Ik ga hier toch op reageren. allereerst het is idd vrijwilligerswerk. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar als je al heel de dag met computers werkt dan heb je niet altijd zin om ‘s avonds ook nog achter een scherm te duiken. Ten tweede ook wij hebben een normaal leven net als jullie. Wij gaan ook op vakantie, zijn ziek, of hebben andere dingen te doen zoals bijvoorbeeld het huishouden of kinderen voor te zorgen. Ten derde wordt er van ons verwacht dat we direct reageren. Want dat is intussen een gewenning geworden. Je besteld wat en de volgende dag is het er. Zo werkt het helaas niet. Nog steeds moeten we dit handmatig doen. Maar het mag ook weleens andersom. Als wij wat vragen dan duurt het ook soms wel een week twee voordat er gereageerd word. Want wat vaak gebeurd is dat mensen lid worden zonder eerst een account te maken op ons forum. En dat vertraagd. Dus al met al vind ik dat wij het prima doen en er zijn altijd punten van verbetering. We zijn ook al bezig om te kijken of we een automatische incasso kunnen doen of via een webshop. Maar dat is ook niet zo 1-2-3 gedaan.
Mooi gesproken Dimitri. Heb zelf langgenoeg in een bestuur gezeten om te weten dat je het voor een deel van de leden toch nooit goed doet en men maar verwacht dat je 24/7 klaar staat. Helaas voor hen gaat dit niet en heeft een bestuur naast de club ook inderdaad nog een privé leven en is het geen bedrijf zoals Bol.com. Wees blij dat er mensen zijn die zo'n mooi forum draaiend willen houden en heb een beetje geduld. Wat is tenslotte 2 weken op een mensen leven.
Aan de ene kant ben ik het er zeker mee eens dat het een vrijwillige taak blijft en je niet kan verwachten dat iedereen 24/7 beschikbaar is. Echter snap ik de wat meer klagende mensen ook wel. Je betaalt natuurlijk ergens voor en men hoopt er wel wat voor terug te zien. Waarmee je er eigenlijk op terug komt dat je leden meer de voordelen wilt laten zien van een lidmaatschap en dat men dat soms vrij direct wil laten merken. Overigens zou het denk ik niet eens erg zijn om wat mensen toe te wijzen die wat kleine taakjes op zouden kunnen pakken. Volgens mij zijn er zat die dat graag zouden willen, waar onder ik. Alleen krijg ik soms het gevoel dat vaste clubje FocusClub crew leden alles zelf wil doen. Aan de ene kant begrijpelijk maar aan de andere kant is het ook niet erg om soms realistisch te zijn en wat werk uit handen geven. Je zou bijvoorbeeld iemand aan kunnen wijzen die ervoor zorgt dat er een leden module is waar zichtbaar is of een lid betaald heeft en wat andere mensen die op basis daarvan een clublid status kunnen toevoegen of verwijderen aan iemand. Zijn allemaal kleine klusjes die toch grote impact hebben. Zo’n module inrichten is (voor mij als software ontwikkelaar) geen rocket science dus mocht er interesse zijn stel ik me daar wel voor beschikbaar.
Betalen? Die paar euro? Dat is meer onkosten vergoeding voor het gebruik want er zullen genoeg onkosten zijn. Dan zou contributie zoveel omhoog moeten dat de focusclub 1 of meerdere mensen in dienst kan nemen, maar dan is het weer te duur en gaan men ook weer klagen.
Ik denk dat iedereen er ook wel begrip heeft voor heeft wat er allemaal geregeld wordt door de crew ook al moet je soms wat langer wachten.
Als 18 euro een hele hoop geld voor je is, zou lid worden van een auto club misschien niet je hoogste prioriteit moeten zijn…
Het is voor mij geen probleem maar je kan niet in andermans probleem kijken. Ook mensen met mindere centen hebben hobby's en dan nog kan er overwogen worden om die 18 euro per jaar te betalen, ookal is het een hoop geld.
zelf zit ik alweer 13 jaar bij de club waarvan zo'n 10 jaar bij de crew. Dimitri en ik zijn de enige die al zo'n lange tijd in de crew zitten, de rest is al "vervangen" we hebben te maken met geld van leden en NAW gegevens en dienen daar zorgvuldig mee om te gaan en daarom kunnen we niet zomaar taakjes weg gaan geven aan leden die we eigenlijk niet goed kennen. vertrouwen is bij ons een groot goed en daarbij zul je als (toekomstig) crew lid je wel moeten bewijzen.