1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe turbo + tune 1.6 tdci

Discussie in 'Performance tuning' gestart door Dieselvink, 8 sep 2020.

  1. Hallo,
    Mijn turbo is eraan en ik heb bij Turbo Technics (EN) een nieuwe gekocht.
    Deze melden dat de turbo tot 190 pk zou kunnen gaan.
    Nu heb ik een aantal "tuners" gebeld en de situatie voorgelegd, deze geven mij enkel de optie om de standaard tune (lees nieuw bestandje uploaden, geen testbank, geen software geschreven voor mijn specifieke geval) uit te voeren. Dit zou mijn 1.6 naar 140-150 pk moeten brengen.
    Mijn vraag is of jullie ervaring hebben met een tuner die wel echt de wagen onder handen neemt en hier het maximale uit weet te halen ipv alleen een bestandje in 30 min over te schrijven en hier 500 euro voor te durven vragen.
    IK HOOR HET GRAAG!

    Groeten Ryan
     
  2. 190pk en nog een beetje levensduur lijkt mij niet echt realistisch uit een 1.6 tdci.
     
  3. Ja de turbo is goed voor 190pk maar niet de rest van de motor.
    140-150pk is al veel, als je van 105pk komt moet je meer aan 130pk max denken. Elke tuner doet een paar waardes vervangen om zo meer vermogen te krijgen.
    Alleen zitten teveel veiligheden op om alles eruit te halen. Ga je dingen te hoog zetten heb je motorstoring.
    Algemeen 20% vermogenwinst is maximale wat er zo uit gehaald kan worden.
    Rest is afwachten.

    Ps nieuwe turbo op de juiste manier kost 2700euro al snel.
    Je moet namelijk ook brnadplaatjes vervangen, motorflushen en olie verversen.
    Dit samen met olieleiding vervangen, zit in banjobout filter die raakt verstopt. Dus ook mee vervangen. De 1 haalt de filter eruit ander niet.
     
  4. ik ben destijds bij Unlimited Tuning van 109 naar 139 pk gegaan en dat houdt die al bijna 200K vol.
    is een standaard map met wat kleine aanpassingen om het voor jouw Focus optimaal te maken.
     
  5. Die 140pk zal inderdaad wel gaan.
    Let wel dat de 109pk toch op een aantal punten behoorlijk afwijkt van de 105pk Econetic. Die laatste heeft een watergekoelde intercooler bijvoorbeeld en dat zal ook niet de enige modificatie zijn geweest.
     

Deel Deze Pagina