zomaar zijn dat hij merkt een andere klep te hebben en nu niet meer weet welke signaal van de sensor hoort bij volledig dicht en volledig open
    Als je zelf kan uitlezen gelieve de code hier neerzetten.
    kunnen we je beter helpen hoe en wat
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  9. Als het mechanische deel van de klep stuk is dan zal die een foutmelding blijven geven. Dan helpt een plaatje niet. Waarom haal je het plaatje niet even weg en kijk je of de melding terug komt.
    Weet je of het aan de klep of het plaatje ligt. Ik weet dat sommige egr systemen ook foutmeldingen geven als er niks meer langs komt. Dan wordt er soms een gaatje in het klepje geboord of moet de tuner het lampje uit programmeren.
     
  10. dat schiet niet op, dan blijft de foutmelding wel in het systeem staan en heb je een probleem bij de APK
    tuner kan 'm gewoon "weg schrijven"
     

Deel Deze Pagina